Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-03 06:56
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop vooral gebruiken voor mijn ICT Beheer (niveau 4 MBO) opleiding gebruiken.
De vereisten van de school zijn, minimaal I7 6th gen, 16GB ram, 512gb ssd en 5Ghz WiFi ondersteuning
Toevoeging, ook een "normale" GPU, dus geen GTX 1060 maar bijvoorbeeld een MX250 of MX350.

Wat is je budget?
Maximaal 900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag mee naar school, in de bus en trein. Zit in een rugzak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit nu te denken aan de Asus Vivobook S512FL-BQ559T
Geen acer, heb daar slechte ervaringen mee.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 4% gewijzigd door JordyEGNL op 16-06-2020 17:04 ]

Beste antwoord (via JordyEGNL op 16-06-2020 20:25)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 13:38
Wat denk je van deze?
pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00DFMH)

Heeft iig een sneller videokaart (MX350 vs MX250 ) en heeft een betere batterij duur . 70Wh batterij en een ice lake i7 ipv comet lake en je hebt voor studenten een betere garantie geloof ik als je em bij campusshop koopt.

Hij is ook wat lichter ( 1666 vs 1800 g) en heeft betere speakers dan de asus ( speakers aanbovenkant ipv onderkant )

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:51
Dat zijn flinke eisen vanuit school die worden gesteld aan de laptop. Wat moet je er allemaal mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
WinstonC schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:54:
Dat zijn flinke eisen vanuit school die worden gesteld aan de laptop. Wat moet je er allemaal mee gaan doen?
Hoi Winston, bedankt voor je reactie!
Ik heb even op de website van de opleiding gekeken, en heb dit gevonden.
  • Microsoft Certified Professional
  • Cisco Certified Network Associate
  • Microsoft Technology Associate (MTA certificering)
  • Microsoft Office (MOS)
  • Linux
  • Hardware en Software
  • Beheer ict-systemen
  • ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
  • Organisatie servicedesk
  • Bedrijfskunde
  • Nederlands
  • Engels
  • Rekenen
  • Loopbaan en burgerschap

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 13:38
Wat denk je van deze?

Heeft iig een sneller videokaart (MX350 vs MX250 ) en heeft een betere batterij duur . 70Wh batterij en een ice lake i7 ipv comet lake en je hebt voor studenten een betere garantie geloof ik als je em bij campusshop koopt.

Hij is ook wat lichter ( 1666 vs 1800 g) en heeft betere speakers dan de asus ( speakers aanbovenkant ipv onderkant )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
Cinemaskoop schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:40:
Wat denk je van deze?

Deze laptop ziet er inderdaad ook goed uit, minpuntje is dat er geen vingerafdruk scanner op zit. Niet dat het een dealbreaker is maar is toch jammer.

Denk dat ik voor deze ga omdat de accuduur ook een stuk beter is.
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 19:23
Waarschijnlijk ga je virtualisatie doen. Dan kan je 2 tot 3 vms tegelijkertijd laten lopen. Dan wil je geheugen en een ssd hebben.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:29
De IdeaPad komt binnenkort ook met een AMD 4500U APU. Sneller dan de Intel van hierboven en ruim goedkoper. Nadeel, er zit geen dedicated videokaart in. Is dat een must?

https://www.lenovo.com/nl...ad-5-15ARE05/p/81YQ002WMH

[ Voor 20% gewijzigd door c-nan op 17-06-2020 19:34 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbersevan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:45
Ik weet niet of je al een laptop hebt gehaald, maar ik wou zelf nog even de volgende suggestie doen:
https://tweakers.net/pric...5-15are05-81yq006jmh.html
Ik weet niet perse hoe goed de iGPU is van deze laptop, maar wat snel Googlen vertelt mij dat het om en nabij de MX250 zal zitten.
Voor de rest heeft ie een hele hoop cores voor een laptop, genoeg RAM en een prima SSD, en hij valt precies binnen je budget.
Ik doe zelf ook MBO 4 ICT beheer, dus ik kan zeggen dat de kans heel erg groot is dat je gaat virtualiseren.
Ik raad je daarbij wel aan om een USB-naar-RJ45 adapter te kopen, aangezien er geen RJ45 op de laptop zit en je deze vrijwel zeker nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
ebbersevan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:27:
Ik weet niet of je al een laptop hebt gehaald, maar ik wou zelf nog even de volgende suggestie doen:
https://tweakers.net/pric...5-15are05-81yq006jmh.html
Ik weet niet perse hoe goed de iGPU is van deze laptop, maar wat snel Googlen vertelt mij dat het om en nabij de MX250 zal zitten.
Voor de rest heeft ie een hele hoop cores voor een laptop, genoeg RAM en een prima SSD, en hij valt precies binnen je budget.
Ik doe zelf ook MBO 4 ICT beheer, dus ik kan zeggen dat de kans heel erg groot is dat je gaat virtualiseren.
Ik raad je daarbij wel aan om een USB-naar-RJ45 adapter te kopen, aangezien er geen RJ45 op de laptop zit en je deze vrijwel zeker nodig gaat hebben.
Hoi, bedankt voor je suggestie, maar heb ondertussen al een laptop gekocht.
Lenovo IdeaPad 15IIl05

Toch bedankt voor je bericht.
Pagina: 1