Datums uit Excel naar Microsoft To Do of takenlijst Outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrisInLdam
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb een excel bestand met daarin kolommen NAAM, ACTIE, NUMMER, DATUM1 en DATUM2
Nu wil ik graag dat de waardes uit kolommen NAAM, ACTIE, NUMMER en DATUM 1 op de datum die staat in kolom DATUM2 in een taak komen te staan in Microsoft TO DO of de takenlijst van Outlook (dit synchroniseert met elkaar)
Ik wil dit graag met één druk op een knop realiseren, die knop moet dan een macro bevatten die dit doet.
Uiteraard moet hij al eerder gemaakte taken niet nog eens vermelden, dus eigenlijk alleen de gewijzigde rijen moeten worden toegevoegd in de takenlijst.
...

Ik gebruik Microsoft Office 365 en Microsoft To Do
...

Ik ben op de volgende topic geweest: Datum in Excel cel gebruiken voor afspraak in Outlook agenda en heb dat middels wat aanpassingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Het moet ook niet in de agenda komen maar als reminder in de takenlijst omdat het daar in blijft staan tot de taak volbracht is (afgevinkt)
Ik neem aan dat het een macro knop moet en dat het niet automatisch kan.
...

Mijn vorige vraag werd gesloten omdat ik niet genoeg vermeld had, ik hoop dat ik dat nu beter heb gedaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Via deze manier: YouTube: Excel - Import a List of Tasks into Outlook ? Volgens mij voldoet dit aan jouw vraag :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrisInLdam
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-12-2021
Dank voor je reactie Outerspace,
Het resultaat is inderdaad wat ik wil zien.
Echter om nu steeds al die handelingen te moeten verrichten om de taken in Outlook of To Do te krijgen is te veel werk.
Ik zoek eigenlijk een macro code waarbij ik een knop op het werkblad kan maken en die dan al die dingen uitvoert zonder dat ik naar outlook hoef te gaan om te importeren.
Ook zou ik graag zien dat ie alleen de nieuwe en gewijzigde taken (velden in excel) pakt zodat ik geen dubbele taken krijg iedere keer als ik de macro uitvoer.
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

Kortom:
Ik zit in mijn excel bestand.
Breng daar wijzigingen of nieuwe regels aan
Klik op een knop
En alles staat in Outlook/ToDo