Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Marantz SR7002 - Hulp bij configuratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-06 10:23
Hi Tweakers,

Mijn setup is als volgt:

Versterker: Marantz SR7002
Subwoofer: Jamo Sub 210
Speakerset: Jamo S606 (2x Zuilen, 1x Center, 2x Boekenplank)

Nou moet ik de front speakers op 'Small' configureren. Want bij 'Large' schakelt de subwoofer uit.
Ookal zet ik bij 'Bass mix' de instelling op 'Both', bij stereo muziek afspelen geeft de subwoofer geen gehoor.

Ik vind het gewoon enorm jammer, beide zuilen hebben dedicated woofers ingebouwd, die doen nu helemaal niets. Ookal zet je de cutoff op ~80hz, ik verlies alsnog een heel stuk van de mids..

Iemand een tip hoe ik toch lage tonen uit zowel de zuilen als subwoofer krijg?

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:44

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Valandin schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:12:
Want bij 'Large' schakelt de subwoofer uit.
Bij "Large" zou de subwoofer alleen de .1 track krijgen, de dedicated subwoofer track uit een DTS dan wel Dolby signaal. De subwoofer schakelt dus niet altijd uit, hangt af van het signaal.
Iemand een tip hoe ik toch lage tonen uit zowel de zuilen als subwoofer krijg?
Crossover lager instellen? De genoemde 80 Hz is één van de vele opties die je kan kiezen. Niemand die je tegenhoudt om de crossover lager in te stellen en de speakers meer van het bereik toe te spelen.

Een woofer van 8" in de speaker klinkt overigens heel leuk maar met een bereik van 42 Hz op -3dB gaat een genidd subwoofer toch nog een stuk lager. Mogelijk dat de plaatsing van de speakers in combinatie met de ruimte nog wat brengt in het laag, maar ik zou niet veel lager dan 60 Hz inzetten. Nadeel is dat de genoemde subwoofer slechts ook 8" is wat het gehele bereik niet ten goede komt. Ik zou me eerder richten op een betere subwoofer dan de max uit de S606 proberen te halen.

[Voor 4% gewijzigd door FeaR op 15-06-2020 18:44]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Manual van dat ding: https://images-na.ssl-ima...04/98/02/76/498027610.pdf (pdf pag 51/51)
Volgens die manual doet ie die BOTH setting voor de sub alleen bij PCM of analoge signalen. Wat is je bron en kun je daar evt iets tweaken?

Dat je sub uitschakelt is op te lossen met een (tegenwoordig kennelijk politiek incorrecte :+ ) master/slave switch, ipv het gebruiken van de auto setting op de sub. Die laatste schakelt namelijk uit als ie geen signaal krijgt en dat wil je kennelijk niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-06 10:23
FeaR schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:22:
[...]

Bij "Large" zou de subwoofer alleen de .1 track krijgen, de dedicated subwoofer track uit een DTS dan wel Dolby signaal. De subwoofer schakelt dus niet altijd uit, hangt af van het signaal.

[...]

Crossover lager instellen? De genoemde 80 Hz is één van de vele opties die je kan kiezen. Niemand die je tegenhoudt om de crossover lager in te stellen en de speakers meer van het bereik toe te spelen.

Een woofer van 8" in de speaker klinkt overigens heel leuk maar met een bereik van 42 Hz op -3dB gaat een genidd subwoofer toch nog een stuk lager. Mogelijk dat de plaatsing van de speakers in combinatie met de ruimte nog wat brengt in het laag, maar ik zou niet veel lager dan 60 Hz inzetten. Nadeel is dat de genoemde subwoofer slechts ook 8" is wat het gehele bereik niet ten goede komt. Ik zou me eerder richten op een betere subwoofer dan de max uit de S606 proberen te halen.
Volgens mij niet toch? Als ik hem op Large set, krijgt de subwoofer inderdaad alleen het .1 signaal.
Maar zodra ik 'Bass mix: Both' instel, zou het naar zowel de sub als de S606 moeten gaan. Toch?

Een 12" sub komt er volgend jaar een keertje, maar zou toch fijn zijn als dit werkt, al is het om even te kijken of het het geluid ten positieve veranderd.
The Eagle schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:49:
Manual van dat ding: https://images-na.ssl-ima...04/98/02/76/498027610.pdf (pdf pag 51/51)
Volgens die manual doet ie die BOTH setting voor de sub alleen bij PCM of analoge signalen. Wat is je bron en kun je daar evt iets tweaken?

Dat je sub uitschakelt is op te lossen met een (tegenwoordig kennelijk politiek incorrecte :+ ) master/slave switch, ipv het gebruiken van de auto setting op de sub. Die laatste schakelt namelijk uit als ie geen signaal krijgt en dat wil je kennelijk niet.
Bron waarop ik het momentele test is mijn PS4, die wel via PCM staat ingesteld inderdaad.
Had de sub inderdaad ook op 'on' gezet, maar die krijgt gewoon geen signaal vanuit de versterker, dus doet dan ook niet veel. Ik zou nog wel even kunnen testen op een laptop, kijken of hij via PCM daar wel aan slaat, dat misschien de PCM op de PS4 gewoon niet goed werkt.

[Voor 26% gewijzigd door Valandin op 16-06-2020 09:56]

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True