Hoi Tweakers,
Nu ik vaker thuis zit en toch merk dat ik wat ontspanning nodig heb na mijn werk vind ik het belangrijk dat ik games op goede settings kan spelen zonder stutters en met hoge(re) framerates. Merk wel dat mijn quad core en RX580 het niet altijd meer trekken.
Ook vind ik het wel bizar dat een 8750H mobiele chip nagenoeg dezelfde prestaties heeft als mijn desktop 6700... Vandaar dit topic
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op dit systeem noodzakelijk gaan gamen. Andere taken gaan vooral plaatsvinden in web based applicaties en in de Office suite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pff, heb nu nog 3000,- te besteden, maar gok dat ik dat zeker niet nodig ga hebben.
Wil rond de 1500 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn 'gear'
Dus een 24'' 144Hz 1080p als main monitor
Mijn oude PC is:
Zou dus de MX500 mee kunnen nemen... De rest kan ik dan verkopen als of een upgrade set, of als complete desktop (dan zou ik de MX500 er in laten)... Hoop dan dat hij als complete build nog rond de 500 euries oplevert
Dan zouden de kosten dus naar rond de 1000,- euro kunnen of er kan eventueel nog wel tot 2000 euro worden uitgebreid. Echter vind ik dat niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ryzen 7 3700X, goede allround chip. Zat al te kijken naar een 10700 (non-k) maar die is al gauw 60+ euro duurder, terwijl je er op single/quad core scores niet echt op vooruit gaat. Daarnaast zijn die mobos wel wat duurder. Maar ga ik daar wat van merken (vaak is Intel iets beter qua stutters in CPU intensive games, misschien gelul hoor)
- RTX 2070s zou ik prettig vinden, hoor wat mindere dingen m.b.t drivers e.d aan de AMD (5700XT) kant. Wil ook een mooie MSI koeler, heb daar wel goede ervaringen mee. Ook zie ik dat dit model heel erg stil is onder load, in vergelijking met het Gigabyte 3X (3 fans) model. Heb nu een 2 fan Gigabyte ding en die is luid :*(
- 2x een AER 2 RGB fan (er zitten er al standaard 2 in de NZXT H510 Elite)
Ook was ik erg geinspireerd door deze build in de H510 Elite https://www.reddit.com/r/...pc_build_nzxt_h510_elite/
Ik weet dat een AIO puur voor de looks is... Maar als ik er nu wat geld aan uit geef vind ik dat niet erg. Ook zou ik dan lekker kunnen overclocken, al kan dat ook met een decent BeQuiet of goede noctua koelert
Welke games ga je spelen?
Spellen die ik al vaak speel: CS:GO, PUBG, BeamNG drive (toch een wat zwaarder spel dan je denkt;
Spellen die ik weer wil gaan oppakken: Rocket League, Planet Coaster, GTA V;
Nieuwe games die ik wil gaan kopen: Need For Speed Heat (onder andere), Star Wars Jedi: Fallen Order, Battlefield V en misschien Red Dead Redemption 2. (hoor dat t wel een goed spel is, heb GTA ook altijd leuk gevonden)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, sta open voor alle merken. Weet wel dat MSI bordjes van goede kwaliteit zijn.
Qua kast vind ik altijd een Corsair of NZXT wel mooi, Fractal Design en BeQuiet! ook wel, maar dan voor de stilte en niet perse voor de looks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet redelijk stil zijn bij idle, under load doet me niet zo veel (heb dan toch headset op en geluid aan)
Mensen worden triggerd, maar ik wil al best lange tijd een RGB PC. Heb t al lange tijd uitgesteld maar heb een paar PC's in elkaar gezet voor maten van mij, en nu 'kriebelt' het wel een beetje, vind t RGB toch wel wat hebben.
Ik heb al gevonden dat de AER 2 RGB fans te 'daisy-chainen' zijn, dus een controller extra is niet nodig?
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst ja, vind de turbo boost al genoeg op de 3700X.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of ik alle onderdelen zo goed bij elkaar heb gezocht.
Ik weet dat 450 watt al voldoende is, maar het prijsverschil tussen de RM550X en de RM650X is nihil.
Of zou ik meer hebben aan een voeding als een Straight Power 11 of een BitFenix Whisper BWGx50M?
Ook hoor ik graag of deze ramsticks goed zijn, vind voor een paar euro meer met RGB toch mooier dan Ballistix sticks...
De Build
Mijn vraag is ook: zou ik ook overweg kunnen met bijvoorbeeld een 3600(x)?
Ik hoor het graag!
Nu ik vaker thuis zit en toch merk dat ik wat ontspanning nodig heb na mijn werk vind ik het belangrijk dat ik games op goede settings kan spelen zonder stutters en met hoge(re) framerates. Merk wel dat mijn quad core en RX580 het niet altijd meer trekken.
Ook vind ik het wel bizar dat een 8750H mobiele chip nagenoeg dezelfde prestaties heeft als mijn desktop 6700... Vandaar dit topic
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op dit systeem noodzakelijk gaan gamen. Andere taken gaan vooral plaatsvinden in web based applicaties en in de Office suite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pff, heb nu nog 3000,- te besteden, maar gok dat ik dat zeker niet nodig ga hebben.
Wil rond de 1500 blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn 'gear'
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | AOC C24G1 Rood, Zwart | β¬ 179,- | β¬ 179,- |
1 | Monitoren | AOC G2460VQ6 Zwart | β¬ 129,- | β¬ 129,- |
1 | Monitoren | LG 24MP55HQ-P Zwart | β¬ 0,- | β¬ 0,- |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Brown (US layout) | β¬ 0,- | β¬ 0,- |
1 | Muizen | Logitech G502 Proteus Spectrum | β¬ 103,14 | β¬ 103,14 |
1 | Muismatten | Steelpad Qck Mini | β¬ 8,99 | β¬ 8,99 |
1 | Gamecontrollers | Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) Wit | β¬ 59,95 | β¬ 59,95 |
1 | Gaming headsets | Kingston HyperX Cloud II Red | β¬ 84,99 | β¬ 84,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | β¬ 565,07 |
Dus een 24'' 144Hz 1080p als main monitor
Mijn oude PC is:
1 | Processors | Intel Core i7-6700 Boxed | β¬ 360,25 | β¬ 360,25 |
1 | Moederborden | MSI B150M PRO-VDH | β¬ 0,- | β¬ 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | β¬ 225,14 | β¬ 225,14 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue Mobile PC Drive (16MB cache, 7mm), 1TB | β¬ 132,50 | β¬ 132,50 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | β¬ 72,50 | β¬ 72,50 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | β¬ 25,49 | β¬ 25,49 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13 | β¬ 47,78 | β¬ 47,78 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K4G4DFS8213 | β¬ 0,- | β¬ 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master GM G450M | β¬ 0,- | β¬ 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | β¬ 64,90 | β¬ 64,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | β¬ 928,56 |
Zou dus de MX500 mee kunnen nemen... De rest kan ik dan verkopen als of een upgrade set, of als complete desktop (dan zou ik de MX500 er in laten)... Hoop dan dat hij als complete build nog rond de 500 euries oplevert
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ryzen 7 3700X, goede allround chip. Zat al te kijken naar een 10700 (non-k) maar die is al gauw 60+ euro duurder, terwijl je er op single/quad core scores niet echt op vooruit gaat. Daarnaast zijn die mobos wel wat duurder. Maar ga ik daar wat van merken (vaak is Intel iets beter qua stutters in CPU intensive games, misschien gelul hoor)
- RTX 2070s zou ik prettig vinden, hoor wat mindere dingen m.b.t drivers e.d aan de AMD (5700XT) kant. Wil ook een mooie MSI koeler, heb daar wel goede ervaringen mee. Ook zie ik dat dit model heel erg stil is onder load, in vergelijking met het Gigabyte 3X (3 fans) model. Heb nu een 2 fan Gigabyte ding en die is luid :*(
- 2x een AER 2 RGB fan (er zitten er al standaard 2 in de NZXT H510 Elite)
Ook was ik erg geinspireerd door deze build in de H510 Elite https://www.reddit.com/r/...pc_build_nzxt_h510_elite/
Ik weet dat een AIO puur voor de looks is... Maar als ik er nu wat geld aan uit geef vind ik dat niet erg. Ook zou ik dan lekker kunnen overclocken, al kan dat ook met een decent BeQuiet of goede noctua koelert
Welke games ga je spelen?
Spellen die ik al vaak speel: CS:GO, PUBG, BeamNG drive (toch een wat zwaarder spel dan je denkt;
Spellen die ik weer wil gaan oppakken: Rocket League, Planet Coaster, GTA V;
Nieuwe games die ik wil gaan kopen: Need For Speed Heat (onder andere), Star Wars Jedi: Fallen Order, Battlefield V en misschien Red Dead Redemption 2. (hoor dat t wel een goed spel is, heb GTA ook altijd leuk gevonden)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, sta open voor alle merken. Weet wel dat MSI bordjes van goede kwaliteit zijn.
Qua kast vind ik altijd een Corsair of NZXT wel mooi, Fractal Design en BeQuiet! ook wel, maar dan voor de stilte en niet perse voor de looks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet redelijk stil zijn bij idle, under load doet me niet zo veel (heb dan toch headset op en geluid aan)
Mensen worden triggerd, maar ik wil al best lange tijd een RGB PC. Heb t al lange tijd uitgesteld maar heb een paar PC's in elkaar gezet voor maten van mij, en nu 'kriebelt' het wel een beetje, vind t RGB toch wel wat hebben.
Ik heb al gevonden dat de AER 2 RGB fans te 'daisy-chainen' zijn, dus een controller extra is niet nodig?
Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst ja, vind de turbo boost al genoeg op de 3700X.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of ik alle onderdelen zo goed bij elkaar heb gezocht.
Ik weet dat 450 watt al voldoende is, maar het prijsverschil tussen de RM550X en de RM650X is nihil.
Of zou ik meer hebben aan een voeding als een Straight Power 11 of een BitFenix Whisper BWGx50M?
Ook hoor ik graag of deze ramsticks goed zijn, vind voor een paar euro meer met RGB toch mooier dan Ballistix sticks...
De Build
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | β¬ 289,- | β¬ 289,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | β¬ 121,- | β¬ 121,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X | β¬ 584,- | β¬ 584,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Elite Zwart/Wit | β¬ 155,90 | β¬ 155,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | β¬ 144,90 | β¬ 144,90 |
2 | Ventilatoren | NZXT Aer RGB 2, 140mm | β¬ 28,90 | β¬ 57,80 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | β¬ 91,90 | β¬ 91,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | β¬ 115,- | β¬ 115,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | β¬ 114,85 | β¬ 114,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | β¬ 1.674,35 |
Mijn vraag is ook: zou ik ook overweg kunnen met bijvoorbeeld een 3600(x)?
Ik hoor het graag!
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ