hulp gezocht voor het herstellen van een DELL XT2 XFR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marma27
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Mijn vraag
Hallo beste mensen. Is er iemand die mij kan helpen de software op mijn DELL latitude XT2 XFR weer aan de praat te krijgen. Ik krijg bij het opstarten steeds een blauw scherm en kom gewoonweg niet verder.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor zover ik weet zit er een versie van windows Windows 7 op

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
systeem herstel wil ook niet starten. Bios controle geeft geen problemen aan.

zie ook de foto's die later in een reactie staan van het blauwe scherm en de foutmelding van windows controle
...

[ Voor 10% gewijzigd door marma27 op 15-06-2020 09:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zegt dat blauwe scherm? Er wordt normaal een foutcode gegeven waarmee je kunt zoeken wat voor probleem het is.

Probeer eens een Knoppix of Ubuntu Live CD. En anders Windows opnieuw installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marma27
het blauwe scherm is zo kort zichtbaar en de pc herstart meteen erna. Je kunt echt niet lezen wat er staat tenzij je een fotografich geheugen en blik hebt. :-). Ik heb het diagnose programma gedraaid voor windows en die geeft aan dat er een apparaat niet staat aangesloten en dat je dat moet herstellen. Daarna loopt ook die procedure vast. Het opnieuw installeren is idd een mogelijkheid maar ik weet niet hoe. Ik heb geem externe CD/DVD speler en ik weet niet of het wil werken vanaf een usbstick. Daarnaast heb ik geen windows 7 ergens liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oxq5VwRzXYKE616aYTiBPQwLMiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqGaZzTqQRATeWZxiYNs6M2C.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpkLZOKLGF0GsdnkeQH3X35dGfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMidUTB59pi7UYdx4EGPTHls.jpg?f=fotoalbum_large
Met de camera idd gelukt. Niet dat het er veel beter van word maar toch. Hier dus de gevraagde info.

[ Voor 46% gewijzigd door marma27 op 15-06-2020 09:49 . Reden: foto's bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, toch even bij een buurman/familie langs om op een pc een win7 usb bootstick te maken....

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 15-06-2020 09:21 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
je zou eens met je smartphone je scherm kunnen filmen tijdens het opstarten, en dan kijken wat er op je scherm staat :) . Je camera heeft namelijk een fotografisch geheugen :p

ps win 7 moet je wel installeren op een usb 2.0 stick in een usb 2.0 gat :)

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 15-06-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marma27
ik heb de foto's geplaatst. idd gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:40
Heb je al geprobeerd om hem in veilige modus op te starten?
(aanknop -> F8 induwen)

heb je een externe schijf / usb aangesloten -> eruit halen
werk hij nog niet?
pc open -> zijn alle connectoren van je HDD (of ssd) nog goed aangesloten (even aanduwen)?
werkt nog niet?
je kan proberen windows te herinstaleren... maar dit is een scherm dat je (externe) schijf niet goed verbonden is. Gezien het tijdens opstarten is denk ik interne schijf.

[ Voor 68% gewijzigd door 99ruud99 op 15-06-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Misschien staat hier nog een goede tip: https://answers.microsoft...c0-42ef-b75c-a168f6c04933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marma27
ik heb de laatste suggestie gevolgd en idd de melder daar had een zelfde probleem. Ook blauw scherm in de veilige modus. ik ga dus nu proberen het geheugen te vervangen. Misschien is dat de truck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Bad config info is meestal een probleem met de systeemconfiguratie. Doorgaans betekent dat corrupte Windows installatie, soms veroorzaakt door een defecte schijf.

Begin met een verse Windows. Win7 kan je gratis downloaden met de tool van Heidoc.
M.i. kan je er net zo goed 10 op gooien. Werkt het aardig, dan schijf wisselen voor SSD.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 21:51
Ik zou een bootable Windows stick maken (wel juiste versie als dat je al had) en dan de herstel stappen uitvoeren.

Dus zaken als sfc /scannow, chkdsk /r, bootrec /repairbcd, bootrec /osscan en bootrec /repairmbr

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1