Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xcode] "Max number of apps for free dev profile reached"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• flowiej
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-06 19:56
Hi,

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. In het verleden heb ik voor testdoeleinden dmv Xcode een app voor de iPhone gemaakt. Een tijd terug heb ik al mijn " projecten " verwijdert en vandaag wilde ik een nieuwe app maken. Als ik de app wil starten op de iPhone dmv Xcode krijg ik de volgende foutmelding: The maximum number of apps for free development profiles has been reached.

Alle andere apps zijn niet meer actief en verwijderd op de iPhone. Ook heb ik Xcode verwijderd inclusief handmatig alle data die overblijft op m'n Mac. Na herinstallatie weer precies dezelfde melding.

Van Google word ik ook niet heel veel wijzer.

Heeft iemand een idee? :?

Beste antwoord (via Daedalus op 17-06-2020 10:32)

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:56
Gebruik je toevallig Xcode 11.4? Dan is dat een known bug en heeft Apple er een work around voor.

"When targeting devices running iOS 13.3.1, tvOS 13.3.1, watchOS 6.1, or later using a free Apple Developer account, app extensions incorrectly count against the limit of three apps installed simultaneously. When this happens, Xcode reports an error: “The maximum number of apps for free development profiles has been reached.” (59264389) (FB7568073)

Workaround: Delete apps signed with your free account from your device and also remove any associated provisioning profiles from the device using Xcode’s Devices window. If your app contains more than two app extensions, remove them to remain under the three app limit."

Bron: https://developer.apple.c...s/xcode_11_4_release_note

Ik kan het zelf met Xcode 11.5 en 11.6 Beta niet reproduceren.

Edit: via StackOverflow ook dit nog gevonden. https://stackoverflow.com...d-xcode/61978102#61978102

[Voor 9% gewijzigd door Dennisweb op 16-06-2020 00:33]

Alle reacties

• JurjenBraam
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 26-05 14:46
Ik heb sinds vandaag precies hetzelde probleem als ik mijn apps wil installeren.

Bij mij staat onder Window -> Devices and Simulators ook geen apps meer maar toch geeft hij die melding..

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topictitel verduidelijkt van 'Xcode foutmelding' naar '[Xcode] "Max number of apps for free dev profile reached"'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Provisioning profiles tellen ook mee voor de installed apps. Zit onder Window → Devices → Show Provisioning Profiles.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:56
Gebruik je toevallig Xcode 11.4? Dan is dat een known bug en heeft Apple er een work around voor.

"When targeting devices running iOS 13.3.1, tvOS 13.3.1, watchOS 6.1, or later using a free Apple Developer account, app extensions incorrectly count against the limit of three apps installed simultaneously. When this happens, Xcode reports an error: “The maximum number of apps for free development profiles has been reached.” (59264389) (FB7568073)

Workaround: Delete apps signed with your free account from your device and also remove any associated provisioning profiles from the device using Xcode’s Devices window. If your app contains more than two app extensions, remove them to remain under the three app limit."

Bron: https://developer.apple.c...s/xcode_11_4_release_note

Ik kan het zelf met Xcode 11.5 en 11.6 Beta niet reproduceren.

Edit: via StackOverflow ook dit nog gevonden. https://stackoverflow.com...d-xcode/61978102#61978102

[Voor 9% gewijzigd door Dennisweb op 16-06-2020 00:33]

• JurjenBraam
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 26-05 14:46
Voor mij was de StackOverflow link van @Dennisweb uiteindelijk de oplossing. Dank daarvoor!

Schijnbaar zit er een bug in iOS 13.5.1 waardoor Offloaded apps ook mee tellen met de limiet van 3 apps bij een free developer account. Een behoorlijk rare en irritante bug dus.

Nadat ik zo'n 20 offloaded apps opnieuw had geinstalleerd/verwijderd kon ik m'n apps weer installeren.

Via Instellingen -> Itunes Store en App Store -> Ruim apps op kun je het offloaden van apps stopzetten

• flowiej
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-06 19:56
https://stackoverflow.com...d-xcode/61978102#61978102

dit heeft het ook bij mij opgelost! dank voor alle reacties.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True