Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome83
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik zit al een jaar te azen op de LG C9! En nu is de LG CX flink omlaag in prijs. Nu is ook de Samsung 55Q85R flink afgeprijsd en ziet er ook goed uit. Help! Ik kan niet kiezen, of is het een no-brainer

Wat is je budget?
1399 voor de LG CX en 1085 voor de Samsung, toch wel een verschil

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen, dus lage input lag, op PS4 en later de PS5, veel Netflix, overdag maar het meeste s'avonds.

Hoe erg is de reflectie overdag bij OLED TV?

Alvast super bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 09:28

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
C9 en CX is lood om oud-ijzer. De C9 is goedkoper, dus ik zou voor de C9 gaan en dan is het prijsverschil niet zo groot meer. Ook de B9 is een zeer goede koop.

De Q85R heeft 96 FALD-zones. Ik vind dat heel weinig en de term FALD amper waardig. Het is de Q90R met zijn 480 zones die een enigszins waardige TV is om met de OLED's te vergelijken. Als je 's avonds het meest kijkt, dan is de keus denk ik eenvoudig, ga voor de OLED. Het feit dat je spellen noemt is daar bovenop nog een extra argument om voor de LG OLED's te gaan gezien de superlage latentietijden van deze televisies..

Reflecties overdag op een OLED zijn werkbaar. Het is er wel, maar je kunt overdag gewoon TV kijken zonder veel last te hebben van de refecties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk voor de prijzen van de OLEDs ook even hier: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Daarnaast nog even aanvullend op wat dmantione zegt: Ik heb nu al 3 jaar een LG C7 en hij wordt overdag vaak door mijn dochter gebruikt voor haar tekenfilms. Zomer of winter, er is altijd goed op te kijken. Nu heb ik vooral indirecte lichtinval van buiten en de verlichting van binnen en dat is nooit een probleem. Kijken naar een OLED is puur genieten.

Your Friendly Neighborhood Moderator