Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC crasht op random momenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Max_kolle
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 15-06-2020
Hey ik heb een probleem met mijn nieuw gebouwde pc , de pc heeft soms crashes , games sluiten random af en de texture pack wordt niet volledig geladen ik heb de pc gebenchmarked en hij presteerd zoals verwacht en volgens mij is niks met de hardware mis maar met de software. Ik heb al in amd allerlei verschillende setting proberen te verander en een verse install van dr drivers en windows en de games gescanned en repaired maar met geen succes , het zou erg fijn zijn als iemand weet wat te doen.

Pc: ryzen 7 2700x, rx vega 64 , 16gb ddr4 3000mhz ram , 240gb ssd , 1tb hdd , aorus b450 elite , cooler master 600 watt power supply

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Over wat voor soort games hebben we het dan? En heb je ook last van andere random crashes/problemen buiten gamen met eventuele errors die je weet? Denk hierbij dan aan de stopcode van blue screens of errors logs.

Het probleem hiermee is dat het achterhalen van de oorzaak best lastig is. Het crachen kan door heel veel dingen komen, dus een exacte error achterhalen is dan vaak gewenst :)

Begrijp ik overigens goed dat je ook al een reinstall van Windows hebt geprobeerd? Zo ja dan zou ik toch eerder bij hardware gaan zoeken als dit probleem vaak voor komt bij verschillende games.

[Voor 49% gewijzigd door n9iels op 15-06-2020 13:47]

• Wolfos
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:41
Ik denk dat het probleem bij de GPU ligt. Vooral omdat je al een Windows reinstall hebt gedaan. Heb je een andere videokaart waarmee je kunt testen? Zo niet zou ik gewoon een RMA doen. Of heb je misschien overgeklokt? Sommige moederborden hebben hier een knop voor met iets van 'turbo mode'. Mocht je CPU niet stabiel draaien dan kan je ook dit soort crashes krijgen.

[Voor 33% gewijzigd door Wolfos op 15-06-2020 15:13]

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:01

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• NightRaven88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:37
Kan een CPU, GPU of RAM probleem zijn.
Zonder logs kunnen we je niet verder helpen.
Wolfos schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:10:
Ik denk dat het probleem bij de GPU ligt. Vooral omdat je al een Windows reinstall hebt gedaan. Heb je een andere videokaart waarmee je kunt testen? Zo niet zou ik gewoon een RMA doen. Of heb je misschien overgeklokt? Sommige moederborden hebben hier een knop voor met iets van 'turbo mode'. Mocht je CPU niet stabiel draaien dan kan je ook dit soort crashes krijgen.
Zonder goede reden RMA sturen en er blijkt niks mis te zijn met de GPU, kan je kosten krijgen voor onderzoek.
En dat is zonde geld. Beter eerst andere dingen uitsluiten.
Je opmerking over de "turbo modus" vind ik een goede.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:45

br00ky

Moderator Harde Waren
@Max_kolle, ik heb de titel van je topic even aangepast, want op dit moment kan de oorzaak nog van alles zijn.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:02
Geef het exacte merk en type van de videokaart, ram en voeding. Want als je een Vega 56 van Gigabyte hebt dan heb je een probleem, hetzelfde geldt voor de voeding als het een Masterwatt (Lite) is, het Gigabyte moederbord het minst stabiele B450 bord en kan ram van Corsair nogal wat problemen geven.

[Voor 65% gewijzigd door Uszka op 15-06-2020 16:08]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True