Toon posts:

Verwijderen vorige license key

Pagina: 1
Acties:

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik heb een nieuw setup en mijn vriend had mij destijds overgehaald om KMSpico te gebruiken voor mijn windows. Meteen spijt gekregen, ik kan niet typen in Windows. Dus heb ik een OEM key gekocht.

Ik heb geprobeerd deze te activeren, ik krijg geen errors maar ik kan nog steeds niks typen in windows.

Is mijn OEM key nou geactiveerd of zit mijn windows nog steeds op de KMSpico? Valt dit te controleren, zo ja hoe?

Ik heb zelf opgezocht hoe je KMSpico verwijderd, dit heb ik ook gedaan.
Ook gezocht hoe ik kan oplossen om in windows te typen, maar ook niet gelukt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Hoezo denk je dat niet kunnen typen in Windows (wat een heel breed begrip is) en je licentie met elkaar verbonden zijn?

Ik zou een fresh install van Windows 10 doen dan ben je direct de pico troep definitief kwijt.

[Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 16-06-2020 16:46]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Hoe is je Windows geinstalleerd? Gewoon met de mediacreation tool? Of ook met een minder legale Windows ergens van een louche site gedownload?

Ikzelf zou lekker Windows opnieuw installeren na een backup te hebben gemaakt van savegames e.d. en dan met je nieuwe key meteen activeren.
Als er al gezeur is in Windows wat je niet zo makkelijk op kunt lossen, schoon beginnen. Al was het maar omdat je niet weet wat er voor zooi wellicht allemaal in KMSpico zit.
Als je dan je key al in Windows krijgt...

https://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.htmlhttps://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Daar komt je key mee naar voren. Bedoelde uiteraard @HKLM_ zijn link. Was iets te snel.
Maar nogmaals, als je al zulke problemen hebt, installeer windows alsjeblieft opnieuw en schoon.

[Voor 9% gewijzigd door Arunia op 16-06-2020 16:57]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
Arunia schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:50:
Hoe is je Windows geinstalleerd? Gewoon met de mediacreation tool? Of ook met een minder legale Windows ergens van een louche site gedownload?

Ikzelf zou lekker Windows opnieuw installeren na een backup te hebben gemaakt van savegames e.d. en dan met je nieuwe key meteen activeren.
Als er al gezeur is in Windows wat je niet zo makkelijk op kunt lossen, schoon beginnen. Al was het maar omdat je niet weet wat er voor zooi wellicht allemaal in KMSpico zit.
Als je dan je key al in Windows krijgt...

Overigens kun je activatie zien met deze tool: https://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Daar komt je key mee naar voren.
Maar nogmaals, als je al zulke problemen hebt, installeer windows alsjeblieft opnieuw en schoon.
Denk dat je deze link bedoeld https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html :P

Met powershell moet het ook kunnen zo te zien

code:
1
 powershell "(Get-WmiObject -query ‘select * from SoftwareLicensingService’).OA3xOriginalProductKey"

@Sbaliyev als ik deze site zo bekijk https://www.2-spyware.com/remove-kmspico-virus.html dan zou ik 100% een fresh install doen KMS pico heeft nogal wat dubieuze dingen op je pc gezet zo te zien.

[Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 16-06-2020 16:58]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +2Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vanaf de command prompt verwijderen productkey:

slmgr /upk

Verwijderen key van het register:

slmgr /cpky

Reset Windows activatie:

slmgr /rearm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
KMSpico is volgens een hack/malware tool om je Windows installatie key te laten valideren door een gespoofte lokale KMS te gebruiken.

Nadeel is dat je dus niet weet welke software er meer mee is geïnstalleerd, welke permissies er zijn geforceerd en zelfs of je wel een cleane Windows installatie hebt gebruikt in eerste instantie.

Enige remedie is een volledige nieuwe Windows installatie met de media Creation tool van de Microsoft website zelf en dan activeren met de OEM key.

Ga niet proberen je oude gehackte “warez” Windows opnieuw te activeren maar ga voor een schone installatie om problemen te voorkomen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je OS is vernaggeld door malware dan moet je er van leren. Backup data, check backup, formatteer, installeer, beveilig, zet gebackupte data terug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-01-2021
Windows opnieuw geïnstalleerd, alles werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee