Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:29
Hier hebben we een: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525

Deze was blijkbaar opeens op zwart gegaan, dus ben ik zelf gaan checken.
Als ik de laptop aan doe (op stroom en op accu) dan gaat heel even de aan en uit lampje aan en deze blijft daarna knipperen (net als of deze op standy staat), num lock knippert rustig en de fan slaat 1 keer aan in het begin (paar seconden) en blijft daarna uit. In de bios kan ik niet komen, want het scherm blijft dus op zwart.

Wat ik zelf al heb geprobeerd? accu reset. Helaas kan ik de bios batterij er niet uit halen, deze zit blijkbaar vast gesoldeerd.

Is de laptop daadwerkelijk overleden? of zijn er nog andere tests beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-06-2020 21:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelmHQ
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-07 23:32
1: 20 seconden op de aan/uit knop drukken, haal de batterij er daarna uit en plug alleen je oplader erin.
2: Reseat je memory, open de onderkant van je laptop en haal de ram eruit en stop het daarna terug in. (blaas
de slots uit als het kan!)
hopelijk helpt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MelmHQ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:48:
1: 20 seconden op de aan/uit knop drukken, haal de batterij er daarna uit en plug alleen je oplader erin.
2: Reseat je memory, open de onderkant van je laptop en haal de ram eruit en stop het daarna terug in. (blaas
de slots uit als het kan!)
hopelijk helpt het!
Dat van ram gisteren al geprobeerd en dat werkte niet, vandaag geprobeerd met die 20 seconden en dat werkt helaas ook niet. Lampje van aan en uit blijft continue flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Uhm nee? De laptop heeft nog een ''ouderwetse'' manier om de batterij los te halen (gewoon aan de onderkant los klikken). Dus er zit niet nog een batterij er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58
dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Uhm nee? De laptop heeft nog een ''ouderwetse'' manier om de batterij los te halen (gewoon aan de onderkant los klikken). Dus er zit niet nog een batterij er in.
Sommige Lenovo's hebben er 2 fyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pennywiser schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Sommige Lenovo's hebben er 2 fyi
Klopt, alleen de video die je stuurde heeft er maar 1 zoals ik zag.

De laptops die 2 hebben zijn in de meeste gevallen (correct me if I'm wrong) think pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update:

Topic mag dicht, gaan voor een vervanging kijken. De laptop repareren is het niet waard.
Pagina: 1