Ex- man beheert family account Office 365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopy71
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-06-2020
Goedenavond,

Mijn ex man is beheerder van onze Office 365 account. Nu zou ik graag willen weten of hij al mijn files en brieven kan inzien aangezien hij de beheerder is en hij kan bepalen of alle files van de mede gebruikers van onze Family account wellicht automatisch worden gesynchroniseerd met Onedrive. Laatst kwamen er plotseling allerlei printscreens van papieren op mijn computer terecht, wat ik zeer vreemd vond. Weet iemand in hoeverre je files veilig zijn?
Met andere woorden; stel: je gebruikt nog steeds op je lokale computer office 365, maar je ex-man beheert het hoofd account . Kan je ex-man dan je files inzien als hij als hoofdbeheerder heeft gezorgd dat alle files worden gesynchroniseerd met Onedrive?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:49
Ligt eraan. Gebruik je OneDrive om je bestanden op te slaan? En is dit een gedeelde OneDrive?
Zoja: dan is dit de reden dat ze op je pc komen, en andersom komen jouw bestanden die je in die map plaatst ook bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mik3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:57
Als de onedrive niet gedeeld is dan kan hij er niet bij, tenminste ik kan als beheerder ook niet bij de andere onedrive instanties. Je kan controleren met wie het gedeeld is op de onedrive website of door rechts te klikken op een onedrive (of onderliggende) map.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 08:16
Als hoofdadmin kan hij sowieso overal bij als hij kwaad wil. Hij moet echter zichzelf dan toegang verschaffen wat opzich niet heel ingewikkeld is, los van uiteraard het vraagstuk of het netjes is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou gewoon zelf een abonnement afnemen. Dat kost nou ook weer niet de wereld. Voor 70 euro heb je één licentie en voor 100 euro zes licenties.

Je kunt natuurlijk ook office 2016 of office 2019 kopen, maar dan heb je uiteraard geen OneDrive erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
Is het dan niet gewoon tijd om een eigen o965 account te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-06 08:54

jurroen

Security en privacy geek

Voor zover ik weet kun je als Office365 beheerder niet zonder meer aanpassen wat clients (dus jouw computer in dit geval) synchroniseren naar OneDrive. Tenzij hij op een andere manier nog toegang tot de computer of configuratie daarvan heeft.

Wat ik aanraad om te doen:
  • De OneDrive applicatie van de computer verwijderen. Dit verwijderd geen data, alleen de link.
  • Inloggen op de webversie van OneDrive, alle data weggooien en de prullenmand van OneDrive ook legen.
  • De computer opnieuw laten installeren door een professional of vertrouweling*.
  • Zelf een O365 account aanmaken en die instellen.
Ga ook eens na tot welke andere data je ex-man mogelijk heeft. Als je wachtwoorden op verschillende services gebruikt (dus geen unieke wachtwoorden) heeft hij mogelijk ook toegang tot andere data / accounts. Zie ook laat je niet hack maken.

*=Geef er dan wel bij aan dat je je data wilt behouden, gezien die niet meer op OneDrive staat op dat moment. Liefste data veilig stellen, formatteren en data veilig stellen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik gebruik office365 van de zaak.
in de online omgeving kan ik zien dat een admin rechten heeft tot het lezen van alles wat in de cloud staat opgeslagen onder mijn account.
ik weet niet of een family account beheerder dezelfde privileges heeft. maar ik zou daar wel van uit gaan.

om te beginnen, hevel persoonlijke documenten over naar een persoonlijke cloud dienst zoals dropbox en vermijd OneDrive gebruik.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo ver ik kan zien kan een 'beheerder' niet aan de andere accounts. Anders als bij een zakelijke omgeving spreken we volgens mij bij een Microsoft 365 Family ook niet over een admin, je deelt enkel jouw subscription met andere leden van jouw gezin.

Er is wel een mogelijkheid om een gezinsgroep te maken en dan kan je wat meer zaken ter controle van je kinderen. Geen idee of je dan ook de data kan inkijken.
Je moet wel denk ik toestemming geven om als kind account toegevoegd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Idd wel belangrijk om te weten wat voor account(type) het echt is.

* Microsoft 365® Family - Voorheen Office 365® Home‎
* Of een "zakelijke" versie als een Business Premium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MADG0BLIN schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:28:
Als hoofdadmin kan hij sowieso overal bij als hij kwaad wil. Hij moet echter zichzelf dan toegang verschaffen wat opzich niet heel ingewikkeld is, los van uiteraard het vraagstuk of het netjes is.
Niet bij Office 365 Family wanneer je het netjes hebt gedaan. Dan is alles strict gescheiden.

Bij O365 family heb je geen hoofd admin. Je hebt een eigenaar die de facturen betaald. De rest zijn gewoon "uitgenodigde" is gebruikers met een eigen MS account.

[ Voor 17% gewijzigd door Wim-Bart op 25-06-2020 20:01 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 08:16
Wim-Bart schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Niet bij Office 365 Family wanneer je het netjes hebt gedaan. Dan is alles strict gescheiden.
Dat was me niet helemaal duidelijk en denk ik overheen gelezen. Dacht dat het de gewone variant was.
Pagina: 1