Toon posts:

pc start op, maar monitor geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gironimus
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 12:06
Mijn vraag
Een maandje geleden heb ik voor het eerst een eigen pc gebouwd. Aan het begin werkte hierbij ook alles prima. opstarten had geen problemen en prestaties waren gewoon goed. Alleen merkte ik na een weekje of twee dat hij steeds meer moeite kreeg met opstarten. soms moest ik hem gedwongen uitzetten en opnieuw opstarten waarna de monitor wel werkte. Dit werd niet erger, maar nu ben ik op het punt gekomen dat hij niet meer wil opstarten.

Bij het opstarten gaan de ventilatoren hard waaien, zoals het hoort. in ongeveer de helft van de keren dat ik hem opstart zullen deze minder lawaai maken, maar daarna gebeurd er verder niks. voor de rest brand alles gewoon, maar alleen krijg ik geen beeld te zien op mijn monitor (mijn monitor is niet kapot. dat heb ik al gecontroleerd).

mijn vraag is of jullie mij zouden kunnen helpen om er achter te komen wat er precies mis is met mijn pc

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb hieronder een overzichtje met alle componenten die in mijn pc zitten + monitor
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 212,10€ 212,10
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G€ 558,23€ 558,23
1Interne harde schijvenToshiba X300 (bulk), 4TB€ 102,08€ 102,08
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 84,70€ 84,70
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 489,90€ 489,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 70,49€ 70,49
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 115,-€ 115,-
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 124,63€ 124,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.953,13

voor de rest is mijn monitor aangesloten met een display kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb een hdmi kabel gebruikt ipv een display kabel, geen effect
ik heb alle kabels van mijn voeding lostgemaakt en opnieuw aangesloten, geen effect. toen ik deze opnieuw aansloot, aan de stroom aansloot en aanzette zag ik wel een lichte flits aan de achterkant van de kast waar ik wat huiverig voor ben.
ik heb gecontroleerd of alles goed is aangesloten

Alle reacties

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:14
Begin maar eens met foto's te posten van de binnenkant :)

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:14
Begin maar eens met foto's te posten van de binnenkant :)

Klinkt een beetje als te weinig voltage op het geheugen / geheugen problemen / cpu voltage te laag of een slechte voeding.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
Koppel eens zoveel mogelijk af? Dus enkel met moederbord, processor en geheugen starten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee