iPhone opslag zit vol door 27 GB "andere"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem11111
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-06-2020
hallo,
Ik heb een iPhone 8 met 64 GB waarvan er 63,8 GB vol van is.
Er is ook 27,61 GB vol door "andere".
Ik krijg heldentijd een melding dat mijn opslag vol zit dus verwijder ik fotos en apps maar dan wordt er meer GB ingenomen door "andere".
Ik heb al dingen opgezocht op het internet voor dat te doen dalen maar niets helpt, het neemt alleen maar toe.
Daardoor loopt mijn gsm heldentijd vast en kan ik niet meer op Instagram, Snapchat ....
Kan iemand mij aub helpen??

alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door anoniem11111 op 16-06-2020 19:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:27
anoniem11111 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:28:
hallo,
Ik heb een iPhone 8 met 64 GB waarvan er 63,8 GB vol van is.
Er is ook 27,61 GB vol door "andere".
Ik krijg heldentijd een melding dat mijn opslag vol zit dus verwijder ik fotos en apps maar dan wordt er meer GB ingenomen door "andere".
Ik heb al dingen opgezocht op het internet voor dat te doen dalen maar niets helpt, het neemt alleen maar toe.
Daardoor loopt mijn gsm heldentijd vast en kan ik niet meer op Instagram, Snapchat ....
Kan iemand mij aub helpen??

alvast bedankt
“Al dingen opgezocht”: is het een handig idee te delen wat je hebt gevonden? En wat je hebt geprobeerd? Kunnen we je ook makkelijker helpen. Toen je dit topic opende stond er in de standaard tekst hier ook iets over vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je wat met de tips van deze site? https://www.payetteforwar...s-truth-how-to-delete-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 18:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eén swipe naar beneden in datzelfde scherm en je ziet toch welke apps die ruimte innemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 14:47
Is een ios bug waardoor de cache niet geleegd word oid. Even een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Bastiaan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:42:
Eén swipe naar beneden in datzelfde scherm en je ziet toch welke apps die ruimte innemen?
Nope. Niet te zien.
Ik heb bij m'n iPad hetzelfde probleem. En kom er ook niet uit. Zal ook eens een reset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-05 11:46
Wellicht
In mijn herinnering kan je dit al vele jaren in iOS terug vinden. Maar ja de gegeven informatie is inderdaad vrij summier.

https://support.apple.com/en-us/HT201656

Other: Non-removable mobile assets, like Siri voices, fonts, dictionaries, non-removable logs and caches, Spotlight index, and system data, such as Keychain and CloudKit Database. Cached files can't be deleted by the system.

System: Space taken by the operating system. This can vary based on your device and model.

Wat bij mij in het verleden nog wel eens hielp is via USB-kabel aan computer verbinden en dan via iTunes een keer laten synchroniseren. Dit ruimt veel "non-removable logs and cache" op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Had het hier laatst in huis met een iPhone. Daar bleek de Reddit-app verantwoordelijk. Die had zo'n 25GB in caches weten te pompen. De app verwijderen duurde minuten omdat het blijkbaar tienduizenden kleine bestandjes waren. :+ Sindsdien maar overgestapt op een andere Reddit-client waar dit niet speelt. ;)
Ik beschouw het overigens wel als een bug dat iOS niet duidelijk aangeeft welke app(s) verantwoordelijk is/zijn voor dat verbruik; Reddit verwijderen leverde dus een enorme reductie qua opslag in "andere" op en het toestel heeft nu al meer dan twee maanden nergens meer over lopen ouwehoeren qua opslag... Maar je moet het maar weten he... Dit was gewoon een gokje van mij toen ik sowieso al een flink verbruik zag bij die Reddit-app qua opslag (en geen manier om dat "bestanden en documenten" leeg te knikkeren he, dat was ook nog eens 5GB!); dus kijken wat er gebeurde en verrek! ;)

Anyway, het hoeft bij jou natuurlijk niet Reddit te zijn. Maar het kan geen kwaad om je apps even na te lopen. :) Zeker de veelgebruikte. Daarnaast kunnen het ook logs zijn, moet je hem ff aan iTunes hangen en laten syncen.

[ Voor 43% gewijzigd door WhatsappHack op 17-06-2020 03:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb een keer zoiets gehad op de iPhone van mijn ma... Die had per ongeluk podcasts zitten downloaden (geen idee waarom), dus heel die telefoon vol.. Ik de Podcast app weggegooid, maar nog steeds geen ruimte... En als je dan bij instellingen ging kijken stond die gebruikte ruimte dus niet meer bij de app (want die was er niet meer) maar bij "anders"..

Dus de app weer gedownload, podcasts verwijderd, en daarna alsnog de app verwijderd..

Kan het in jouw geval ook zoiets zijn?
Pagina: 1