BSOD: Thread stuck in device driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenA
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-12-2023
Laptop: Asus TUF FX505DD R5 3550H GTX1050

Voordat je me zegt dat ik naar google moet kijken, zijn er veel verschillende mogelijkheden, en heb ik die poging al geprobeerd. Voordat ik naar die mogelijkheden kijk, wil ik specifiek weten waar het probleem ligt.

BSOD zegt dan dat Thread vastzit in het apparaatstuurprogramma. Andere info vond ik in het logboek:

BugcheckCode 234

BugcheckParameter1 0xffff988a7fe1a080

BugcheckParameter2 0x0

BugcheckParameter3 0x0

BugcheckParameter4 0x0

SleepInProgress 0

PowerButtonTimestamp 0

BootAppStatus 0

Controlepunt 41

AangeslotenStandbyInProgress false

SysteemSleepTransitionsToOn 2

CsEntryScenarioInstanceId 0

BugcheckInfoFromEFI vals

CheckpointStatus 0

Bron: kernel power ID; 41

Dit gebeurt gemiddeld 1 tot 3 keer per week. Het gebeurt meestal bij het bekijken van youtube video's of met microsoft teams in gesprekken tijdens videogesprekken. De ene keer gebeurt het zonder de oplader van de laptop, de andere keer met de oplader en volle batterij. Wat ik tot nu toe heb gedaan is een fabrieksinstallatie, ik heb ervoor gekozen om een aantal bestanden te bewaren.

Hoe los ik dit op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Staat er ook bij welke driver er problemen geeft? Normaal vind je dat ergens (bestandsnaam eindigend op .sys). Waar je mee kan beginnen is op de website van de fabrikant elke driver die je vindt voor je laptop installeren. Mogelijks is er ergens een standaarddriver die niet helemaal werkt, en doet een driver van Asus zelf het wel goed.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27
wipe en reinstall met drivers van de asus support website hier kom je anders niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 17:48

DataGhost

iPL dev

Waarschijnlijk iets met je videokaart, dus je zou daar verschillende drivers voor kunnen proberen en kijken of het probleem daarmee weggaat. Het kan overigens heel prima een hardware-probleem zijn waardoor iets gebeurt wat de driver niet verwacht en daardoor vastloopt, dus in dat geval zal een andere driver geen oplossing van het probleem zijn (hoogstens de symptomen verhelpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenA
Mavamaarten schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:11:
Staat er ook bij welke driver er problemen geeft? Normaal vind je dat ergens (bestandsnaam eindigend op .sys). Waar je mee kan beginnen is op de website van de fabrikant elke driver die je vindt voor je laptop installeren. Mogelijks is er ergens een standaarddriver die niet helemaal werkt, en doet een driver van Asus zelf het wel goed.
nee ik kan nergens een bestandsnaam vinden wat eindigd op .sys, en dan kijk ik in windows-logboek->systeem. Als ik elke driver ga installeren is er dan een kans dat de ik het twee keer installeer omdat het mogelijk op mijn laptop aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

JurjenA schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:52:
[...]
nee ik kan nergens een bestandsnaam vinden wat eindigd op .sys, en dan kijk ik in windows-logboek->systeem. Als ik elke driver ga installeren is er dan een kans dat de ik het twee keer installeer omdat het mogelijk op mijn laptop aanwezig is?
Nee, als de driver voor hetzelfde apparaat bedoeld is, zal die overschreven worden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurjenA
Mavamaarten schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:53:
[...]

Nee, als de driver voor hetzelfde apparaat bedoeld is, zal die overschreven worden.
Top, ga ik dat nu eerst proberen en kijken hoelang hij het vol houdt.
Pagina: 1