Mijn vraag
Een maandje geleden heb ik voor het eerst een eigen pc gebouwd. Aan het begin werkte hierbij ook alles prima. opstarten had geen problemen en prestaties waren gewoon goed. Alleen merkte ik na een weekje of twee dat hij steeds meer moeite kreeg met opstarten. soms moest ik hem gedwongen uitzetten en opnieuw opstarten waarna de monitor wel werkte. Dit werd niet erger, maar nu ben ik op het punt gekomen dat hij niet meer wil opstarten.
Bij het opstarten gaan de ventilatoren hard waaien, zoals het hoort. in ongeveer de helft van de keren dat ik hem opstart zullen deze minder lawaai maken, maar daarna gebeurd er verder niks. voor de rest brand alles gewoon, maar alleen krijg ik geen beeld te zien op mijn monitor (mijn monitor is niet kapot. dat heb ik al gecontroleerd).
mijn vraag is of jullie mij zouden kunnen helpen om er achter te komen wat er precies mis is met mijn pc
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb hieronder een overzichtje met alle componenten die in mijn pc zitten + monitor
voor de rest is mijn monitor aangesloten met een display kabel.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb een hdmi kabel gebruikt ipv een display kabel, geen effect
ik heb alle kabels van mijn voeding lostgemaakt en opnieuw aangesloten, geen effect. toen ik deze opnieuw aansloot, aan de stroom aansloot en aanzette zag ik wel een lichte flits aan de achterkant van de kast waar ik wat huiverig voor ben.
ik heb gecontroleerd of alles goed is aangesloten
Een maandje geleden heb ik voor het eerst een eigen pc gebouwd. Aan het begin werkte hierbij ook alles prima. opstarten had geen problemen en prestaties waren gewoon goed. Alleen merkte ik na een weekje of twee dat hij steeds meer moeite kreeg met opstarten. soms moest ik hem gedwongen uitzetten en opnieuw opstarten waarna de monitor wel werkte. Dit werd niet erger, maar nu ben ik op het punt gekomen dat hij niet meer wil opstarten.
Bij het opstarten gaan de ventilatoren hard waaien, zoals het hoort. in ongeveer de helft van de keren dat ik hem opstart zullen deze minder lawaai maken, maar daarna gebeurd er verder niks. voor de rest brand alles gewoon, maar alleen krijg ik geen beeld te zien op mijn monitor (mijn monitor is niet kapot. dat heb ik al gecontroleerd).
mijn vraag is of jullie mij zouden kunnen helpen om er achter te komen wat er precies mis is met mijn pc
Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb hieronder een overzichtje met alle componenten die in mijn pc zitten + monitor
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 212,10 | € 212,10 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 558,23 | € 558,23 |
1 | Interne harde schijven | Toshiba X300 (bulk), 4TB | € 102,08 | € 102,08 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 84,70 | € 84,70 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 489,90 | € 489,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 70,49 | € 70,49 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 115,- | € 115,- |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 124,63 | € 124,63 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.953,13 |
voor de rest is mijn monitor aangesloten met een display kabel.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb een hdmi kabel gebruikt ipv een display kabel, geen effect
ik heb alle kabels van mijn voeding lostgemaakt en opnieuw aangesloten, geen effect. toen ik deze opnieuw aansloot, aan de stroom aansloot en aanzette zag ik wel een lichte flits aan de achterkant van de kast waar ik wat huiverig voor ben.
ik heb gecontroleerd of alles goed is aangesloten