Wifi aanleg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audier007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-03 14:38
Ik heb nu wifi in mij huis dmv devolo powerline adapters maar dit werkt voor geen meter en wil dus wat anders. Ik wil eigenlijk niet overal kabels heen trekken dus lijkt mij een mesh systeem het beste.
Ik overweeg om de tp link deco m9 plus aan te schaffen.

Mijn vraag is nu is dit een goede optie er hoeft niet iets extreem zwaar over de WiFi.

Ik heb nu vd provider een fritz box.
Is het mogelijk om de IP range aan te passen van de TP link zodat ik met 2 routers ga werken 1 bedraad via de fritz box en WiFi via de tp link?

Ons huis is 208 m2 met betonnen vloeren, begane grond en 1 etage.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

audier007 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:39:
...
Is het mogelijk om de IP range aan te passen van de TP link zodat ik met 2 routers ga werken 1 bedraad via de fritz box en WiFi via de tp link?...
Ja dat kan. Wat denk je er mee te bereiken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
eerst even stapje terug....
devolo werkt voor geen meter... kan , maar is dat het enige probleem ?

veel mensen in drukke steden hebben veel last van een totaal verzadigde 2.4ghz wifi band.. als je dat dan combineert met een devolo AV500 set maak je het probleem alleen maar erger

dus.. heb je aardige sync rates over je huidige powerline / is de powerline an sich wel stabiel ? (te zien in devolo cockpit)
heb je ook alle regels gevolgd zoals powerline niet in stekkerdoos / zelfde stroomfase .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audier007
Brahiewahiewa schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Ja dat kan. Wat denk je er mee te bereiken?
Wil de Router provider IP Adressen bekabeld gewoon laten doen en tp link de Router laten zijn voor de wifi om zo alle functies vd tp te blijven gebruiken.

Wil ook eigenlijk niet de provider router in bridge zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door audier007 op 16-06-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audier007
ijske schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:06:
eerst even stapje terug....
devolo werkt voor geen meter... kan , maar is dat het enige probleem ?

veel mensen in drukke steden hebben veel last van een totaal verzadigde 2.4ghz wifi band.. als je dat dan combineert met een devolo AV500 set maak je het probleem alleen maar erger

dus.. heb je aardige sync rates over je huidige powerline / is de powerline an sich wel stabiel ? (te zien in devolo cockpit)
heb je ook alle regels gevolgd zoals powerline niet in stekkerdoos / zelfde stroomfase .. ?
Woon erg landelijk dus niet al te veel last. Devolo niet in stekkerdoos allemaal direct in contact doos. Sommige zijn in cockpit best wel zwak maar heb nu regelmatig geen wifi. Stopt er van het een op andere moment mee en half uur later gaat ie weer volgas.

Kan ook hier het probleem zijn op de 2.4 GHz.