Toon posts:

Nieuw laptop AMD Ryzen 3 3200U

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Akif19
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-02 14:16
Geachte medetweakers,

Graag wilde ik jullie wat vragen. Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan maar graag zou ik het duidelijker willen weten. Is de nieuwe AMD Ryzen 3 3200U processor goed genoeg voor basistaken als word, netflix en af en toe een simpele game op een website? Ik heb me vernomen dat de AMD Ryzen 3200U minder efficient is vergeleken met intel core i3 8e generatie bijvoorbeeld. Ik heb daarnaast een laptop gevonden van HP maar met een intel core i3 5005u. Die is volgens mij heel oud.
Wat zou in dit geval een betere keus zijn, de AMD Ryzen 3200U of de Intel?

Ik heb onderzoek gedaan op tweakers en via andere websites zoals versus maar kom er niet uit.

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ook de 3200U is ondertussen aan de oude kant aan het raken. Het is nog een Zen+ APU. Maar dat gesteld hebbende, meestal is het ruim voldoende. Maar ook een 8th gen (zou dan eerder een 10th gen halen...) Intel volstaat an-sich.

Ik zal eens kijken naar de laptop BBG als ik jou was.

• Akif19
Umbrah schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:07:
Ook de 3200U is ondertussen aan de oude kant aan het raken. Het is nog een Zen+ APU. Maar dat gesteld hebbende, meestal is het ruim voldoende. Maar ook een 8th gen (zou dan eerder een 10th gen halen...) Intel volstaat an-sich.

Ik zal eens kijken naar de laptop BBG als ik jou was.
Bedankt voor je reactie! Is deze AMD Ryzen 3200u wel sneller met DDR 4 dan een intel 5005U laptop met DDR3 ram? Er zit wel 4 jaar verschil tussen.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-03 20:45
Akif19 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor je reactie! Is deze AMD Ryzen 3200u wel sneller met DDR 4 dan een intel 5005U laptop met DDR3 ram? Er zit wel 4 jaar verschil tussen.
Het verschil zal merkbaar zijn tussen 2 cores en 4 cores, de ryzen is een stuk beter.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Akif19 Welke modellen gaat het om, welk budget praat je over ?
Sowieso is de iGPu Vega3 krachtiger dan HD5500 van Intel

[Voor 30% gewijzigd door Hackus op 15-06-2020 16:37]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Akif19
Hackus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:34:
@Akif19 Welke modellen gaat het om, welk budget praat je over ?
Sowieso is de iGPu Vega3 krachtiger dan HD5500 van Intel
Bedankt voor je reactie! Het gaat om een budget van rond de 400 euro. Het is voor vriendin uit het buitenland dus de modellen worden niet in Nederland verkocht. Ik heb wel de specifacties van de laptopmodellen:

Hp 15BS120NT: 4gb ram ddr3L, intel core i3 5005U 2ghz, 256 gb ssd, intel HD graphics 5500

Ander model: HP 15s EG0001NT
Amd Ryzen 3 3200U 2,6 ghz turbo boost 3,5 ghz. 4gb ram ddr4, 256 gb ssd disk, Amd Radeon Vega 3, Bleutooth 4.2

Deze AMD komt uit 2019 eerste kwartaal. Een jaar oud ongeveer terwijl de intel core i3 5 jaar oud is als het goed is

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HP 15s EG0001NT, zou er dan wel 4GB RAM bij plaatsen/kopen. 4GB is weinig als er ook nog '1024'naar iGPu gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Akif19
Hackus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:58:
HP 15s EG0001NT, zou er dan wel 4GB RAM bij plaatsen/kopen. 4GB is weinig als er ook nog '1024'naar iGPu gaat.
Daar heb je gelijk in. Het is eigenlijk kiezen tussen twee niet zeer goede laptops misschien. Voor de meeste basistaken zou het met 4gb ook voldoende zijn denk je? Anders is die andere laptop van intel beter als je geen extra ram plaatst?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Akif19 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Daar heb je gelijk in. Het is eigenlijk kiezen tussen twee niet zeer goede laptops misschien. Voor de meeste basistaken zou het met 4gb ook voldoende zijn denk je? Anders is die andere laptop van intel beter als je geen extra ram plaatst?
Nee, die is niet beter. zowel CPU als interne video is beter van AMD

zie:
CPU: https://www.cpubenchmark....Intel-i3-5005U/3431vs2484
Interne videokaart: https://www.videocardbenc...-Intel-HD-5500/3871vs2908

[Voor 19% gewijzigd door Hackus op 15-06-2020 17:19]

• Akif19
Hackus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Nee, die is niet beter. zowel CPU als interne video is beter van AMD

zie:
CPU: https://www.cpubenchmark....Intel-i3-5005U/3431vs2484
Interne videokaart: https://www.videocardbenc...-Intel-HD-5500/3871vs2908
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik denk dan dat AMD een betere optie is. Later eventueel meer ram aan toevoegen of minder tabblads openen zou een optie zijn. Het is lastig goede informatie te krijgen over Amd laptops. Je hebt me echt geholpen

• MelmHQ
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-02 17:02
als ik jouw was zou ik effe wachten op de nieuwe ryzen 3 zoals de Ryzen 3 4300U komt voor de zelfde prijs uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee