Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Correctie in "Zeven noisecancelling hoofdtelefoons"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:45
@Paul Hulsebosch
reviews: Zeven noisecancelling hoofdtelefoons - Met een onverwachte favoriet

De app van de Sennheiser wordt karig genoemd, zowel in de video als in het artikel. Maar in het vergelijkingsoverzicht krijgt de Sennheiser bij "App" een +++ beoordeling. Dit lijkt niet met elkaar overeen te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-06 08:54
Klopt, de vermelding in het overzicht is te hoog, die ga ik aanpassen. Scherp, thx :-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-06 09:27
Waar ik meer mee zit is dat de Sony WH-1000XM3 en de Bose NC700 niet worden meegenomen in de test.
Als je de conclusies van de 2 artikelen naast elkaar legt wordt er op verschillende punten beoordeeld.
Is de Marshall nu net zo goed als de Sony (ook een 9) en beter dan de Bose?

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 22:12

kodak

FP ProMod
De gehele puntentelling bij de beoordeling vraagt om een verduidelijking. Ik verwacht dat er in ieder geval ook een objectieve beoordeling is die kan verklaren hoe een cijfer tot stand komt. Dus bijvoorbeeld waarom een product zonder uitschieters en welke duurder is vervolgens bijvoorbeeld een hogere eindcijfer kan krijgen dan een product dat op alle vlakken meer punten scoort en goedkoper is.
Of waarom een product met op diverse beoordelingen veel meer min-punten hoger kan scoren dan een product met meer plus-punten terwijl ze bijna even duur zijn.

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:26

ITsEZ

parttime all-rounder

SjigEd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:40:
Waar ik meer mee zit is dat de Sony WH-1000XM3 en de Bose NC700 niet worden meegenomen in de test.
Als je de conclusies van de 2 artikelen naast elkaar legt wordt er op verschillende punten beoordeeld.
Is de Marshall nu net zo goed als de Sony (ook een 9) en beter dan de Bose?
Hiervan mag imo wel wat nuance worden toegevoegd inderdaad, de Sony is tegenwoordig voor ~250 te krijgen en past dus prima in dit rijtje. In de aanbieding is hij zelfs rond de 200, met uitschieters naar 170 geweest.

What you see is always what you get.

• Luit
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om de gegevens van de producten uit deze review toe te voegen aan de producteigenschappen in de Pricewatch? Ik probeer bijvoorbeeld onderstaande vergelijking te maken en dat is nu lastig:

https://tweakers.net/pric.../1088625;1237641;1547846/

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:25
Ook de microfoon van de AKG N700 is in de review als prima genoemd maar in de conclusie weer als slecht...

• whetstone
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
@Paul Hulsebosch
Het vele metaal maakt de PX7 ook de zwaarste hoofdtelefoon in de test.
Met al dat metaal is het niet vreemd dat de Exodus ANC ook de zwaarste hoofdtelefoon in de test is.
Getuige de grafiek is alleen de tweede waar :)

Dank voor de verder mooie en informatieve review!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Op basis van de opmerkingen van @vj_slof en @whetstone heb ik wat wijzigingen doorgevoerd. Dank voor de opmerkzaamheid, het waren beide slordigheden van mijn kant. Het aanpassen van de Pricewatch is wat lastiger (dat kan ik zelf niet doen), maar ik ga je (@Luit) verzoek zeker doorspelen :-)

• kodak

kodak

FP ProMod
@Paul Hulsebosch ik hoop dat je ook mijn vraag over tot stand komen van de eindcijfers bij de beoordelingen en prijzen nog kan beantwoorden. Ik zou graag zien hoe objectief tot de cijfers is gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik vind dit echt tegenvallende content, het is toch tweakers en niet het mediamarkt magazine?

Geluidskwaliteit is meer dan bas, toch?
Screenshotje van de app?
Draagcomfort misschien even over hebben? Die sennheiser bijv, die helemaal niet zo speciaal is qua geluid, zeker niet naast de AKG, zit voor geen meter als je iets groter bent.

Verder, waar was de Jabra eigenlijk? Ok, je moet een klein koppie hebben maar accuduur is goed, geluidskwaliteit is echt heel netjes en voor bellen is ' ie geweldig!

[Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 16-06-2020 20:18]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• JBee
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Hi @Paul Hulsebosch, het kan je niet ontgaan zijn dat een hoop tweakers zich afvragen hoe het zit met de vergelijking met de Sony en de Bose.

Het zou je enorm sieren en daarmee Tweakers goed doen als je kort kan toelichten waarom deze vergelijking mist. Wat de reden ook mag zijn. Het negeren van deze reacties kan het vertrouwen van tweakers in tweakers alleen maar schaden. Dat is zonde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Er is verdacht weinig reden. Mij leek een aparte test beter. Zo simpel. Daar kun je anders over denken. That's about it...

• Wijnands
Klinkt alsof kritiek op je review je niet veel kan schelen @Paul Hulsebosch .
JBee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 00:15:
Hi @Paul HulseboschHet negeren van deze reacties kan het vertrouwen van tweakers in tweakers alleen maar schaden. Dat is zonde.
Mijn vertrouwen in de redactie m.b.t. audio was al niet groot. Nu met een reactie die het beste te omschrijven is als schouder ophalen is het vertrouwen bij mij volledig weg.

[Voor 72% gewijzigd door Wijnands op 17-06-2020 08:15]

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik kwam voor dezelfde vraag: hoe doet de Marshall het dan tov de Sony 1000M3 en de Bose? Wat het antwoord ook is, het zou inderdaad handig zijn als dat met een zinnetje aan de conclusie wordt toegevoegd. Dat maakt het verhaal completer en scheelt zoekwerk voor de lezers :)

I like bacon!

• Wijnands
Bundin schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:14:
Ik kwam voor dezelfde vraag: hoe doet de Marshall het dan tov de Sony 1000M3 en de Bose? Wat het antwoord ook is, het zou inderdaad handig zijn als dat met een zinnetje aan de conclusie wordt toegevoegd. Dat maakt het verhaal completer en scheelt zoekwerk voor de lezers :)
Qua NC komt de marshall achter deze twee. Qua geluid is de bose heel donker en bassig van zichzelf. Pop, rock, EDM werkt prima iets anders niet. De Marshall is wat minder overdreven maar nog steeds bass heavy. Details in het midden moet je zoeken met een vergrootglas, daar lijkt het net een ding van een tientje van de action.
De xm3 komt heel erg v-shaped uit de doos. Als je dat met een app een beetje temt heb je een heel capabele hoofdtelefoon die gewoon een goede alleskunner is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
Wijnands schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:13:
Klinkt alsof kritiek op je review je niet veel kan schelen @Paul Hulsebosch .

[...]

Mijn vertrouwen in de redactie m.b.t. audio was al niet groot. Nu met een reactie die het beste te omschrijven is als schouder ophalen is het vertrouwen bij mij volledig weg.
Ha @Wijnands, ik snap dat het die indruk wekt, maar dat zie je verkeerd. Het is alleen lastig om je te verdedigen tegen dingen die je niet gedaan hebt. Doordat er nu wat vragen over komen, lijkt of ik heel weloverwogen de vergelijking niet gemaakt heb, maar dat is niet zo.

De gedachte was heel simpel: 'er is meer dan de Sony WH-1000XM3 en de Bose NC700, laat ik eens een paar concurrenten naast elkaar leggen'. En ik ben vervolgens aan de slag gegaan.

De gedachte was niet: 'er is meer dan de Sony WH-1000XM3 en de Bose NC700, laat ik eens een paar concurrenten naast elkaar leggen, maar ik ga de WH-1000XM3 en de NC700 daarin niet mee bespreken.' Waarom niet? Geen idee. Wat ik zeg, het is lastig om je te verdedigen tegen dingen die je niet gedaan hebt. Een test kan altijd anders, beter, uitgebreider en gelukkig hebben we een publiek dat ook altijd suggesties geeft op dat vlak. Daar leren we van en dat leidt tot verbeteringen.

• kodak

kodak

FP ProMod
Paul Hulsebosch schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Wat ik zeg, het is lastig om je te verdedigen tegen dingen die je niet gedaan hebt. Een test kan altijd anders, beter, uitgebreider en gelukkig hebben we een publiek dat ook altijd suggesties geeft op dat vlak. Daar leren we van en dat leidt tot verbeteringen.
Een standpunt do not shoot the messenger en we leren er vast van in plaats van we tonen moeite om zowel vooraf als achteraf het uit te kunnen leggen klinkt als een heel goedkope manier om weg te blijven bij de basis van objectieve berichtgeving. De objectiviteit lijkt er zo eigenlijk nauwelijks toe te doen, net zo min als echt antwoord kunnen geven op de (terechte) kritiek.

Ik beschouw de cijfers en oordelen op de huidige manier als niet aantoonbaar objectief met een redactie die het wel prima lijkt te vinden om zo conclusies over te nemen om een content te kunnen plaatsen. Hoe anders is het te beschouwen als de schrijver en redactie niet eens moeite lijken te doen om objectiviteit te willen tonen?

• Wijnands
Paul Hulsebosch schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:51:
[...]

De gedachte was heel simpel: 'er is meer dan de Sony WH-1000XM3 en de Bose NC700, laat ik eens een paar concurrenten naast elkaar leggen'. En ik ben vervolgens aan de slag gegaan.
Ok, dank voor de reactie. Mag ik vragen waarom bij de geluidskwaliteit zo ontzettend de nadruk op bas ligt?

• Paul Hulsebosch
Ok, dank voor de reactie. Mag ik vragen waarom bij de geluidskwaliteit zo ontzettend de nadruk op bas ligt?
Omdat het naar mijn smaak hier in veel gevallen een heel kenmerkend onderdeel van het geluidsbeeld vormde.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True