Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem multiroom Denon X2600hDAB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10:40
Beste Tweakers,

Ik heb 2 plafond luidsprekers voor de tv en 2 voor in de keuken. Dit is dezeflde ruimte waardoor ik vertraging hoor wanneer ik via HEOS beide aanzet. Het valt me ook op dat 2 speakers meer laag hebben dan de andere 2 terwijl de kist identiek is, ze zitten alleen op de uitgang van zone 2. Daarnaast wanneer ze beide aanstaan moet ik Zone 1 harder zetten om gelijk geluid te produceren als zone 2.

Het viel me al op dat ik met vertraging alleen zone1 kan bedienen, dus die heb ik weer op nul gezet. Het is dan "minder erg".

Wat ik ingesteld heb in het menu bij versterker toewijzen is zone 2 omdat dat de enige optie is waarbij zone 2 is aangesloten.

Het idee is dat zone 1 (TV) alleen aangaat wanneer de TV aangaat. Dat werkt.
Als we gaan borrelen of we zijn aan het koken willen we daarbij zone 2 aanzetten of alleen zone 2. DIt werkt maar wanneer ik via de HEOS app beide via spotify aanzet hoor je een dubbele treble en de bas valt weg omdat dit elkaar op lijkt te heffen.

Wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik het moet instellen en aansluiten dat alles naar wens werkt.

Alle reacties

• Luuk013
Hoe zouden jullie de versterker aansluiten en instellen?

• Herr_Boogie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 25-05 15:05
Is er een verschil in plafond? Een plafond met stenen gewelven versus een vals plafond of plafond met houten kepers kan vermoedelijk wel een verschil geven.

• Luuk013
Herr_Boogie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:24:
Is er een verschil in plafond? Een plafond met stenen gewelven versus een vals plafond of plafond met houten kepers kan vermoedelijk wel een verschil geven.
Als ik de kabels omdraai is het probleem andersom. In het plafond zitten allemaal speaker kasten ingebouwd van dezelfde afmetingen. Daar ligt het zeker niet aan.

Als ik kies voor surround en dan alles op stereo is het probleem ook weg. Alleen dan heb ik geen 2 zones.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk013
Ik heb de oorzaak gevonden. Heb alle instellingen geprobeerd, niets werkte. Vervolgens op aanraden van hifi klubben hard gereset met de knoppen en alles op nieuw ingesteld via de setup en alles werkt nu zoals je verwacht. Had allereerst om te testen als op surround ingesteld en daarna alles met de hand aangepast en de audyssey setup doorlopen. Blijkbaar is het beste om de versterker te resetten en alles opnieuw in te stellen. Wat een geluid nu!!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True