vanuit een RTF bestand een Tabel importeren via VBA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvb-john
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-08-2020
Mijn vraag
Ik heb veel RTF bestanden met daarin verschillende tabellen, ik wil deze graag via VBA importeren in verschillende bladen in excel. kan ik met een commando een bepaalde tabel selecteren in het RTF bestand
Een RTF bestand bevat verschillende tabellen met verschillende inhouden, ook zijn niet alle cellen gevuld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

in een lus zet een bestand omgezet naar TXT bestand zonder verdere opmaak.
Ik zoek op hoofdstuktitel, als deze gevonden begin ik met importeren van de gegevens achter deze titel tot ik een lege regel tegen kom.
alles naar excel en vervolgens in de lus een nieuw bestand openen en dezelfde truc nog een keer tot alle bestanden zijn geweest in de betreffende directory
Dit werkt wel maar zoals reeds gezegd ik heb veel verschillende indelingen en dit trucje werkt alleen bij gevulde cellen anders staat er ergens tussenin een lege regel dan werkt het niet meer.

hoe kan ik rechtstreeks de gegevens van het RTF bestand rechtstreeks ophalen??

[ Voor 31% gewijzigd door rvb-john op 25-08-2020 13:58 . Reden: verduidelijking wat ik heb gedaan ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:55
Heb je geprobeerd je laatste zin (=alinea) uit te spreken zoals die er staat? Ik heb daar niet genoeg adem voor! Op 1 komma na geen enkel leesteken... Daardoor is het ook erg lastig te begrijpen wat je daar nu omschrijft. Ik snap het in ieder geval niet echt.

Laten we de probleemstelling duidelijker maken:
Bestaat ieder RTF-bestand uit 1 tabel?
En heeft iedere tabel dezelfde indeling?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om hoeveel RTF bestanden gaat het? Als het niet veel is kun je handmatig natuurlijk kopiëren en plakken.
Is er een mogelijkheid om de RTF te vervangen voor iets logischers, zoals CSV bijvoorbeeld?
Als de tabellen zo van inhoud verschillen, is het moeilijk om er iets over te roepen.