Toon posts:

pasword kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeup1957
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10-2020
Mijn vraag
...
ik hoop dat iemand nog reageert op deze oude nas, maar ik ben mijn pasword vergeten, weet iemand hoe je dit kan resetten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik kan het niet vinden in de handleiding
...alvast bedankt

Alle reacties

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-03 15:24
Ik zou even wat meer details geven over het probleem.

Wat voor NAS? Wat voor wachtwoord?

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38
@jeup1957
https://www.techsupportfo...assword-issue-601800.html
Due to security reasons, passwords can only be changed in the web admin interface. If you forget the admin password, the NAS would have to be reset by a service technician.

If you do have access to the web admin interface...All passwords can be changed in the User list (Share -> User). Click the User ID to change the password.

https://www.lg.com/uk/sup...chEngineModelCode=N2R1DB2

Als je het admin wachtwoord ergens hebt of kunt vinden, kun je wachtwoorden wel wijzigen.

Wat nog zou kunnen:
De harde schijven in een pc (Windows) hangen gaat niet werken.

- E.e.a. staat in RAID
- De NAS zal de schijven waarschijnlijk in EXT geformatteerd hebben.

echter…. de RAID configuratie staat op de schijven. :)

Haal de schijven uit de NAS, reset de NAS en bouw de NAS weer op, m.a.w. maak een gebruiker aan met voldoende rechten. Als je de schijven weer in de NAS stopt komen deze volgens mij weer in beeld.

LET OP: Bovenstaand is in theorie, ik heb dit nog nooit geprobeerd!! :)

Kijk eerst of de schijven niet gewoon via het netwerk te benaderen zijn om de data te back-uppen.

Maar zoals er aan het einde staat is dat theorie.
Kun je er op afstand wel bij? Dan zou je met genoeg schijfruimte je data kunnen backuppen en dan de NAS leeg gooien.

Mocht je hem na een backup willen resetten:
het apparaat uitzetten, op de voorkant de twee pijltjes toesten ingedrukt houden en dan de aanknop indrukken, op het display verschijnt dan "Enclosure_Mode" en dan gaat ie alles resetten, inc wachtwoorden maar ook alle data..... dus wel eerst backuppen die data.
LETOP!!!!! data wel eerst ergens anders naar kopieren.

[Voor 47% gewijzigd door Arunia op 15-06-2020 13:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55
Hoe groot is de kans dat het wachtwoord nooit is gewijzigd?
"The LG Network Storage default ID and password are ‘admin’ and ‘admin’."

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Wat is je doel?
Bij je data kunnen óf de NAS opnieuw in gebruik nemen zonder de huidige data (wellicht omdat je goede backups hebt)?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38
@GoT Misschien zie ik het verkeerd, maar hij heeft het over een LG NAS. Linkje naar Synology lijkt me dan niet logisch?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee