Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies m.b.t. keuze Microsoft Office

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marije25
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01-08-2020
Hi mede tweakers,

Zojuist een nieuwe laptop aangeschaft, zonder Microsoft Office. Echter wil ik nu toch Word, Excel e.d. gebruiken. Nu zie ik dat er diverse Microsoft Office producten zijn, Professional, Plus, 365 etc.

Office 365 is geloof ik alleen handig voor kantoor gebruik en het gaat hier gewoon om een privé laptop. Dus ik denk dat 365 afvalt.

Kan iemand mij hierover adviseren? Ook waar ik dit het beste kan kopen, ik zie namelijk diverse prijzen staan en ben dan bang dat ik dan alleen een uitbreiding voor een licentie aanschaf.

Bedankt alvast!

Marij

Beste antwoord (via Marije25 op 16-06-2020 14:01)

• chey
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:15
Je kunt ook de gratis versie van Microsoft Office gebruiken.
https://www.microsoft.com...office-online-for-the-web

Opslag is dan alleen op OneDrive. Je kunt wel het bestand als docx of pdf downloaden en lokaal als kopie opslaan.

Alle reacties

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17-06 09:49
Je hebt Office365 voor bedrijven, maar ook voor thuisgebruik, zie hiervoor deze link:
https://www.microsoft.com...ll-microsoft-365-products

Zelf heb ik het Microsoft 365 Family abonnement afgesloten zodat ik Office ook kan installeren op de laptop van vrouw en mijn laptop / desktop. Je kan met dit abonnement op 6 verschillende PC's office installeren en krijgt er 6TB (1TB p.p.) OneDrive ruimte bij.

Als je alleen voor 1 machine Office wilt kan je ook het Microsoft 365 Personal abonnement afsluiten.

Overigens krijg je bij beide abonnementen:
  • Word
  • Excel
  • Powerpoint
  • OneNote
  • Outlook
  • Access
  • Publisher

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom denk je dat Office 365 voor kantoor gebruik is? Er zijn juist vrij aantrekkelijke personal & family abonnementen, voor €99/jaar kan je met 6 personen aan de bak met náást lokale opslag ook 1TB aan onedrive/pp (wat fijn is voor de backup): https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab

en voor €69 heb je het voor één persoon: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Gewoon bij Microsoft kopen is meestal erg direct.

Mocht je dat geld er niet voor over hebben, zijn er alternatieve pakketten buiten Microsoft (zoals LibreOffice).

Er zijn ook single-use Office licenties voor €149 te koop (https://www.microsoft.com...activetab=tab%3aprimaryr1)

maar dat is in vergelijking met een gewone 365 sub eigenlijk niet zo interessant meer...

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:49
Hoeveel ga je het gebruiken?

Je kan gewoon een eenmalige aanschaf doen of een abonnement nemen.

Wij hebben voor de privé laptop gekozen voor libre Office. Een gratis alternatief. Werkt prima voor de Sinterklaas gedichten enzo. Verder wordt er weinig mee gedaan ;)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:34

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Kijk ook eens bij je werk/opleiding, vaak kun je er op die manier zelfs gratis (en legaal ook nog) aan komen.

Ik ben geswitched van werkgever waardoor mijn Office licentie stopte met werken. Ik ben overgestapt op het gratis 'LibreOffice' en dat werkt voor mij ook prima. Alleen af en toe in Excel mis ik wat uitgebreidere functies. Maar voor wat documentjes tikken enzo is het voldoende.

[Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 16-06-2020 13:03]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Marije25
Lol ik moet dus een CV maken omdat ik net te horen heb gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, gevalletje Corona! En aangezien ik 40 plusser ben is een opleiding ook niet aan de orde.

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:12
Marije25 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:07:
Lol ik moet dus een CV maken omdat ik net te horen heb gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt, gevalletje Corona! En aangezien ik 40 plusser ben is een opleiding ook niet aan de orde.
Dat kan toch prima in Libreoffice?

• Marije25
Okay dan ga ik Libre Office eerst maar eens proberen.

Bedankt lieve mensen! :D

• Bakkertje_01
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Marije25 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:07:
Je zou idd libreoffice kunnen proberen. Ook kun je eens kijken naar Google Docs. Werkt ook prima voor simpel text verwerken. 👍

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• chey
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:15
Je kunt ook de gratis versie van Microsoft Office gebruiken.
https://www.microsoft.com...office-online-for-the-web

Opslag is dan alleen op OneDrive. Je kunt wel het bestand als docx of pdf downloaden en lokaal als kopie opslaan.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True