Premie verzekeren sportieve auto beginnend bestuurder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynaert98
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-03 18:36
Mijn vraag
Zijn er tweakers onder de 24 die een sportievere auto, recente hothatches specifiek (dus geen oude E36 bijvoorbeeld), die hun auto hebben kunnen verzekeren en zo ja, is het goed te betalen per maand? Ik ben namelijk op zoek naar een 155 of 170pk Mito.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben 21 en rijd op dit moment al 3 jaar schadevrij in een 1.4 105pk Alfa Romeo Mito (Hiervoor een Peugeot 206) en betaal zo'n ~65 euro aan premie per maand.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende websites zijn niet heel concreet in het aangeven van het maximum vermogen van een auto die voor een beginnend bestuurder verzekerd kan worden. Een website geeft aan maximaal 100kw, de ander weer 80kw. Ook is niet altijd even duidelijk of er rekening wordt gehouden met gewicht. Mijn eigen verzekeraar Interpolis geeft dit ook nergens aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Reynaert98 op 17-06-2020 12:53 ]

Beste antwoord (via Reynaert98 op 15-06-2020 09:46)

Anoniem: 691473

Heb je ze al gebeld?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Heb je ze al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

Speedmaster

Make my day...

En niet onbelangrijk, NL of BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Of je makelaar aangesproken?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynaert98
  • Laatst online: 05-03 18:36
Ik ben misschien iets te enthousiast geweest om daar niet eens aan te denken. Ga het meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:35
FBTO lijkt daar voor zover ik weet minder (snel) moeilijk over te doen. Bij Promovendum mag je alleen een 2CV verzekeren. Maar over ~160PK wordt al moeilijk gedaan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 13:50
Ik (25) had heel recent een 5 serie met ~260PK en dat was geen enkel probleem bij Centraal Beheer. Verzekering was onder de €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:37

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb een 3 serie met ruim 200pk ook bij Centraal beheer. Centraal beheer is een van de weinigen die er niet moeilijk over doet en een realistische premie rekent.

Zoek een auto die je op het oog hebt en kijk op basis van dat kenteken wat het je ongeveer kost.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34

Yucon

*broem*

Kun je als je toch gaat bellen eens informeren in hoeverre gewicht meespeelt? In het verleden was het wel het geval en kon ik een D-segment auto met net iets meer vermogen dan gemiddeld ook niet verzekerd krijgen omdat diezelfde hoeveelheid pk's in een B-segment hatch wel erg veel zou zijn. Dat vond ik wel vreemd.. Ik ben wel benieuwd of dat nog steeds zo is.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 15-06-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een jaar geleden een omgebouwde Golf 2 proberen te verzekeren. De auto stond netjes met ombouw en zijn 170pk op kenteken. Vervolgens heb ik de verzekeringsmaatschappij gebeld, waarbij mij telefonisch een aanbod werd gedaan.

De mevrouw aan de telefoon bleef er vrij serieus onder, toen ze mij een kaal WA pakket aanbood voor het magere bedrag van 283 euro per maand. :+

Hij is nu als oldtimer verzekerd voor 16 euro per maand, maar dat is voor de TS niet relevant. d:)b

Edit:
Ik was destijds trouwens 22, nu 23.

[ Voor 4% gewijzigd door DistantFury op 15-06-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
ik probeerde een grote sedan met 240 pk te verzekeren op mn 23e en 10 maanden. 2 maanden 120 euro per maand betaald. Daarna op mn 24e zakte het meteen naar onder de 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:45
Ik zou inderdaad even goed zoeken en er achteraan bellen, er zijn best wat verschillen. Ik had op mijn 19e een Impreza gekocht, maar toen bleek dat ik deze eigenlijk nergens kon verzekeren, terwijl de internet berekeningen wel met prijzen kwamen. Al is dit inmiddels meer dan 10 jaar geleden, dus ik mag hopen dat die dingen wat verbeterd zijn.

Daarna bleek dat ik collectief via mijn werkgever kon verzekeren en deze accepteerde altijd, zonder leeftijd/vermogen check. Maar als ik bij dezelfde verzekeraar aan kwam als particulier werd ik geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoe werkt dit? Wordt er puur naar leeftijd gekeken? Ik heb al 18 jaar geen auto meer, huur er wel eentje die enkele keer dat het nodig is, maar overweeg nu toch om een auto te kopen. Ik wil langzamerhand wel wat meer bewegingsvrijheid hebben.
Nu ben ik bepaald geen 23 meer maar heb dus ook geen schadevrije jaren opgebouwd. Kan ik problemen verwachten als ik een snelle wagen koop en die probeer te verzekeren? Of is dat op mijn gevorderde leeftijd nooit een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
schadevrije jaren zijn erg van belang.
Als je die niet hebt betaal je veel.
Heb je die wel betaal je een stuk minder.

Paar jaar terug voor een verzekering gekeken, bleek ik overal ruim 60 euro te moeten betalen. Toen kwam ik erachter dat ik via een bepaalde constructie de schadevrije jaren mee kon nemen die ik al als hoofdbestuurder op een bedrijfsauto al had gemaakt. Daalde de verzekering ineens 40 euro in koste per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 10:57
downtime schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:20:
Hoe werkt dit? Wordt er puur naar leeftijd gekeken? Ik heb al 18 jaar geen auto meer, huur er wel eentje die enkele keer dat het nodig is, maar overweeg nu toch om een auto te kopen. Ik wil langzamerhand wel wat meer bewegingsvrijheid hebben.
Nu ben ik bepaald geen 23 meer maar heb dus ook geen schadevrije jaren opgebouwd. Kan ik problemen verwachten als ik een snelle wagen koop en die probeer te verzekeren? Of is dat op mijn gevorderde leeftijd nooit een probleem?
Puur naar leeftijd. Zo te lezen val je buiten alle risico groepen en zul je dus voor een schappelijke prijs een snellere wagen kunnen verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je kan altijd independer.nl even controleren... Dan heb je een hoop antwoorden in 1x ipv 28 maatschappijen af te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:14
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:40:
Je kan altijd independer.nl even controleren... Dan heb je een hoop antwoorden in 1x ipv 28 maatschappijen af te bellen
Kan, maar voor "moeilijke gevallen" (veel vermogen / hoog gewicht / jonge bestuurder) heeft independer vaak geen oplossing, of ze bieden alleen een WA-verzekering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Knul schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Kan, maar voor "moeilijke gevallen" (veel vermogen / hoog gewicht / jonge bestuurder) heeft independer vaak geen oplossing, of ze bieden alleen een WA-verzekering aan.
een 1.4t Mito valt nog niet echt onder de heel moeilijke gevallen, denk/hoop ik.

"vroegah" toen ik nog jong was moest je toch wel over de 250pk gaan eer het echt moeilijk werd.

Ik heb toen een tijd 3.2 en 3.0 Alfa's gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:43
Ik betaalde voor mijn fiat stilo abarth (170pk) altijd rond de 120 euro per maand. (Ik ben net 19).

Ik denk dat je geen 'problemen' moet ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
jasperscheper schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:58:
Ik betaalde voor mijn fiat stilo abarth (170pk) altijd rond de 120 euro per maand. (Ik ben net 19).

Ik denk dat je geen 'problemen' moet ondervinden.
wa/wa+/allrisks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
downtime schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:20:
Onder de 25 of misschien 27 is altijd lastig, en als je daarbij op/onder die leeftijd een snelle auto wilt rijden betaal je zoals hierboven 5 tot 6x zo veel als normaal voor wa+. Rij je een normale auto, en ben je wat ouder krijg je zomaar schadevrije jaren kado. Boven de 70 komen er mogelijk weer andere voorwaarden kijken.
Pagina: 1