iCloud (Windows) wil geen foto's downloaden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb een probleem met iCloud voor WIndows. Sinds 8 mei worden foto's die ik met mijn iPhone maak niet meer automatisch opgeslagen op mijn Win10 laptop. Ik heb de iCloud software meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en in/uitgelogd, maar dan nog worden foto's niet gedownload. Het vreemde is dat de map 'downloads' in de map 'iCloud Photo's' niet wordt aangemaakt en ik in de iCloud Windows-client opties mis die betrekking hebben op de opslaglocatie van de photo-downloads (zie screenhot). Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQeaUYMrakebXVFvIj9KYqRYNjM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BWgyOwK4mqNwNU9JRuQgvcNP.png?f=fotoalbum_large

De islam kan uw vrijheid schaden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien blokkeert je Windows firewall de zaak? Zet die eens uit.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 10:44
Na lang proberen heb ik het opgegeven en gebruik ik iCloud.com op Windows. iCloud Drive werkt prima maar foto's is bij mij ook een keer stuk gegaan (ergens in januari) en ik ben er ook 3 uur mee bezig geweest.

Op mijn laptop werkt het gek genoeg nog prima, en ik kom er niet achter wat nou het verschil is. Ik hou me ook aanbevolen voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vaak werkt uitloggen en weer inloggen prima als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
PD2JK schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:48:
Misschien blokkeert je Windows firewall de zaak? Zet die eens uit.
Nee helaas, dat is het niet.
sypie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:31:
Vaak werkt uitloggen en weer inloggen prima als oplossing.
Dat heb ik meerdere keren geprobeerd maar ook dat werkt niet. Het vreemde is dat het op een oude laptop wel altijd werkte, maar toen ik overging op een nieuwe laptop krijg ik het niet meer aan de praat.
ex87 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:29:
Na lang proberen heb ik het opgegeven en gebruik ik iCloud.com op Windows. iCloud Drive werkt prima maar foto's is bij mij ook een keer stuk gegaan (ergens in januari) en ik ben er ook 3 uur mee bezig geweest.

Op mijn laptop werkt het gek genoeg nog prima, en ik kom er niet achter wat nou het verschil is. Ik hou me ook aanbevolen voor een oplossing.
Gebruik jij ook Onedrive? Dat is namelijk het enige verschil tussen mijn oude situatie en nieuwe situatie: op zowel de PC als de laptop waarop ik iCloud aan de gang wil krijgen gebruik ik ook de Onedrive-app die synchroniseert met de onedrive cloud. Maar dat mag toch voor iCloud niet uitmaken?

Ik vermoed nu dat het te maken heeft met de versie van iCloud for Windows. Als ik https://support.apple.com/nl-nl/HT205328 mag geloven, dan zit dit gedrag in een nieuwe versie terwijl de vorige versie (10?) werkte zoals ik gewend was.

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 19-06-2020 08:39 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 10:44
@Wokschotel Nee, geen OneDrive. Het is wel begonnen bij een iCloud update dus dat zou kunnen.
Pagina: 1