Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zonne omvormer SMA toevoegen PIC en RID ontbreken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Albert-JanB
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 09:29
Goedendag,

Ik heb een aantal zonnepanelen in gebruik genomen en als omvormer een gebruikte, gerefurbishte, SMA STP17000TL. De installatie is netjes verbonden en apparaat is netjes ingesteld op Nederland en op nul gezet door de reparateur. Het systeem werkt ook al goed en levert al stroom, maar ik wil dit apparaat nu graag monitoren in Sunnyportal. Echter de gevraagde Produkt Identificatie Code en de Registratie Identifier zitten er niet meer bij. Het toestel is van 2014.

Mijn vraag is: Hoe kom ik aan deze codes? Kan het ook zonder? Kan ik iets met het serienummer?

De installatie is ontworpen in Sunny web design, en middels Sunny explorer via bluetooth kan ik hem ook uitlezen. Nadeel is alleen dat hij 200 meter ver weg hangt achter de loods, dus kan ik niet elke dag gaan kijken of het nog doet...
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-07 11:20
Volgens mij heb je de details van de webconnect module nodig. Je zou hiervoor toch de omvormer open moeten maken ben ik bang. Op de module staan de gegevens die nodig zijn.

https://files.sma.de/dl/18422/SWWEBCONDM-IA-US_en-14W.pdf

The type label clearly identifies the product. The type label is located in the right-hand top corner on
the front of the product. You can read the following data from the type label:
  • Device type (Type)
  • Serial number
  • Hardware version (Version)
  • PIC
  • RID
  • MAC address

Alles is terug te redeneren naar 4

• Albert-JanB
Aha, dank voor je reactie. Heb hem even snel open gemaakt.

Ik zie inderdaad dat op deze module wel een Pic en Rid te vinden zijn.

Ga vanavond weer even met de laptop aan de slag.

• Albert-JanB
Goedendag,

Ik ben een aantal uren aan het puzzelen geweest. De Pic en Rid heb ik inderdaad op de module gevonden. Maar ik kom er via speedwire gewoon niet in. Als ik in het sunnyportal op detecteren klik dan vind hij niets. Ook niet en niet via de installatie assistent.

Met Sunny explorer, via bluetooth kom ik wel in de omvormer zelf, maar kan ik niets wijzigen rondom ethernet ofzo. Ook is de omvormer met module niet te vinden in de lijst met ip adressen in de router. En ook niet via de advanced IP scanner.

Ik heb de module er los bijgekregen, weet niet of hij bij de omvormer hoorde zelfs. Dus ga er maar van uit dat hij stuk is. Een andere optie zou volgens kenners zijn dat hij een statisch ip adres heeft, ingesteld in een vorig leven, maar hoe krijg je dat eruit als je hem niet kunt benaderen?

In ieder geval bedankt voor de tip.

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:20

Bastien

I don't mind

Mogelijk dat Webconnect niet aan staat? Als je in Sunny explorer inlogt als installer kun je dit wijzigen. Klikken op je omvormer, tablad 'settings' en dan onder 'system communication'.

Ik ga er even vanuit trouwens dat je omvormer wel de mogelijkheid heeft om via WIFI te verbinden.

Zie je de omvormer ook niet als je met je telefoon zoekt naar WIFI netwerken? Op die manier kun je ook verbinden, maar dan heb je wel de WPA2 code nodig van de omvormer. Dan kun je volgens mij ook dingen wijzigen.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• Albert-JanB
Goedendag,

Ik zie mijn omvormer niet als ik wifi netwerken zoek. De enige manier van benaderen is nu bluetooth, en daar heb ik inderdaad een instelling op ja gezet, maar of dat dat precies de door jou genoemde instelling is weet ik niet zeker. De omschrijving was niet exact hetzelfde.

In ieder geval, webconnect is nog steeds levenloos en ik heb maar een nieuwe module besteld.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True