Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 13:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen!

Wij gaan onze tuin op de schop nemen en willen daar graag een stuk of 10 Hue Lily's plaatsen (met mogelijk nog wat andere lampen). Maar die Lily is zwakstroom en werkt met van die kerstverlichtingaansluitingconnectoren (zo, flink scoren met scrabble).

Al die T aansluitingen lijkt mij niet zo fijn, als dat in de grond ligt. Het is zwakstroom, maar een mooiere strakkere oplossing lijkt mij een muurverdeeldoos. Maar bestaat dat? Ik heb geen idee of die connectoren een bepaalde naam hebben.

Mij lijkt het het beste om rondom de tuin wat muuraansluitingen te hebben, en dan die aansluitingen met een PVC buis met daarin de kabel op elkaar aansluiten. Vervolgens alle lampen met zo'n kabel in de PVC buis naar de muurconnector toe. Zo ben je wel wat meer kabel kwijt, maar als er wat vervangen moet worden, trek je zo zo'n kabel door de buis, zo een nieuwe erdoor.

Of is dit echt compleet overrated, en zeggen jullie; gooi gewoon die T-stukken de grond in, zand erover, en klaar?

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-05 20:16
Ze zijn er in principe voor gemaakt, maar als je het niet vertrouwd:
https://www.elektroshop.n...met-giethars-filform.html

Een gietmof met hars of gel, dan weet je 100% zeker dat er geen water/vocht bij komt.