Toon posts:

Garage automatiseren met Fibaro

Pagina: 1
Acties:

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-03 10:55
Hallo,

Ik weet niet of ik hier op de juiste locatie ben anders graag een schopje, maar hier mijn probleem.

Ik ben een aardige tijdje nu aan het prutsen met automatiseren.
Mijn kamer gaat nu al heel l lekker maar nu het volgende pijn punt van het huis.

Ik woon nog thuis en in onze garage hebben wij 2 TL lampen die worden geschakeld oor een hotel schakeling.

dat zijn 3 schakelaar bij 3 verschillende deuren. dit werkt allemaal super goed alleen elke keer als ik de grage in kom met mn handen vol is het weer een gezeik dat de lampen niet aan gaan, wat nu wel gebeurt op mijn kamer.

Ik wil graag met Fibaro gaan testen maar weet niet goed welke hardware ik nodig heb om de hotel schakeling niet te onderbreken (mocht de Fibaro falen) en toch met de deur sensor de lampen aan te laten gaan.

Hardware dat ik wil gebruiken:
pricewatch: Fibaro Deur- en Raamsensor - Apple Homekit Wit

Weten jullie hoe ik de TL buizen het beste kan besturen?
En ja ik weet dat de TL buizen een starter nodig hebben en langzaam opstarten maar dit is echt een luxe probleem :)

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 19:20
Een hotelschakeling met drie schakelpunten maakt gebruik van een kruisschakelaar. Er zijn een aantal manieren op dit op te pakken, maar het beste lijkt mij om bij de TL een nieuwe slimme schakelaar te plaatsen, die door de oude schakelaars bediend kan worden, en door het deurcontact.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 20:18

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Domotica forum

Klok is stuk :(

• maubaan
Als ik een zn schakelaar zou vervangen, welke schakelaar zou dan het beste zijn om te nemen?

Ik zou het liefste iets met Fibaro nemen, ik wil op een later moment graag de Fibaro home center 3 er bij nemen om alles in een locatie centraal aan te sturen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03 22:44
je kan de fibaro producten (zwave) niet gebruiken zonder controller (die home center of een raspberry met zwave stick)
Als je dan met deursensors wil werken word het al snel een heel dure oplossing om 1 lamp te automatiseren.

Het makkelijkste en het goedkoopste is denk ik een shelly 1, deze kan overweg met een hotelschakeling. En dan zou ik voor een bewegingsmelder gaan ipv deursensors. Dan ben je voor €30 klaar ipv €300 ofzo.

• maubaan
@jorgenv thnx voor de tip! Welke sensor zou jij gebruiken? er zijn namelijk 3 plekken waar je de garage in kan lopen dus er zullen 3 sensoren bij moeten.

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03 22:44
Is er geen centraal punt vanaf waar de 3 deuren allemaal zichtbaar zijn? Dan heb je er maar 1 nodig. Shelly maakt ook een bewegingsmelder dus dat zou goed moeten samenwerken.

Zelf gebruik ik wel de fibaro bewegingsmelders, omdat ik nu al een combinatie van kaku en zwave spullen in gebruik heb, maar ik ben nu alle 433mhz spullen aan het vervangen door shelly's achter de schakelaars en de slimme stekkers vervang ik door de wifi switches van de action geflasht met tasmota.

433mhz was enkele jaren geleden goedkoop en werkt redelijk
toen kwam zwave, werkt goed maar duur.
Maar nu de esp wifi devices (tasmota/shelly) zijn goedkoop en werken goed. Dus als ik opnieuw moest beginnen zou ik alles hier in uitvoeren.

• maubaan
onze garage is wel zo groot dat er jammer genoeg niet 1 punt is waar alles zichtbaar is (ook door de rare vorm van de garage) extra sensoren maakt voor mij niet zo gek veel uit als het maar niet met elkaar gaat lopen prutsen of wat dan ook

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:03
maubaan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:28:
Als ik een zn schakelaar zou vervangen, welke schakelaar zou dan het beste zijn om te nemen?

Ik zou het liefste iets met Fibaro nemen, ik wil op een later moment graag de Fibaro home center 3 er bij nemen om alles in een locatie centraal aan te sturen
als je alle schakelaars voor pulsdrukkers kan vervangen , heb je alleen 1 module nodig bij de lamp.
fibaro is best duur, Qubino of aeotec zou ook nog kunnen. Eventueel een raspberry met domoticz of gelijke software is kwa controller net zo goed, en veel goedkoper. kant en klaar te koop in internet

Wil je een mooi gelikte controller. dan is de fibaro home center wel een mooie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee