Guest Network op Netgear Nighthawk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:19
Ik wil graag een gast netwerk opzetten, maar wil wel zeker zijn dat gasten niet aan de shared drives en toestellen kunnen. Het gaat om een buur die maar af en toe aanwezig is en met een tablet op het internet wil kunnen. Omdat ik daar graag een goede relatie mee onderhou wil ik dat zeker toestaan.

Nu biedt mijn Netgear router (ingesteld als access point) wel die,mogelijkheid, maar er is iets wat me niet aan staat. Het vinkje bij “Allow Guests to see each other and access my network” kan ik niet uit zetten.
Dat lijkt me zo niet OK....

Zou dit komen doordat de router als AP ingesteld is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjyXMXFYz9og5Ze5SiIx0qfNA18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2AbUGooiTJzs28g2lNsHhpb.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer het, en je weet het, is het niet zo dat je die pas kan wijzigen als je het Guest network aangezet hebt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:19
Je kan het ook niet wijzigen als het aan staat.

Maar ik ga het eens proberen....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik vermoed dat je het niet kan aanpassen omdat je als best practice AP isolation (Wat dit in feite is) standaard aan moet hebben staan in een guest network. In jouw geval zou hij dus standaard uit moeten staan. Maar meten is weten. Je zal het zelf even moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Als je hem in APmode hebt staan kunnen al je gasten standaard wel bij alles in je netwerk komen. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat die optie niet uit kan. Enige nut van gastnetwerk in AP mode is dat je je gasten een ander "wifi" wachtwoord kan geven....

Om dit goed te kunnen doen moet je hem als router gebruiken en ook zorgen dat je huidige (modem router comib waarschijnlijk? ) als modem gebruikt wordt, en dus alleen 1 kabel heeft naar de wan poort van de netgear. Overige apparatuur moet op 1 van de lan poorten van de netgear worden aangesloten (evt via een switch).

Om dit wel uit elkaar te kunnen trekken en je gasten dus alleen internet toegang te kunnen geven bij een accespoint kan het beste met Vlans, maar dan moet je netwerk (lees router) daar wel geschikt voor zijn, wat de meeste standaard modellen van providers niet zijn....