Toon posts:

[SQL] LANsweeper report status process

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik heb op een netwerkje LANsweeper draaien.
Voral eigenlijk voor gebruik met de standaard rapporten van LANsweeper om oa te zien welke maandelijkse updates van Windows geinstalleerd zijn etc.
Nu zou ik ook een raportje willen maken om te zien of op bepaalde PC's een process/programma niet de status "Running" heeft.

Ik heb al wel wat gevonden op google :

Select Top 1000000 tblAssets.AssetName,
tblProcesses.Caption
From tblAssets
Inner Join tblProcesses On tblAssets.AssetID = tblProcesses.AssetID
Where tblProcesses.Caption = 'programmanaam.exe'

En dat toont inderdaad als ik goed voorheb alle PCs met het programma erop geinstalleerd, maar het is me niet duidelijk of programma nu ook de status "Running" heeft of niet.Of moet ik om te weten te komen waar het programma status "Running heeft gewoon zo doen :

Where tblProcesses.Caption <> 'programmanaam.exe', want volgens mij krijg je dan een lijst met alle PCs die programmas die Running status hebben, behalve het programma waarvan ik wil weten dat het er niet op staat.

Het is SQL, maar SQL is nu niet echt mijn ding.

Iemand die me de juiste richting kan uitwijzen ?

-| Hit it i would ! |-

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:29

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik ken LANSweeper niet (als in: de details, de naam wel) maar mij lijkt 't dat je zoiets moet doen:

SQL:
1
2
3
4
5
Select Top 1000000 tblAssets.AssetName, tblProcesses.Caption
From tblAssets
Inner Join tblProcesses On tblAssets.AssetID = tblProcesses.AssetID
Where tblProcesses.Caption = 'programmanaam.exe'
  and tblProcesses.Status = 'xxx'

Je mag zelf de 'xxx' invullen en ik heb geen idee of het Status veld in de tblProcesses tabel aanwezig is; ik borduur alleen maar voort op wat ik zie. Verder vraag ik me af waarom je een "Top 1000000" zou willen doen; waarom uberhaupt dan nog een top meegeven als je toch (waarschijnlijk) "alles" wil.

[Voor 10% gewijzigd door RobIII op 15-06-2020 15:17]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee