Toon posts:

Soundblaster PCI128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aardig probleempje: het installeren van de drivers voor mijn geluidskaart wil niet echt (of echt niet :) ) lukken. Heeft niet iemand nog een ouwe driver liggen die voor zon kaart bedoeld is. Zonder geluid computeren is ook niet alles namelijk.

btw: de nieuwste driver heb ik al bekeken, maar die wil dus niet.

bvd

Verwijderd

Welk OS etc??

Verwijderd

Topicstarter
net nieuwe pc gebouwd:

win98
Epox 8k7A+ (ik vind het echt een ***bord)
en nog wat andere dingen.

Toen ik nog wat aan het kloten was, heb ik ook win2kprof gedraaid en ik meen dat ik toen wel geluid kreeg

Verwijderd

Ja 2k heeft ie driver standaard aan boord en die installeert die dan wel. Vreemd dat de drivers van de site het nie doen, weet je zeker dat je de win 98 drivers hebt gedownt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik snap er niets van.
Sowieso kunnen ze bij Creative geen "gewone" driver maken, ipv 2 bestanden ofzo. Nu zegt ie: "kan geen PCI128 vinden op je pc" als ik die nieuwe driver wil installeren :?

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hier ook een gefrustreerde SB 128 PCI eigenaar... :(

Let op... Alle Creative produkten hebben een CTxxxx code.

Je moet goed kijken welke je hebt. Zo zijn er op de Creative Site maar 2 verschillende drivers beschikbaar. Je kan ze beide proberen. Maar ze zuigen toch allemaal.

Spijt als HAREN op mijn hoofd dat ik zo'n ding heb gekocht zeg :(

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Ik heb hier geen probleem, draai win 2k en hij doet het perfect en ook onder XP geen probleem, dus wat er bij jullie vaut gaat weet ik nie, misschien conflict met andere kaarten of zo.

Praat je over win 98 of win 98 se?
Kan je mijn drivers wel ff mailen, misschien dat je er wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
JA ik vind het toch hartstikke raar hoor. Met mij Creative GeForce 1 ben ik uiterst tevreden, maar de drivers voor de geluidskaart zijn nergens te vinden.......vreemd, dan is er toch iets niet goed
Ik vind sowieso het aantal echte drivers (dus geen utils voor weet ik veel wat voor mooie geluidsproggies) op de site errug karig, er staat nergens een wat oudere BRUIKBARE driver ofzo.

Slechte beurt voor Creative vind ik

Verwijderd

controleer je chipset eens op type, een maat van mij had vorige week precies hetzelfde, geen geluid bij de eerste driver en de tweede driver kon de chipset niet vinden , hij heeft een ct5880 on board en dan moet je de audio driver downloaden bij de mobo fabrikant, wat heel prettig was ff 16 mb via een 56k modem overtrekken. ik geloof dat ik hem nou nog hoor vl**ken.

Verwijderd

Topicstarter
mijm mailadres is: moergestel99@hotmail.com

zal wel kijken, maar ik meen ook dat ik onder 2000 geluidjes ofzo hoord bij het opstarten, dus win2k zal er wel geen problemen mee hebben. Maarja ik wil wel graag 2 OS draaien, dus zal ttoch een oplossing moeten vinden.

Iig bedankt alvast voor die drivers

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
driverguide.com
login: drivers
pass: all

En idd ff zoeken op die ct code, niet op sb128. In de loop van de jaren zijn er veel kaarten geweest, allemaal met sb128 naam, maar eigenlijk verschillende kaarten.
Het is idd slecht dat creative maar 1 driver op hun site heeft staan, terwijl ze donders goed weten dat die alleen werkt bij de laatste kaart

Verwijderd

Topicstarter
nee,
dat zijn precies die drivers die falen
:(

Verwijderd

Topicstarter
Lampje bedankt supergoede site.........
hopelijk werkt het straks, want ik ben lekker bezig met die 20 mb grote driver :)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Het werkt.....
Tnx man ik zou je wel willen zoenen, maar dat doe ik nog maar eventjes niet :P

iig heel errug bedankt alles doet het gewoon weer ik heb weer geluid bedankt mensen voor alle moeite

p.s. voor andere gedupeerden: die 21 mb driver werkt wel
:)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dan dus lampje he....die site moet echt bij mijn favorieten

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:43 schreef Penaa het volgende:
Ik heb een aardig probleempje: het installeren van de drivers voor mijn geluidskaart wil niet echt (of echt niet :) ) lukken. Heeft niet iemand nog een ouwe driver liggen die voor zon kaart bedoeld is. Zonder geluid computeren is ook niet alles namelijk.

btw: de nieuwste driver heb ik al bekeken, maar die wil dus niet.

bvd
LET OP .....
Je hebt namelijk de VIBRA 128 (de eerste, die werdt vaak met 4 audiokanalen geleverd (4 point surround ofzow) en je hebt de PCI 128) kijk dus ff goed want ik had de VIBRA 128 en heb nu de PCI 128 en hab altijd op www.soundblaster.com drivers kunnen vinden :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:13

ChUcKiE

Dus........

GVD ik heb hiero dus precies hetzelfde probleem!

Ik heb een VP6 met via chipset en een SB128 PCI:

Model CT4810
Op de chip: CT5880

Ik gebryuik win2k en heb momenteel alle drivers gebruikt die op de CDROM en hier vermeld staan en geeneen werkt er!

Ook wil mijn systeem niet meer normaal afsluiten! :(

Iemand nog tips?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:46 schreef ChUcKiE het volgende:

Ook wil mijn systeem niet meer normaal afsluiten! :(

Iemand nog tips?
Windows opnieuw installeren, En de bijgeleverde drivers gebruiken om je soundcard te installeren.

Typisch gevalletje "replace user" :P

Verwijderd

Topicstarter
De mijne, die moeilijk deed met Win98, was trouwens de 4700

B-)

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Yep.. Heb ook de CT4700

Daarbij werken die "oude" drivers die op de creative site staan nog gewoon bij. 1207 of zo.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Maar dat verschil...hoe zit dat??

Op de kaart staat bij mij: Model CT4810

Op de chip staat CT5880

De drivers op de meegeleverde CDROM werken totaal niet..

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Je moet niet uitgaan van de chip code...

Ik heb geen idee wat dat zegt.

Maar het nummer op de kaart is het typenummer..

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ikzelf heb na lang zoeken de drivers voor de 4810 gevonden, had ze ook nodig...

Ik moet effe wat webspace regelen, en dan zal ik die drivers (15Meg) daar neerzetten...

Deze werken dus met de SoundBlaster 128PCI type 4810...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Zou je heel ff een link naar die drivers willen sturen warmaster...mijn drivers doen toch weer een beetje raar, nouja: systeem zegt alles goed, maar ik geen geluid

mail = moergestel99@hotmail.com

bvd

Verwijderd

Topicstarter
Toch raar deze hele topic

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Tof! Ik ben benieuwd of dat zal helpen! Anders zal het toch een frisse herinstall worden!

Dussuh...stuur mij aub ook maar die link! chuckie@chello.nl

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
hey, ik heb exact hetzelfde probleem. :D wil iemand zo vriendelijk zijn om me te vertellen waar ik die drivers kan downen?

mail= NeXoR88@hotmail.com

edit:
ff nagekeken ik heb een 4810 (het lijkt net of we Nokia moddellen aan het opnoemen zijn :+ )

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:20
He penaa. Welke driver heb je gedownload, die driver van 20 mb kan ik niet vinden. Als tie werkt zou ik hem graag hebben aangezien ik mijn sb pci 128 ook nog niet an de gang heb gekregen.
Misschien kan je hem ergens uploaden ofzo. Ik kan je de ruimte ervoor geven. Dan hebben anderen er ook wat aan

Ik hoor het wel.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Heb de drivers voor de CT4810 gevonden en geupped op:

http://users.raketnet.nl/brammus/sbct4810win9x.zip
(15meg)

Ze staan er niet al te lang op (weekje), want ik wil mijn webspace ook nog voor andere dingen gebruiken... ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 16:39 schreef brammus het volgende:
Heb de drivers voor de CT4810 gevonden en geupped op:

http://users.raketnet.nl/brammus/sbct4810win9x.zip
(15meg)

Ze staan er niet al te lang op (weekje), want ik wil mijn webspace ook nog voor andere dingen gebruiken... ;)
Kun je die zip file weer ergens uppen? Heb ze namelijk ook nodig. Alvast muchos gracias ;)
Pagina: 1