Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Static IP voor whitelisten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krentenbrood
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16-06-2020
Mijn vraag

Beste,

Ik heb voor een korte periode (hooguit 2 weken) een statisch ip-adres nodig. Om toegang te geven tot een online omgeving wil een bedrijf mijn ip-adres whitelisten. Probleem is dat Ziggo mijn IP nogal frequent wijzigt.
Gezien de korte periode denk ik dat een zakelijk PRO abbonement van Ziggo nogal overbodig is. Zijn hier alternatieven voor? (proxy?)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

1 maand NordVPN gekocht omdat deze een dedicated ip zouden aanbieden. Dit is echter alleen het geval wanneer men een jaar abbonement neemt en daar bovenop een extra toeslag betaald.

Beste antwoord (via Krentenbrood op 15-06-2020 17:06)

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:32

azerty

McFly

Huur een VPS via een online provider (DO, OVH, Hetzner, Amazon, ...) die een static IP heeft en zet een tunnel op via dat adres? Kost je dan hooguit een paar euro's plus wat opzetwerk.

Zin om de Hetzner cloud te proberen? Krijg 20€ credits via deze link: hier stond een verboden referral :+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:32

azerty

McFly

Huur een VPS via een online provider (DO, OVH, Hetzner, Amazon, ...) die een static IP heeft en zet een tunnel op via dat adres? Kost je dan hooguit een paar euro's plus wat opzetwerk.

Zin om de Hetzner cloud te proberen? Krijg 20€ credits via deze link: hier stond een verboden referral :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16-06 09:11
Eigen OpenVPN ergens opzetten lijkt me een snelle en goedkope optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:03
Vraag of dat bedrijf misschien tijdelijk een VPN verbinding kan leveren?

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Heeft je modem wel continu spanning?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Zo vaak verandert Ziggo het adres toch niet? Zelfs na mijn verhuizing naar een ander netnummergebied behield ik mijn ip-adres.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm ik heb nu al ongeveer 5-6 maanden hetzelfde IP adres bij Ziggo, en het IPv6 adres is al helemaal vast. Dat is bovendien ook per machine dus ik kan machines individueel doorgeven. Zou dat een optie zijn?

Verder is een IP whitelist natuurlijk zo ongeveer het meest gare wat ze kunnen doen en een publieke VPN is daar dan al helemaal een taboe. Zouden ze eventueel een soort certificaat kunnen regelen? Of een citrix-stijl oplossing?

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:51
Misschien helpt het als je uitlegt wat je wilt bereiken. Een DNS-wijziging is zo doorgevoerd mocht je IP-adres onverhoopt veranderen. Ook vraag ik me af hoe kritisch het is als in deze twee weken er een korte onderbreking is qua beschikbaarheid. Daarnaast verandert een Ziggo IP-adres helemaal niet zo vaak, sommige mensen hebben jaren achtereenvolgens hetzelfde IP-adres.

Meer informatie is gewenst.

• Krentenbrood
Thanks voor de snelle reacties!
Idd al contact gezocht met NordVPN of het mogelijk is een dedicated ip te krijgen zonder gelijk een jaar abbo af te sluiten. Dit was niet mogelijk :(

Heb mijn ip-adres inmiddels 2x laten whitelisten en eigenlijk diezelfde week was hij weer verandert. (mss gewoon heel veel pech) Modem heeft ook continu spanning.

Ik dacht dat dit ook mogelijk was middels alleen een vpn zoals https://vpnstaticip.com/ iemand hier ervaring mee? Anders maar kijken naar een tunnel opzetten idd!

Bedankt nogmaals

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-06 16:56

EnnaN

Toys in the attic

Misschien kan je een proxy pakken?
Neem een dropletje op digital ocean, dat kost geen drol, en installeer daar een proxy op.

Mocht de software die je meot gebruiken niet via een proxy kunnen werken, kan je daar natuurlijk ook gewoon zelf een vpn op installeren.

sig

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

azerty schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:59:
Dit zou ook mijn suggestie zijn.
Simpel VPSje bij TransIP of PCextreme. Die kun je inzetten als tunnelhost.
Kan op meerdere manieren. Je kunt SSH gebruiken om als SOCKS proxy te dienen.
En anders kun je er een OpenVPN servertje van maken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Je neem 1 maand trail bij TransIP
Zet er een PFsense installatie op, configureer VPN
Tada

Ergste geval kost het 1 tientje.

https://www.transip.nl/vps/pfsense/

@Ultraman :P

[Voor 18% gewijzigd door KRGT op 15-06-2020 11:32]

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:20
Kan je ook een hostnaam opgeven? Want dan zou je ook nog een Dynamic DNS service kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jay-B schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:07:
Kan je ook een hostnaam opgeven? Want dan zou je ook nog een Dynamic DNS service kunnen gebruiken.
Een DNS record (hostnaam->FQDN) van een domein wat ze niet in handen hebben gebruiken in hun firewall zullen ze vast niet toestaan. Daarmee geef je namelijk de controle van je firewall uit handen en dat wil je niet.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:20
Yes goed punt. Dan is een VPS toch de meest praktische oplossing.

[Voor 64% gewijzigd door Jay-B op 15-06-2020 16:52]

• Krentenbrood
Thanks voor alle reacties! VPS it is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor de makkelijkste VPS optie overigens.

1. Pak een willekeurige Linux/Unix VPS server
2. Start een SSH client met dynamische forwarding. Commandline gaat dat zo:
ssh -D 13245 gebruiker@ip_adres_van_vps

3. Stel bij je browser de "socks" proxy in op 127.0.0.1:12345

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:53

Snow_King

Konijn is stoer!

Wolfboy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:25:
Voor de makkelijkste VPS optie overigens.

1. Pak een willekeurige Linux/Unix VPS server
2. Start een SSH client met dynamische forwarding. Commandline gaat dat zo:
ssh -D 13245 gebruiker@ip_adres_van_vps

3. Stel bij je browser de "socks" proxy in op 127.0.0.1:12345
Ik kom dit topic nu tegen en heb nog een suggestie.

Ik gebruik een zelfde setup en daarbij de SwitchyOmega plugin voor Firefox.

Specifieke domeinen stuur ik door de SOCKS proxy heen op een VPS van mij. Die VPS whitelist ik in firewalls of andere ACL's.

Mijn overige internet verkeer gaat gewoon direct het internet op.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True