FP-mods, bedankt!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 21:48
Hoi mods, hier even een crosspost omdat niet iedereen bij private forumsecties kan:

Het item over github (zondag) heeft behoorlijk wat comments opgeleverd, veel neigen naar het onbeschaafde en ik hoor (en geloof) dat jullie er niet weinig werk aan hebben gehad.

Bij deze dus even: enorm bedankt voor wat jullie doen. Comments lezen is gefilterd al moeilijk genoeg, dus een bloemetje voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dank voor het positieve bericht d:)b

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
En de uitval hier van...

mkools24 in 'nieuws: Github past interface aan en belooft donkere modus'

ciekee in 'nieuws: TNO ontwikkelt module met achterzijde-contactzonnepanelen'
Bij GIT verdwijnt de (naam) master branch omdat dat in ondraaglijk lijden resulteerde van mensen met lange tenen.
zulke reacties krijgen zelfs +3's...

zulke reacties (en opvolgend) zijn echt schering en inslag aan het worden.Ik was het in het github topic al teleurgesteld in hoe Geenstijlerig de tweakers op de frontpage zijn, maar het blijft maar komen. Ik ga er niet eens in modden want het niveau is om te janken

[ Voor 34% gewijzigd door 418O2 op 24-06-2020 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Naar de +3 gevers is zojuist gekeken in ieder geval.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:35
Denk voortaan eerst even om je eigen niveau, voordat je post.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 07-07-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:51
Mods, veel succes alweer met de nieuwe thread van vandaag, gaat weer leuk worden met alle meningmodders en opmerkingen. Het ga jullie goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:04

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ook nu inderdaad weer succes en sterkte voor deze.

Ik heb laatst al kort in onze redactievergadering gezegd dat we hier eens over moeten nadenken in de toekomst, dergelijke topics krijgen honderden reacties die zelden tot (imho) echt waardevolle discussies leiden. Ik zou niet precies weten wat we hiermee moeten, maar is het een optie als we van tevoren ergens een soort heads-up aan de mods kunnen geven als we bij voorbaat al inzien hoe een discussie gaat lopen?

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:53
Je zou bijna zeggen "schakel de mogelijkheid tot reageren uit" op een dergelijk bericht.
Het enige waar het om gaat is of het nou wel of geen racisme is waar we hier met zijn allen toch niet uit gaan komen.

Bij nader inzien, het uitschakelen van de mogelijkheid tot reageren zal dan ook wel weer opgepakt worden als discriminatie... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rensjuh op 13-07-2020 10:46 ]

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:51
Rensjuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:45:
Bij nader inzien, het uitschakel van de mogelijkheid tot reageren zal dan ook wel weer opgepakt worden als discriminatie... 8)7
Vermoed niet dat mensen het gaan zien als discriminatie, maar als censuur. Kan ik wel begrijpen, maar als je kijkt naar het gros mensen dat reageert snap ik ook wel als de comments uit worden gezet of in ieder geval op enige manier worden beperkt. Het is allemaal net zo zinloos als de pietendiscussie telkens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:41

Grvy

Bot

Wat is er precies mis met de mensen die hun mening geven over de artikelen? Ja, het hoeft geen +3 oid te zijn maar reageren moet naar mijn inziens altijd kunnen.

Als mensen de behoefte hebben hun mening voor de 100ste keer te herhalen, so be it. Je bent niet verplicht het te lezen.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:53
Grvy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:51:
Wat is er precies mis met de mensen die hun mening geven over de artikelen? Ja, het hoeft geen +3 oid te zijn maar reageren moet naar mijn inziens altijd kunnen.
Het heeft tegenwoordig weinig weg meer van een mening geven.
Het begint steeds meer te lijken op "mijn wil is wet" en als je het er niet mee eens bent of anders over denkt ben je meteen een grote racist of zo.
Dus mening... Nee, niet echt.
Als mensen de behoefte hebben hun mening voor de 100ste keer te herhalen, so be it. Je bent niet verplicht het te lezen.
Oh, maar dat ga ik ook echt niet doen :)

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:01:
[...]

zulke reacties krijgen zelfs +3's...
offtopic:
De ironie van zulke stevige opmerkingen is dat degene die reageert zich blijkbaar ook op z'n teentjes getrapt voelt, anders had-ie de moeite niet gedaan om erop en erover te reageren.
Het is van het kaliber dat iemand iemand anders een moraalridder noemt en daardoor bewijst zelf óók een moraalridder te zijn (vaak van een andere moraal, maar niet minder een moraalridder).

FP-mods, ook van mij bedankt én succes gewenst :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik denk dat dit eerder een verborgen huiltopic is omdat de mening van de overgrote meerderheid niet overeenkomt met die van een paar nutjobs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:04

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Er wordt volgens mij waanzinnig veel ge-meningmod op dergelijke comments, en het vervalt al vrij snel in verwijten over en weer. Comments dicht houden is volgens mij voor niemand echt wenselijk maar een andere samenwerking met de mods op dit soort threads is misschien niet slecht.

Misschien is het goed om eens te inventariseren of mods iets nodig hebben bij dit soort comments. Zoals een heads-up of zo.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In plaats van comments dicht houden misschien de mogelijkheid om te modden uitzetten. Daarmee verdwijnt ook de toegevoegde waarde selectie. Maar in dergelijke topics zijn die sowieso al minimaal aanwezig.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

Volgens mij is het probleem tweeledig:
- mensen maken er een politieke discussie van.
- mensen wringen zich in allerlei bochten om tot een ontkenning van gevoelens van anderen te komen

Als je genuanceerd zou zijn zou een reactie zo zijn:
‘Ik begrijp niet waarom, maar als anderen dat wel zo ervaren heb ik wel/niet begrip voor .. omdat.. ‘
Voor mij is de BLM discussie ook ver van m’n bed. Maarja, ik ben blank in een blanke samenleving. Dus ik vraag aan mensen met een donkere huidskleur hoe ze het ervaren en redeneer niet vanuit m’n zelf.

Wat je nu veel ziet is:
‘Ik begrijp het niet dus het is onzin.’

En dat is impliciete ontkenning van het feit dat er wel degelijk verschillen zijn in hoe mensen worden behandeld op basis van uiterlijk.

Dus ik snap het idee van ‘vrijheid van meningsuitting’, maar dat geeft ook een verantwoordelijkheid om je mening te onderbouwen en er over na te denken voor je vanuit 100% eigen perspectief je onderbuik laten typen. Wat dan weer mijn mening is.

Edit: uhm ja ik reageer dus niet op die berichten, omdat er geen discussie is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

boe2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat dit eerder een verborgen huiltopic is omdat de mening van de overgrote meerderheid niet overeenkomt met die van een paar nutjobs.
Verklaar je nader?

Dus omdat iemand (zeg, 3 mensen) een andere mening heeft dan de rest (zeg 400 mensen), zijn dat dat meteen "nutjobs"? Of andersom; 3 man heeft gelijk en 400 man is een nutjob? Wie ben jij om die klassificatie te poneren? En wat zegt dat over jouw (mogelijke) manier van modden op artikelen? Of heb jij wel een heldere visie op de wereld en de meningen die daar rondzingen?

Ik heb recent al elders in een "huiltopic" gepost: als T.net, en dan voornamelijk alle betaalde en onbetaalde "rode jasjes" het erover eens zijn dat iemand haat zaait of anderszins, dan moet er naar de Algemene Voorwaarden worden gekeken en is iemand linea recta zijn/haar account kwijt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Verklaar je nader?

Dus omdat iemand (zeg, 3 mensen) een andere mening heeft dan de rest (zeg 400 mensen), zijn dat dat meteen "nutjobs"? Of andersom; 3 man heeft gelijk en 400 man is een nutjob? Wie ben jij om die klassificatie te poneren? En wat zegt dat over jouw (mogelijke) manier van modden op artikelen? Of heb jij wel een heldere visie op de wereld en de meningen die daar rondzingen?

Ik heb recent al elders in een "huiltopic" gepost: als T.net, en dan voornamelijk alle betaalde en onbetaalde "rode jasjes" het erover eens zijn dat iemand haat zaait of anderszins, dan moet er naar de Algemene Voorwaarden worden gekeken en is iemand linea recta zijn/haar account kwijt.
Bekijk het zo: er staan in de Engelse woordenboek VEEL woorden waar 'black' een deel van het woord is. Voor mij zijn die enkele twitterverslaafden die daar aanstoot aan nemen 'nutjobs' ja, maar als we toch gaan beslissen om dit serieus te nemen ga je nog veel gelijkaardige nieuwsposts zien in de toekomst, nog genoeg woorden die vervangen gaan moeten worden.
En dan gaan mensen ook nog gespeeld verbaasd doen: goh, mensen vinden dit absurd? Dat heeft vast met racisme te maken! Dusja: nutjobs.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@boe2 dus omdat jij het niet snapt of er geen last van hebt zijn mensen die dit wel ervaren nutjobs?

Wellicht helpt het luisteren naar waarom mensen er last van hebben in het begrijpen van het probleem. Volgens mij heb je geen idee?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:13:
@boe2 dus omdat jij het niet snapt of er geen last van hebt zijn mensen die dit wel ervaren nutjobs?

Wellicht helpt het luisteren naar waarom mensen er last van hebben in het begrijpen van het probleem. Volgens mij heb je geen idee?
Ik wil gerust bijleren hoor. Vertel me alles over het vreselijke lijden dat mensen ondervinden door de aanwezigheid van het woord 'black' in de woordenboek en hoe het vervangen daarvan alles gaat oplossen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
boe2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Ik wil gerust bijleren hoor. Vertel me alles over het vreselijke lijden dat mensen ondervinden door de aanwezigheid van het woord 'black' in de woordenboek en hoe het vervangen daarvan alles gaat oplossen :)
Waarom ridiculiseer je iets waar mensen blijkbaar hinder door ondervinden?
Het ontkennen van andermands grieven blijft een raar iets vind ik.

Ik heb het er niet over of je het er mee eens mee hoeft te zijn - ik vraag me alleen af waarom het zo belangrijk is voor velen om andermans beeld daarbij weg te zetten als onzinnig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Waarom ridiculiseer je iets waar mensen blijkbaar hinder door ondervinden?
Het ontkennen van andermands grieven blijft een raar iets vind ik.

Ik heb het er niet over of je het er mee eens mee hoeft te zijn - ik vraag me alleen af waarom het zo belangrijk is voor velen om andermans beeld daarbij weg te zetten als onzinnig.
Ik denk dat veel mensen nogal moeite hebben met verandering. Het makkelijkste is dan om het belachelijk te maken in de hoop dat het weggaat. Zelf stoor ik mij niet aan master/slave of blacklist/whitelist, ga het ook niet ineens in alle projecten aanpassen. In nieuwe projecten/code worden wel de "nieuwe" termen gebruikt, zou het jammer vinden als een (toekomstig) medewerker zich eraan stoort (beide kanten op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Volgens mij is het probleem tweeledig:
- mensen maken er een politieke discussie van.
- mensen wringen zich in allerlei bochten om tot een ontkenning van gevoelens van anderen te komen

Als je genuanceerd zou zijn zou een reactie zo zijn:
‘Ik begrijp niet waarom, maar als anderen dat wel zo ervaren heb ik wel/niet begrip voor .. omdat.. ‘
Voor mij is de BLM discussie ook ver van m’n bed. Maarja, ik ben blank in een blanke samenleving. Dus ik vraag aan mensen met een donkere huidskleur hoe ze het ervaren en redeneer niet vanuit m’n zelf.

Wat je nu veel ziet is:
‘Ik begrijp het niet dus het is onzin.’

En dat is impliciete ontkenning van het feit dat er wel degelijk verschillen zijn in hoe mensen worden behandeld op basis van uiterlijk.

Dus ik snap het idee van ‘vrijheid van meningsuitting’, maar dat geeft ook een verantwoordelijkheid om je mening te onderbouwen en er over na te denken voor je vanuit 100% eigen perspectief je onderbuik laten typen. Wat dan weer mijn mening is.

Edit: uhm ja ik reageer dus niet op die berichten, omdat er geen discussie is.
Ik zie de nuance niet helemaal, denk ik dan maar
Maar om elke uitspraak te beginnen met excuses is ook over de top.

Mijn mening is de mijne, mijn gevoelens ergens voor hetzelfde.
Ik ben evengoed blank in blank, dus heb net zo veel / even weinig met de BLM discussie's, behlave mijn ideeën er over

Het probleem in die discussie, is dat men het in extremis doortrekt, alsof er in Nederland dezelfde nuance is zoals het in de VS gebeurt.
Als ik mijn donkere buurman vraag naar #BLM, lacht hij me uit "Ze moeten normaal doen, stel randdebielen"
Ga gewoon werken, en zet je in voor je doelen ( familie, welvaart en omgeving )
Zijn woorden, een Keniaan die al 30 jaar in Nederland rondloopt, en werkweken maakt van 50 / 60 uur

Vraag ik het mijn oude klasgenootjes in Rotterdam, krijg je een gematigder antwoord,
Ja ze ondervinden zo nu en dan wel wat 'racial profiling' maar niet in de mate USA-nekklemmen
Als er preventief gefouilleerd wordt, worden zowel blank als donker aangepakt, geen uitzonderingen.
In mijn oude wijk ( Spangen ) is 90% andersgekleurde, maar op de speelzondagen van Sparta worden er 'anderen' ( lees blanke 20/30 jarigen) eerder uitgepikt om te fouilleren dan de donkerdere voetgangers.

Het hoogste woord ( online en in de media ) wordt gevoerd door de grootste roepers, diegene die vooraan staan, en dat zijn ( helaas in deze discussie ) niet mensen zoals mijn vrienden / buurman, die een positief geluid kunnen bijdragen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Heren, de discussie van de fp hoeft hier niet overgedaan te worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1