Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

nr535 Hoe pas ik het volumeniveau van de invoerbronnen aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• thnulden
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 01-07-2020
Als ik een walkman op de AUX aansluit of PC ingang moet ik het volume gigantisch omhoog draaien (volume walkman/PC staat al op max). Zet apparaat af en de volgende dag radio aan waarbij ik vergeet om volume aan te passen kost mij mijn oren.
Ik zie dat latere versies Intellivolume hebben, is er iets dergelijks op de 535? Heb een hele zondagmiddag gezocht......

Alle reacties

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-06 23:29
zoek eens op power on volume. Dat beantwoord je vraag denk ik wel

Carpe Diem

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Of zet het ingangsvolume van de Aux of PC ingang hoger.

Noot: Je TS is nogal karig, ik moest googlen om te achterhalen dat het om een Onkyo versterker gaat.

[Voor 48% gewijzigd door pagani op 15-06-2020 10:24]

Alienware M15 R2 OLED Review

• thnulden
Dank muppet99, kun je me helpen, kan "Power on volume" niet vinden. We praten over de Onkyo tx nr535.

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:03
@muppet99 bedoelt waarschijnlijk dat je het 2e probleem kan voorkomen door het power on volume (volume bij inschakelen receiver) op een vaste waarde kan zetten, BV 40, in plaats van het laatst gebruikte volume. Daarmee zal hij altijd op het zelfde volume inschakelen.

Voor het 1e probleem zou je kunnen kijken of je receiver een phone ingang heeft en de walkman daarop aansluiten.

Of staat er op de walkman zelf nog een volume limit schuifje op aan?

[Voor 7% gewijzigd door mcsluis op 15-06-2020 10:45]

• thnulden
Dank voor jullie antwoorden, ga ik induiken. sorry voor de karige TS, ik dacht dat ik onder hoofdstuk Onkyo tx nr535 zat. Begrijp wel dat de volumes van de invoerbronnen niet aan te passen zijn zoals dat bij andere versterkers wel kan.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Als je het volume helemaal open moet zetten om iets van geluid te krijgen dan gaat er daar dus al iets niet goed.

Walkman? In de zin van echt een walkman met casettebandjes?

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-06 23:29
thnulden schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:39:
Dank muppet99, kun je me helpen, kan "Power on volume" niet vinden. We praten over de Onkyo tx nr535.
YouTube: ONKYO AVR AV Home Cinema Receiver - Volume Setup

Carpe Diem

• thnulden
Walkman is een moderne met mp3 en mp4. speciaal gekocht om mp3's af te spelen. Onkyo is super slecht met usb met mp3, heb ik geen geduld voor.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

thnulden schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:59:
Dank voor jullie antwoorden, ga ik induiken. sorry voor de karige TS, ik dacht dat ik onder hoofdstuk Onkyo tx nr535 zat. Begrijp wel dat de volumes van de invoerbronnen niet aan te passen zijn zoals dat bij andere versterkers wel kan.
Klopt, waar jij naar op zoek bent is het aanpassen van het input level per bron, maar dat kan je receiver helaas niet.
Voor anderen die willen zoeken, hier is de online manual: https://www.onkyo.com/manual/txnr535/adv/en/index.html

Enne, dat jij geen geduld hebt om dingen zelf uit te zoeken kunnen wij verder ook niet veel mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• thnulden
"geen geduld" sloeg op de zeer slechte usb speler in de onxyo.
Spijt dat ik dit ding ooit gekocht heb, versterker uit de jaren 70 in mijn werkplaats doet het vele malen beter.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True