AOP en hoe verder...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-sim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-02 18:39
Beste,
ik heb een beetje rare situatie vandaar dat ik uw hulp inroep.
ik woon op een woonboot, AOP staat in een kastje op de wal, moet vandaar de kabel de boot in naar het modem.
ik heb ook een tv, geen telefonie.

Al een tijd heel erg onregelmatige internetsnelheid. Denk dus maar eens de boel te vervangen.

Ik zal een nieuwe AOP plaatsen, kan ziggo doen maar ik zet m er zelf wel op, voldoet de BTV 1 ?

nu is de statie dat er technetix mcp-03 buiten op de wal op de AOP zit. dan een coax naar binnen naar een versterker, die gaat dan naar modem en tv-kabel.

Is dat kastje op de AOP nodig?
is er een andere splitter/filter achtig ding nodig, of kan ik vanaf de AOP direct een kabel in mijn versterker steken, en vandaar 1x naar modem en 1x naar tv?
modem zit naast de versterker, waar de kabel de boot binnen komt.

versterker is een Teleste OV-8420

dank,
elwin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 21:29
Volgens mij is het zo dat je zelf niet aan dat AOP mag zitten.
Zou dat dus afraden.
Op het AOP kan een splitter. Vanaf daar kan je het modem en tvs aansluiten. De meeste splitters hebben een aansluiting voor data voor het modem die heeft vaak minder demping (als ik het goed zeg het is even geleden dat ik ziggo had) dus het modem niét op versterker aansluiten.
Als je tv signaal niet voldoende is kan je overwegen te versterken. Maar zou eerst proberen hoever je komt zonder te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 21:04

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Een tijd terug is (spaar me even als ik het niet goed uitleg) de scheidingsfrequentie tussen internet en tv gewijzigd. Als je splitter daar niet mee om kan gaan, is het gevolg belabberd internet. Ik heb toentertijd Ziggo gebeld. Nieuwe splitter er op, probleem opgelost.

En het AOP vervangen mag je inderdaad niet zelf doen. Ziggo vragen of ze het AOP willen vervangen en een nieuwe splitter er tussen willen zitten.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modem hoort niet achter versterker maar met simpele tweewegsplitter ertussen op AOP. Hoort ook op max 2m van AOP vandaan. Dat laatste zou op boot wel eens een uitdaging kunnen worden, maar kabellengte is niet zo'n punt mits van goede kwaliteit en met goede connectoren goed gemonteerd. Als je C9 gebruikt, zoals Hirschmann KOKA799, gaat een meter of 5 niet uitmaken. Zet splitter gelijk op AOP en trek dus twee coaxkabels van wal naar binnen. Eentje direct in modem, andere naar versterker indien nodig - maar als je maar een enkele TV hebt is een versterker onzin (tenzij je barslechte schoenveterkabels hebt, maar dan doe je daar beter wat aan) en kan zelfs oorzaak van je problemen zijn.

Dat gezegd, voordat je ook maar iets gaat doen qua apparatuur, doe eens troubleshooten:
- hoe zijn de signaalwaardes in de modem?
- als je zegt "onregelmatige internetsnelheid", waar hebben we het over? Welke snelheden op welke tijden gemeten. En bedraad of draadloos?
- indien draadloos: hoe gaat het bedraad?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-sim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-02 18:39
dank allen, ik blijf dan toch maar van de AOP af.
uitgaande dat ik een hele oude AOP heb, en ik dus van deze comments leer dat ik bij de AOP het beste het signaal split (en niet eerst de boot in om daar te splitten)
wat voor splitter zou ik dan het beste kunnen gebruiken?

snelheden gingen van 250 naar veelal rond de 20-25 maar kom ook regelmatig niet boven de 7 uit.
upstream altijd constant rond de 25

ik ben nu met de kabels bezig zal na de werkzaamheden updaten.
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 11:05
Ziggo zal toch wel eerder met dit bijltje gehakt hebben?
Wat zeggen zij?
Pagina: 1