Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:01
Sinds vandaag zit mijn Remeha eTwist thermostaat in een reboot loop
Hij start op, gaat tot misschien een kwart van de voortgang balk en valt dan uit. Even wachten en het begint weer opnieuw. De gateway naast de ketel geeft dan aan dat er geen thermostaat is aangesloten (rood knipperend).

De eTwist hangt aan een Remaha Avanta ketel met de bijgeleverde gateway omdat ze een ander protocol spreken.
Volgens mij heeft hij zich zichzelf vorige week een update gegeven, maar sindsdien geen problemen.

Ik heb al gekeken of de bedrading goed zit. Dit lijkt keurig op orde.
De adapter van de gateway die de 24 volt levert,heb ik al even met een verlengsnoer in een ander stopcontact gestopt, maar dat maakt niks uit.

Van de stroom halen en opnieuw opstarten van de ketel en de gateway, in welke volgorde dan ook, geeft geen verbetering.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Morgen Remeha maar even bellen of die een idee hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 19:20
Hier sinds gisteren precies hetzelfde probleem.

Heb je al een oplossing gevonden?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 19:13
Idem hier... bleef hangen in bootloop, nu scherm helemaal op zwart en rood knipperende adapter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Volgens Remeha was de eTwist defect en was dit niet op lokatie te repareren.

Deze is vervangen door een nieuwe via de servicemonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwdik
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-05-2023
Hier ook een eTwist die blijft opstarten, wel raar dat dat na een update is. Iemand meer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgreving2
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-04 10:47
Hier hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter de ronde
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-01-2021
Ik heb vandaag 18 januari 2020 hetzelfde probleem met mijn remeha thermostaat, hij blijft maar rebooten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter de ronde
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-01-2021
Mijn Thermostaat is gisteren vervangen door een nieuwe, het probleem is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:50
(jarig!)
Blijkbaar een terugkerend probleem.. mijn etwist doet dit nu, in juli 2021, ook…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar 040
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb ook hetzelfde probleem, al een aantal keer gehad. Monteur beweerd dat het aan de voedingskabel ligt en die heb ik inmiddels -zonder resultaat- vervangen.
Ik zat in de woonkamer en plotseling voerde de e-twist een herstart uit en daarna heb ik dit probleem.
De vorige keer dat we dit probleem hadden, kwamen we terug van vakantie en werkte hij weer zoals verwacht.
Ik zet m'n geld in op een software storing.

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Is hier al een oplossing voor?

Inmiddels zit mijn etwist ook in een reboot loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
kabaaltje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:37:
Is hier al een oplossing voor?

Inmiddels zit mijn etwist ook in een reboot loop
Volgens mij is de enige oplossing om deze te laten vervangen via je CV monteur of het adres waar je deze gekocht hebt.

Ik weet niet of de automatische updates dit veroorzaken of dat de kwaliteit van de hardware het probleem is, maar storend is het wel in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Bedankt! Inderdaad het vervangen van de thermostaat aan de muur was de oplossing.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ressers
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04-2024
Ook ik heb dit probleem. Tot nu toe geen oplossing. Wat mij opvalt is dat kabellengte van invloed is. Kort werkt, langer soms wel en soms niet. Ik heb nieuwe lange kabel getrokken en het werkte een paar uur, daarna weer niet. Ik ga een nieuwe thermostaat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wico_electron
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-03-2023
Zojuist (paar jaar later) zelfde euvel als hierboven.
Reboot loop - waarschijnlijk als gevolg van software update.

De e-Twist reset zich zelf (elke paar minuten) .
Waarschijnlijk als de software WIFI verbinding zoekt.
Want ook bij instellen van de wifi verbinding vind een reset plaats.
(hij ziet SSID niet; en bij optie WPS of handmatig router kiezen --> zwartscherm gevolgd door reboot)

En...geen foutmelding; maar brutaal een reboot.
Vroeger had je wel eens een basic statement 'on-error goto 10'.

Maar goed, hoe krijg ik dit er uit.

Hoe reset/update ik een eTwist thermostaat die als enige connectie met de buitenwereld de twee draadjes met de CV ketel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wico_electron
Als je bedenkt hoeveel mensen er een nieuwe moeten kopen vanwege dit stukje reboot-loop...
... zou het niet beter zijn om daar eens wat dieper in te duiken?
Wifi module stuk... bij stil weer? Vast niet. Ik ben benieuwd of er ook technische schema's zijn. Ooit is er eerste software op gezet (geflashd?) misschien kan dat proces eens met de makers onder de loep genomen worden. Dat is niet alleen goed voor de klant, maar ook veel duurzamer.

[ Voor 11% gewijzigd door wico_electron op 09-03-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt me niet dat je bij een reboot loop zelf een nieuwe moet kopen toch? Zou ik nooit doen iig. Lijkt me garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wico_electron
Zou je verwachten. In ieder geval innemen en een technische afdeling inschakelen. The repairclub.

[ Voor 62% gewijzigd door wico_electron op 09-03-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Was even benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben? Onze etwist toont al vrij lang regelmatig het bootscherm (met welkom e.d.), waarna die weer naar het startscherm gaat. In de zomer niet zoveel aandacht aan besteed. Sindskort gebruiken we de verwarming weer en wat opvalt is dat de knoppen regelmatig niet meer reageren op de etwist. Ik haal dan de stroom van de ketel en daarna werkt ie weer.

Niet heel betrouwbaar dit natuurlijk. Zou die kapot zijn of kan het nog iets softwarematigs kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Hetzelfde probleem hier. Sinds de zomervakantie denk ik aan de gang. Heel irritant en geen idee hoe dit op te lossen...

Jij al succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edep
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-03 09:23
Hier exact hetzelfde probleem. SSID niet zichtbaar, WPS functie werkt niet, knoppen reageren slecht en gaat continue in reboot.

Ketel en Etwist module van stroom halen helpt helaas ook niet.

Inmiddels contact gehad met Remeha, zij geven in eerste instantie aan dat het een voedingsprobleem kan zijn, Maar daar twijfel ik aan als ik de berichten hierboven lees.

Vanavond de boel maar even doorpiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Ah, dat is lekker makkelijk! Ik heb inderdaad ook het probleem van geen SSID, geen WPS en continue in de reboot.

Ik zal ook maar eens gaan bellen. Hopelijk snappen ze dan dat het bij meerdere mensen een probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stralendorff25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo allemaal,

Inmiddels ook hetzelfde probleem en ook Remeha gebeld en er blijkt een coulance regeling te zijn met betrekking tot deze defecten.

Vervangen laten door de installateur, installateur kan contact opnemen met Remeha. De Energiewacht is niet bekend met deze coulance en gaan dit nu uitzoeken. Tevens een mail gestuurd naar Remeha om te kijken hoe we dit anders oplossen. Coulance was 4 jaar na aankoop en daarna korting op nieuwe thermostaat. Ze geven aan dat dit komt door een software fout.

Mijn ouders hebben het probleem met wifi hierboven gehad. Zij hebben inmiddels een standaard honeywell hangen.

Op hoop van zegen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyketheone
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo Stralendorff25

Had Remeha servicedesk gebeld.... gaf niets aan over een coulance regeling? zelfs niet toen ik aangaf dat op het internet ( ook hier dus) daar wel over gesproken wordt door andere Etwist gebruikers.

Heb nu, van ellende, maar een nieuwe Etwist aangeschaft voor 245Euro!!.
Wil natuurlijk wel van de korting, coulance regeling gebruikmaken.
Hoe is bij U het (mail)contact met Remeha verlopen? Heeft Remeha een regeling met U getroffen?

Alvast bedankt voor de reactie.
PS Anderen mogen natuurlijk ook op reageren!

---------------------
stralendorff25 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:35:
Hallo allemaal,

Inmiddels ook hetzelfde probleem en ook Remeha gebeld en er blijkt een coulance regeling te zijn met betrekking tot deze defecten.

Vervangen laten door de installateur, installateur kan contact opnemen met Remeha. De Energiewacht is niet bekend met deze coulance en gaan dit nu uitzoeken. Tevens een mail gestuurd naar Remeha om te kijken hoe we dit anders oplossen. Coulance was 4 jaar na aankoop en daarna korting op nieuwe thermostaat. Ze geven aan dat dit komt door een software fout.

Mijn ouders hebben het probleem met wifi hierboven gehad. Zij hebben inmiddels een standaard honeywell hangen.

Op hoop van zegen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-03 23:25
Sinds gisteren heb ik een Remeha eTwist en die lijkt een soortgelijk probleem te hebben.
Hij herstart een paar keer per uur.

Ik gebruik hem in combinatie met een Remeha Elga Ace hybride warmtepomp.

Zijn er anderen die hier last van hebben en mogelijk ook een oplossing hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Marcel_23 op 27-01-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvs2503
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-02-2024
Ik heb nu 1 jaar een Calente & Elga Ace warmtepomp.
2 zondagen achter elkaar ging de e-twist opnieuw opstarten en bleef hangen als ongeveer 90 % van het horizontale balkje' was gevuld. Er werd geen warmte meer geleverd in huis...Op die zondagen een harde reset uitgevoerd door stroom van ketel en warmtepomp voor ca 1 minuut af te sluiten. Daarna weer normale werking.
Maar vanochtend ben ik niet thuis en systeem blijft weer 'hangen'. Doordat systeem offline is kan ik het ook niet monitoren met de Remehea Home App. Dat kan toch niet de bedoeling zijn....
Overigens; ik vind knoppen op zowel e-twist als warmtpomp echt poppenspul, veel te licht en geen gevoel dat je iets wijzigt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter-KaBouTeR935
  • Laatst online: 21-04 20:13
Gisteren ook dit probleem ondervonden en diverse zaken geprobeerd om het op te lossen. Vandaag, tot mijn verbazing, doet die het weer.

Weet niet precies wat nu tot de oplossing heeft geleid, maar hierbij mijn tips voor anderen:

1) stroomtoevoer lijkt (te) beperkt tijdens de update waardoor de unit uitvalt en de update niet kan afmaken.

2) 24V voeding bij het aansluitkastje losgehaald. Even goed kijken waar de plus en de min zit. Dat staat met een symbooltje op de stekker.

3) unit op de muur losgehaald. Even goed kijken waar hier de plus en de min zitten. Bij deze unit zat rood (plus?) boven en blauw (min?) onder.
<nu wordt het eng. Als je de draden verkeerd om aansluit, kan je mogelijk de hele unit slopen; alleen verdergaan als je van spanning houdt }) >
4) knutsel met wat duct tape even 2 draadjes aan de plus en min van de voeding. En sluit vervolgens de voeding direct aan op de bedieningsunit.
Hypothese: zonder tussenkastje en lange kabel is er minder weerstand en meer stroom voor de update beschikbaar. Bij mij zat het rode draadje aan de bovenkant, dus heb de pluskant tegen het bovenste contactpunt gehouden op de unit.

5) houdt de kabels even goed vast totdat de update start. Bij mij kwam de update nu to ruim halverwege het voortgangsbalkje.

6) aangezien die het nog steeds niet deed, even de wifi uitgezet. Hypothese: zonder wifinetwerk kan de update wellicht wel voltooien? Of gebruikt de interne wifi unit geen/minder stroom?

7) voeding weer met losse draadjes aangesloten. Voortgang was nu 100%. Daarna reboot van de unit en begon de update opnieuw.

<nu dacht ik dat het helemaal niet meer werkte, dus alles in originele configuratie aangesloten, wifi weer aangezet>

1 dag later kastje weer opgehangen. En BIZAR, maar hij deed het weer.

Totaal geen idee welke stap het hem nu gedaaan heeft, maar wellicht biedt dit ideeen voor andere hobbyisten!

Andere ideeën:
- grotere capaciteit oplader (met >250mA)
- direct aansluiten van 3v of 5v oplader op de printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:26

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik heb ook een keer gehad dat 'ie in een bootloop zat en bij mij loste het probleem zich op door de thermostaat met een kort stukje kabel direct bij de ketel te verbinden. De hypothese dat het misschien een stroom- of weerstandsprobleem is klinkt mij niet zo gek in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Laatst online: 21-03 23:25
Marcel_23 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:53:
Sinds gisteren heb ik een Remeha eTwist en die lijkt een soortgelijk probleem te hebben.
Hij herstart een paar keer per uur.

Ik gebruik hem in combinatie met een Remeha Elga Ace hybride warmtepomp.

Zijn er anderen die hier last van hebben en mogelijk ook een oplossing hebben?
Inmiddels heb ik onder garantie een nieuwe eTwist gekregen - deze werkt nu al 2 weken probleemloos.
Het lijkt dus een kapotte eTwist geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:24
Hier ook een etwist met bootloop. Spontane gebeurtenis. In het verleden is het wel vaker gebeurd. Maar na een tijdje spontaan weer verbinding. Houdt nu echter al drie dagen aan.

Zal m er eens twee dagen afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

@Bertha je zou dit eens kunnen proberen: Managelorian in "Remeha eTwist in reboot loop"

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd of het bij mij toentertijd toeval was dat het werkte of dat het inderdaad een causaal verband betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem. E-twist bedraad aangesloten op Remeha Tzerra Ace 28C (heeft een ingebouwde gateway). Alles lijkt inderdaad op een defecte E-Twist. Als ik de voedingsspanning meet op de grondplaat is die netjes 24V. Maar zodra de E-twist op de grondplaat gedrukt wordt daalt deze spanning tot minder dan 2V. Deze spanning is te meten bij de aansluiting aan de ketel. De voeding stroom die geleverd kan worden is te weinig. Mijn E-Twist gebruikt 0,14A bij 24V (3,4Watt) dit is gemeten met de Etwist aangesloten op een externe voeding. Ik heb deze waarden kunnen vergelijken met een werkende Etwist aangesloten aan de Remeha Tzerra Ace en deze gebruikt maar 2,2Watt (22,3V en 0,10A) en dat is veel minder dan de 3,4Watt van de defecte ETwist. De Etwist wordt bij die hoge stroomafname uitgeschakeld of de voeding kan dit niet aan. Waarom de Etwist zoveel stroom is gaan gebruiken is mij een raadsel. Rest mij een nieuwe ETwist aan te schaffen, PS coulance regelingen van Remeha stopt na 5 jaar. Mijn combinatie is helaas ouder.

[ Voor 39% gewijzigd door BertusP op 11-07-2024 19:15 . Reden: meer informatie kunnen krijgen door metingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-08-2024
Het is voor mij nu duidelijk (ook door de vorige reacties) dat de ETwist een voeding probleem heeft. Door een update / Wifi verbinding of ???? gaat hij meer stroom gebruiken dat de ketel (bij mij de R-Bus) net niet kan leveren. Als hij er na een paar keer toch in slaagt er doorheen te komen gaat het even goed tot de volgende wijziging.
Ik ga als laatste mogelijkheid een externe voeding aansluiten op de grondplaat (wel heel goed naar polariteit kijken) om te zien of hij dan wel wil opstarten en wat het stroom verbruik daarna is.
Dit kan ik echter pas over een week uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiemaatje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-02 19:15
Sinds april hangt hier een Avanta ace 28 C met een E-twist rechtstreeks op de ketel.
Een paar weken erna bleef de E-twist opnieuw opstarten. Dat zwarte scherm met welkom iedere keer.
Stroom opnieuw op de ketel gezet en heeft een tijd goed gewerkt.

We zijn weer een paar maanden verder en weer hetzelfde.
Uren heeft ie opnieuw opgestart en dan doet ie het weer.
Het gewone schermpje staat er dan weer op bedoel ik dan.
Ook ben ik dan uitgelogd op de remeha app op de telefoon.

Er loopt een utp kabel tussen welke met 2 draadjes aangesloten zit.
Wat ik zo lees is het een voedingsprobleem??

Installateur moet er nog op terugkomen. Dan hoop ik dat ie hem vervangt want het is nog garantie.

Maar als dit zo aan de gang blijft misschien maar met 2 aderpaartjes aansluiten??

[ Voor 10% gewijzigd door Koffiemaatje op 17-09-2024 22:36 ]

• Rob Rif
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ook ik heb dezelfde problemen met e-twist van januari 2018 die via gateway aan de remeha Tzerra M 28C Plus hangt. Heb e-twist van muur gehaald en direct met korte draden aan de gate-way vebonden. Klacht blijft. of moet de gateway er tussenuit en direct aan de ketel aangesloten worden? Begrijp de uitleg van de spanning niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revalker
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
Ook ik heb problemen gehad met deze termostaat. Onbegrijpelijk dat Remeha zijn klanten in de kou laat staan met een waardeloos product en slechte software ondersteuning. Heb een week geprobeerd om de reboot problemen op te lossen, maar het probleem blijft zich herhalen. Gaat steeds op zwart scherm en na enige tijd weer in de reboot. Heb mijn oude i-sense klokthermostaat maar weer opgehangen. Die werkt gelukkig wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:43
Ook ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem. Heel irritant nu er ook niet een oossing voorhanden is dan alleen een nieuwe te moeten kopen.
Of is er inmiddels een oplossing voor handen?

Bij een nieuwe komt er iig geen Etwist meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen VdK
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Tweede eTwist reeds in gebruik. Ben vergeten waarom ik hem destijds vervangen heb.

Deze winter sprint hij met regelmaat in WELKOM scherm. Of het scherm wordt niet echt zwart, want je ziet een soort van grijze tint op het scherm, maar het doet dus echt niets meer. Stond op het punt om het ding door het venster te smijten en een ander model te kiezen van een ander merk. Maar mijn vriendin gaat het van de muur (we hebben een bedraade versie) en bij het terug plaatsen kwam Welkom en kort erna werkte het terug. Lap, mijn vriendin verslaat me op vlak van technische voeling. :F

Het programma zit er nog steeds in. Oef. Dus het heeft een goed geheugen.

Ik hoop echt dat dit niet te veel gaat voorvallen, want we stoken dan heeeeeel de dag dezelfde kracht. 22 graden en ... die extra rekening van gas zie ik niet graag aankomen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicbas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-05 18:11
Mijn eTwist, die sinds een maandje hangt, ging vanmorgen uit zichzelf rebooten en bleef hangen op het Welkom scherm.
20 seconden losgekoppeld en terug gehangen, maar toen bleef 'ie helemaal zwart.
Uiteindelijk heb ik hem losgekoppeld en een kwartiertje laten afkoelen. Daarna ging 'ie gelukkig wel weer voorbij het Welkom scherm en de ingestelde programma's bleken nog gewoon actief.

Hoewel hij nu dus weer werkt, geeft het mij niet heel veel vertrouwen dat deze thermostaat op lange termijn goed blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Onze eTwist uit 2016 werkt ook al ruim 1,5 jaar niet meer lekker. Eerder ging ie erg vaak uit zichzelf rebooten. Dat doet ie nu vziw niet meer (kijk er niet de hele dag naar ;)) maar nu reageert de draaiknop soms niet goed meer. Ik haal dan de stroom van de CV-ketel af, waardoor de thermostaat ook weer opnieuw opstart. Dan werkt het even goed, maar al vrij snel (vaak al na 1 keer de temperatuur succesvol hebben kunnen instellen) reageert de knop niet of nauwelijks meer. Ook in het menu kun je dan niet meer scrollen. Haal je de stroom eraf dan werkt ie weer even...
Als workaround gebruik ik nu mijn google nest hub die ik in de woonkamer heb staan (of de remeha app) om de temperatuur te regelen, maar ideaal is natuurlijk anders. Ik wacht nog even met iets anders te kopen, omdat we binnenkort gaan verbouwen en dan wellicht ook iets met een hybride warmepomp oid willen doen. Wellicht komt er dan sowieso een andere regelunit.

Heb dit ook al gemeld bij Remeha, maar die reageren er niet op. Toevallig kijk ik nu ik dit type nog eens op de site van Remeha en wat staat daar:

https://www.remeha.nl/contact:

Storing eTwist
Een deel van de gebruikers van de eTwist-thermostaat ervaart dat de draaiknop niet accuraat reageert of dat de eTwist continu opnieuw opstart of vast zit in het welkomscherm. Deze klachten worden momenteel onderzocht. Vaak is de installatie wel via de Remeha Home app te regelen, indien dit het geval is, adviseren wij om geen reset uit te voeren. Eventuele oplossingen staan beschreven in de volgende FAQ's: Oplossen Remehe eTwist draaiknop reageert niet naar behoren & Oplossen Remeha eTwist opnieuw opstarten/vast in welkomscherm.

Er wordt dus mogelijk iets aan gedaan ;) Zou wel suf zijn als er alsnog een oplossing komt, want dit probleem speelt bij mij dus ruim anderhalf jaar.

• Koffiemaatje
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-02 19:15
De etwist een tijd terug met 2 aderpaartjes van de utp kabel aangesloten. Hij zat met 2 draden aangesloten en nu dus met 4 draden.
De kabel is nu "dikker" met de gedachte dat de voeding nu beter zou worden.
Minder spanningsval etc.

We zijn een paar maanden verder maar de etwist blijft nog steeds opnieuw opstarten....

Wat me laatst ook opviel was dat de laatste software update niet blijft staan...
De laatste versie van 2.26.3 blijft er een paar dagen op staan en dan valt ie weer terug naar 2.25.0 wat de vorige versie is.

Die laatste versie heeft er inmiddels al 3 keer opgestaan.

Dat de draaiknop andersom reageert had ik laatst ook.

Fijn dat Remeha dit erkent op de site.

https://kennisbank.remeha...ageert-niet-naar-behoren/

Tot die tijd de etwist maar even lostrekken van de muur zodat ie opnieuw opstart, dan is het weer even opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:14

-CJ

Not remastered

Mooi hoe dit topic om de zoveel tijd omhoog komt. Ben inmiddels ook getroffen. Nu aan het proberen wat er gebeurt als ik 'm even laat liggen, hij voelt inderdaad warm.

Edit; laten afkoelen hielp niet en direct/anders aansluiten ook niet. Heb helaas geen 24v voeding liggen om te testen.

Edit2: heb de eTwist met een externe gateway aan de ketel hangen, werkt al jaren zonder problemen, enige recente verandering is een volledig nieuw wifinetwerk. Toen viel bij het instellen al op dat de knop niet lekker werkte.

[ Voor 54% gewijzigd door -CJ op 30-12-2024 21:32 ]

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Een kickje van dit topic. Ik had dus ook het probleem dat de draaiknop van de eTwist niet meer reageerde. Al ruim anderhalf jaar, dus ik ging er maar vanuit dat dit niet meer opgelost ging worden (of er echt iets kapot was) en ik binnenkort een andere thermostaat moest kopen. Totdat het me vandaag opeens opviel dat de knop het weer deed. Ook als ik hem tig keer ronddraai (dat zorgde voorheen direct voor een iet reagerende knop). Lijkt erop dat ie het gewoon weer doet.

Even op de site gekeken en er is idd onlangs een update uitgerold die dit probleem verhelpt:
https://kennisbank.remeha...emeha-home-app-en-etwist/
https://kennisbank.remeha...-remeha-home-app-updates/

Mooi dat het eindelijk opgelost lijkt te zijn, maar ook suf dat dit zo lang heeft moeten duren. Er heeft ook heel lang niks over op de site van Remeha gestaan. Heb er ook zelfs een mail over gestuurd naar Remeha een jaar geleden, maar niks van gehoord. Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan om een nieuwe thermostaat te kopen, omdat ik dacht dat de knop fysiek gewoon kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian

Managelorian

“This is the workflow.”

@Palomar : Bedankt voor het delen!

Wat mij wel opvalt is de opmerking van Remeha: "Voor sommige gebruikers lost de update het probleem niet op.". Als 'sommigen' betekent 0,1% van de gebruikers dan lijkt mij dit prima. Als 'sommigen' een eufemisme is voor 'een groot deel' dan word ik daar een beetje verdrietig van. We zullen het zien.
Pagina: 1