Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat te kiezen tegenwoordig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Gnome65
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16-06-2020
Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone

Wat is je budget?
Max rond de 750

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk films/series/youtube etc. En soms een game
De camera zelf hoeft niet heel speciaal te zijn maar wel degelijk voor snelle kiekjes
Gebruik voor de "goede" foto's toch een spiegelreflex camera.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik een OP6, en helaas krijgt deze tegenwoordig wat ouderdoms trekjes. Heb des tijd gekozen voor de OP6 door de prijs/kwaliteits verhouding. Maar ook ZEKER voor de redelijke schonen OS shield. Voor mij zou bijvoorbeeld een Samsunbg afvallen. (Of iemand moet mij kunnen overtuigen dat hun shield redlelijk schoon is :P)

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie o Wie kan mij de goude tip geven. Heb helaas de smartphone markt links laten liggen een tijd geleden. Dus mijn kennis hier op is niet veel meer.

Alvast bedankt aan de personen die mij kunnen helpen in deze keuze _/-\o_

Beste antwoord (via Gnome65 op 16-06-2020 10:37)

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:18
Mijn eerste instinct zegt: als je blij bent met OP6, maar alleen wat ouderdoms trekjes, waarom dat niet een nieuwe OP?

Als je iets vreder zoekt en je focust vooral op "redelijke schonen OS", dan kan ik je vertellen dat zowel Nokia als Motorola tegenwoordig weinig rommel meeleveren.
Of een Google Pixel moet je aanspreken.

Vaak ga ik naar een grotere winkel om even de telefoons te zien en vast te houden, alvorens een beslissing te nemen.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:18
Mijn eerste instinct zegt: als je blij bent met OP6, maar alleen wat ouderdoms trekjes, waarom dat niet een nieuwe OP?

Als je iets vreder zoekt en je focust vooral op "redelijke schonen OS", dan kan ik je vertellen dat zowel Nokia als Motorola tegenwoordig weinig rommel meeleveren.

Vaak ga ik naar een grotere winkel om even de telefoons te zien en vast te houden, alvorens een beslissing te nemen.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• Gnome65
GarBaGe schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:48:

De nieuwe OP8 zit ook zeker tussen de kanshabbers. Echter kwam er wat twijfel na het lezen van de review hie rop Tweakers.

Bedankt voor de tip over Nokia/Moto, zal deze ook eens meenemen in m'n zoektocht.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
hoeveel inch mag het zijn? want huidige smartphones worden steeds groter.
benoem voornamelijk de lengte / breedte maat, want je kan niet een scherm van nu vergelijken met een scherm van paar jaar terug (tegenwoordig kleinere bezels).

• Gnome65
99ruud99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:10:
hoeveel inch mag het zijn? want huidige smartphones worden steeds groter.
benoem voornamelijk de lengte / breedte maat, want je kan niet een scherm van nu vergelijken met een scherm van paar jaar terug (tegenwoordig kleinere bezels).
De grote heeft niet veel effect op mijn keuze to be fare. Al vind ik de Note van Samsung bijvoorbeeld wel een tikkie te groot :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Je zou zelfs nog de mi note 8 pro kunnen bestellen.

Of, als je zelf er een eigen ROM op wilt zetten de (bijna jaar oude maar) veel geprezen pricewatch: Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw . Enige nadeel is dat deze hard in prijs is gestegen de laatste maanden :(

[Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 15-06-2020 10:20]

• Gnome65
99ruud99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:19:
Je zou zelfs nog de mi note 8 pro kunnen bestellen.

Of, als je zelf er een eigen ROM op wilt zetten de (bijna jaar oude maar) veel geprezen pricewatch: Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw . Enige nadeel is dat deze hard in prijs is gestegen de laatste maanden :(
Top, thanks!
Ik zal ze eens gaan bekijken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Ik moet ook zeggen, ben een beetje bevooroordeeld. Ik ehb zelf die mi 9t pro en hij bevalt goed, vandaar.
Echter: laat hem NIET vallen. Ik hoor van mensen dat hij snel kapot gaat (ik heb hem pas 1x laten stuiteren, dus nog geen deukje te zien).

• Gnome65
99ruud99 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:31:
Ik moet ook zeggen, ben een beetje bevooroordeeld. Ik ehb zelf die mi 9t pro en hij bevalt goed, vandaar.
Echter: laat hem NIET vallen. Ik hoor van mensen dat hij snel kapot gaat (ik heb hem pas 1x laten stuiteren, dus nog geen deukje te zien).
Haha dat is volgens mij wel een algemeen ding.
Al moet ik zeggen dien OP6 van mij viel vorige week met scherm omlaag op de steentjes....
Helemaal niks te zien aan het apparaat. (Afkloppen)

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 10:04
-OnePlus 8
-Motorola Edge
-OnePlus 7T (Pro)
-Realme X50 Pro
(-Oppo Reno3/4 / Find X2 Neo/Lite)

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:49
Niet bedoeld om het topic te Hijacken maar echt uit interesse

Voor het beschreven gebruik, wat in mijn ogen heel gebruikelijk is maar niet bepaald heel veel vraagt van je telefoon, waarvoor zou je dan een budget stellen van 750 euro?

Ik heb een zelfde gebruik van mijn telefoon en dat is met een budget / midrange telefoon toch prima mogelijk?

Ik heb nu al 2,5 jaar een Xiaomi redmi note 4, toendertijd gekocht voor <150 euro en hij doet het nog steeds prima. Ik ben ondertussen wel rond aan het kijken omdat ik graag ook weer iets nieuws wil maar eigenlijk voldoet deze gewoon nog aan hoe ik het gebruik.

Ik ben zelf aan het kijken naar de Xiaomi Redmi note 8 of 8pro
Al zie ik zo nog niet in of de 8pro wel nodig is voor het beoogde gebruik.

Louzy#2475

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Gnome65 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:38:
Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone

Wat is je budget?
Max rond de 750

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk films/series/youtube etc. En soms een game
De camera zelf hoeft niet heel speciaal te zijn maar wel degelijk voor snelle kiekjes
Gebruik voor de "goede" foto's toch een spiegelreflex camera.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik een OP6, en helaas krijgt deze tegenwoordig wat ouderdoms trekjes. Heb des tijd gekozen voor de OP6 door de prijs/kwaliteits verhouding. Maar ook ZEKER voor de redelijke schonen OS shield. Voor mij zou bijvoorbeeld een Samsunbg afvallen. (Of iemand moet mij kunnen overtuigen dat hun shield redlelijk schoon is :P)

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie o Wie kan mij de goude tip geven. Heb helaas de smartphone markt links laten liggen een tijd geleden. Dus mijn kennis hier op is niet veel meer.

Alvast bedankt aan de personen die mij kunnen helpen in deze keuze _/-\o_
Mijn vorige telefoon was een OP6. Nu heb ik een pixel 4xl en ben daar heel tevreden van. Mijn volgende telefoon wordt zeker ook weer een pixel. OP heeft een te agressief batterijbeheer + met een pixel heb je meteen de nieuwste updates en nieuwigheden van Google. Sinds ik de pixel heb gebruik ik zelfs nova launcher niet meer aangezien de stock launcher nog smoother werkt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True