Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hal verlichting automatiseren i.c.m. verschillende eco systm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:53
Hallo Tweakers,

Ik loop vast met het kiezen van een juiste motion sensor voor mijn verlichting in de gang. Op dit moment heb ik overal philips hue verlichting en de hue bridge v2.0. Nu dacht ik het simpel op te lossen door de hue motion sensor aan te schaffen maar ik las dat die enorm beperkt is (geen tijdschema's, basic in te stellen (afstanden, gevoeligheid, automatisch uitschakelen van verlichting).

Toen kwam ik op Eve Motion, hier lees ik weer reviews dat het tot 10 sec kan duren voordat de verlichting aangaat...Dat is ook niet echt geweldig.

Ik gebruik in mijn huis meerdere eco systemen:
Homekit (ik heb een apple tv in de slaapkamer, ipad in de woning, Apple watch en een iphone)
Nvidia Shield in de woonkamer (google assist)
Philips hue qua verlichting (incl homebridge).

Mijn vraag voor nu is vooral: Is er een goedwerkende motion sensor die zowel notifcaties naar mn iphone kan sturen als ik niet thuis ben (homekit) en die snel de verlichting in kan schakelen.

Of is het misschien het beste om uit mijn eco bubbels te stappen en naar Home assistent over te gaan(mits daar wel goeie sensoren voor zijn)?

Alle reacties

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Wij gebruiken Hue Motion door het hele huis, heb nog niet genoeg beperkingen meegemaakt om er tegen aan te gaan programmeren.

Enige nadeel van Hue Sensors is dat ze geen dieren kunnen onderscheiden.
Extra voordeel is dat ze tempratuur meegeven van de kamer.

De buiten sensor heeft meer instelbaarheid dan de binnen sensor, maar je kunt 2 verschillende scene's instellen voor 2 tijden. Gevoeligheid en lichtgevoeligheid kun je instellen.

Rest enkel de notificatie bij afwezigheid. Bridge lokaal pollen? Maar volgens Reddit, lossen mensen dat met HomeKit op. Zelf geen ervaring mee:
https://www.reddit.com/r/...on_notifications/ec3ol3n/

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:53
ReneDx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:27:
Wij gebruiken Hue Motion door het hele huis, heb nog niet genoeg beperkingen meegemaakt om er tegen aan te gaan programmeren.

Extra voordeel is dat ze tempratuur meegeven van de kamer.

De buiten sensor heeft meer instelbaarheid dan de binnen sensor, maar je kunt 2 verschillende scene's instellen voor 2 tijden. Gevoeligheid en lichtgevoeligheid kun je instellen.

Rest enkel de notificatie bij afwezigheid. Bridge lokaal pollen? Maar volgens Reddit, lossen mensen dat met HomeKit op. Zelf geen ervaring mee:
https://www.reddit.com/r/...on_notifications/ec3ol3n/
Hmm, ja dat is het nadeel dat je geen reviews kan filteren op bepaalde IOS versies. Ik lees namelijk dat hue sensor niet met homekit werkt.

Ik heb hier drie katten lopen, betekend dit dat de sensor op de beweging van deze katten kan reageren? Zo ja, dan moet ik toch naar een alternatief op zoek :(

• ReneDx
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Hmm, ja dat is het nadeel dat je geen reviews kan filteren op bepaalde IOS versies. Ik lees namelijk dat hue sensor niet met homekit werkt.

Ik heb hier drie katten lopen, betekend dit dat de sensor op de beweging van deze katten kan reageren? Zo ja, dan moet ik toch naar een alternatief op zoek :(
Correct, bij dieren zal er beweging gemeld worden, helaas.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True