Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop workstation advies €2000-€3000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• julesjacobs
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 22:31
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken voor programmeerwerk. Een goede CPU en 32GB RAM is het belangrijkste. Het wordt een dual boot Linux / Windows. Compatibiliteit met Linux is belangrijk. De laptop wordt aangesloten op een 4k scherm, met liefst mogelijkheid voor nog een scherm.

Wat is je budget?
2000 - 3000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht maakt me niet heel veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur, maar ik neig naar deze laptop:
https://www.centralpoint....-1e6r3eaabh-num-12757453/

(hij staat niet in de pricewatch, dus daarom een link)

Deze heeft een i9-10885H en 32GB @ 2933 MHz.

Deze lijkt te voldoen aan de voorwaarden. Alleen compatibiliteit met Linux weet ik niet...de kans bestaat dus dat bepaalde hardware niet compatibel is. Weten jullie dit?
Wat vinden jullie van die laptop, en hebben jullie een betere optie?

[Voor 10% gewijzigd door julesjacobs op 15-06-2020 22:37]

Beste antwoord (via julesjacobs op 16-06-2020 21:30)

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Voor 99 procent van het programmeerwerk lijkt me dit complete overkill, tenzij je meerdere VMs draait/met game engines werkt/big data toepassingen programmeert of iets dergelijks.

De 2060 is alleen belangrijk als je games programmeert of AI toepassingen daarop bouwt. De i9 heeft meer cores dan je nodig hebt, tenzij je real time zaken programmeert of extreem gaat multithreaden.

Om je vraag positiever te beantwoorden: Ja, dit voldoet.

Kijk ook even of je geen Win 10 Pro moet nemen (bijvoorbeeld voor bitlocker of hyperv)

[Voor 38% gewijzigd door pagani op 15-06-2020 22:40]

Alienware M15 R2 OLED Review

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Voor 99 procent van het programmeerwerk lijkt me dit complete overkill, tenzij je meerdere VMs draait/met game engines werkt/big data toepassingen programmeert of iets dergelijks.

De 2060 is alleen belangrijk als je games programmeert of AI toepassingen daarop bouwt. De i9 heeft meer cores dan je nodig hebt, tenzij je real time zaken programmeert of extreem gaat multithreaden.

Om je vraag positiever te beantwoorden: Ja, dit voldoet.

Kijk ook even of je geen Win 10 Pro moet nemen (bijvoorbeeld voor bitlocker of hyperv)

[Voor 38% gewijzigd door pagani op 15-06-2020 22:40]

Alienware M15 R2 OLED Review

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True