Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikesem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-07-2020
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje,
Vandaag heb ik een VPN ingesteld in de windows server.Alleen weet ik op dit moment niet hoe ik dat moet gaan testen omdat ik namelijk in een virtuele omgeving zit. Ik ben gaan kijken voor een alternatief ik heb gelezen dat ICT'ers ook de VPN inrichten in de Pfsense. Wat zouden jullie mij aanraden?

ik maak dit omdat ik me graag wil voorbereiden e n aangezien ik volgend jaar ga beginnen met een ICT opleiding?

Apparaten:
Internet Pfsense linux
Gateway Pfsense linux
Windows Server
Werkstation (voor gebruikers)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kloppen je poorten en forwarding?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Cyphax

Moderator LNX
mikesem schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:05:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje,
Vandaag heb ik een VPN ingesteld in de windows server.Alleen weet ik op dit moment niet hoe ik dat moet gaan testen omdat ik namelijk in een virtuele omgeving zit.
Zijn dat virtual machines die gewoon in jouw LAN zitten? Als de portforwarding goed is ingesteld zou ik het even testen met je mobiel, eventueel even tetheren met USB of een AP opzetten zodat je van buitenaf kan testen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikesem
Ja ik heb ze allebei op 80 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikesem
de portforwarding staat goed ingesteld zodra ik met een gebruiker wil gaan inloggen en ik wil met de VPN verbinden dan is die wel geconnect alleen heb ik geen internet

[ Voor 50% gewijzigd door mikesem op 16-06-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Cyphax

Moderator LNX
Om daar iets zinnigs over te zeggen zul je wat meer informatie moeten geven over hoe je het hebt opgezet. Wellicht mis je een route op je VPN-server naar je LAN. Hoe heb je de boel opgezet? Stappenplan ergens?

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 16-06-2020 16:32 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 12:36
Als je een pfsense doos hebt in je netwerk dan zou ik daar ook openvpn op inrichten. Dat werkt als een trein.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat je een Windows server gebruikt als VPN server, en primair over VPN hebt, klinkt dit meer voor Serversoftware dan specifiek Non-Windows OS. NOS -> SWS.

Maak je verhaal ook even wat duidelijker. Zo'n beetje elk zinnig stukje informatie mist.
- Wat heb je precies ingesteld op de server?
- Welke client(s) gebruik je, instellingen daarvan komen ook overeen met de server?
- Zie je überhaupt verbindingspogingen in de logs verschijnen?
- Maak je niet de fout door je VPN server van buitenaf via dezelfde internetverbinding te benaderen als je clients naar buiten gaan?
- Weet je zeker dat de poort die je hebt open gezet, ook echt beschikbaar is en niet door je ISP wordt gefilterd?
Etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1