Aangezien een video meer zegt dan 1000 woorden, dit is mijn probleem:
Op het moment dat ik de Adrenalin-drivers versie 20 (maakt niet uit welke subversie) van AMD installeer, gaat het scherm raar doen bij specifieke programma's, waaronder het adrenalin-programma zelf. In spellen of chrome heb ik nergens last van.
Het vervelende is dat Citrix ook een trigger is, en daar kan ik op deze machine niet om heen, aangezien ik hem ook voor werk gebruik.
Downgraden naar een 19-versie driver lost het op, maar dan verlies ook functies als AMD Eyefinity (2 schermen als één groot virtueel scherm laten werken).
Oververhitting of overbelasting kan het probleem niet zijn, juist in spellen als de GPU-load richting 100% gaat, treedt het hele probleem niet op. Juist op de desktop, als de GPU vrijwel niks doet, heb ik het probleem.
Spelen met de verschillende instellingen (Anti-lag, Chill, Boost, Freesync, schalen met GPU, noem maar op) lijkt allemaal geen invloed te hebben.
Dit is mijn systeem:
Wie kan mij verder helpen?
Op het moment dat ik de Adrenalin-drivers versie 20 (maakt niet uit welke subversie) van AMD installeer, gaat het scherm raar doen bij specifieke programma's, waaronder het adrenalin-programma zelf. In spellen of chrome heb ik nergens last van.
Het vervelende is dat Citrix ook een trigger is, en daar kan ik op deze machine niet om heen, aangezien ik hem ook voor werk gebruik.
Downgraden naar een 19-versie driver lost het op, maar dan verlies ook functies als AMD Eyefinity (2 schermen als één groot virtueel scherm laten werken).
Oververhitting of overbelasting kan het probleem niet zijn, juist in spellen als de GPU-load richting 100% gaat, treedt het hele probleem niet op. Juist op de desktop, als de GPU vrijwel niks doet, heb ik het probleem.
Spelen met de verschillende instellingen (Anti-lag, Chill, Boost, Freesync, schalen met GPU, noem maar op) lijkt allemaal geen invloed te hebben.
Dit is mijn systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 128,90 | € 128,90 |
1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming X Radeon RX570 8G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Chieftec CI-01B-OP | € 52,84 | € 52,84 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,- | € 105,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 67,26 | € 67,26 |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 76,05 | € 76,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 115,- | € 115,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 545,05 |
Wie kan mij verder helpen?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier