Elco afgebroken maar HDD werkt?

Pagina: 1
Acties:

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 23:54
Het volgende is het geval:
Bij het installeren van een tweede harde schijf in de computer van een vriend van me heb ik een elcotje (dat denk ik tenminste) van de tweede schijf afgestoten. De schijf werkt verder prima in het systeem maar ik maak me toch zorgen over dat afgebroken elementje. Het betreft een Quantum bigfoot cy.

Kan dit kwaad? En zo ja moet ik het terug solderen of vern**k in dan heel de schijf?

There is no place like 127.0.0.1

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

wat werkt dat werkt :)

• marcus22
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:55 schreef HGM het volgende:
wat werkt dat werkt :)
Delen jullie deze mening? De PC draait nu al een dag zonder problemen. Maar waar is dat onderdeeltje dan voor?

Verwijderd

(Zonder te zien wat voor elco 't was)

Misschien was het een bufferelco. Zat ie vlakbij (binnen 1 a 2cm van) de powerstekker??
Een bufferelco is geen supervitaal onderdeel. :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Op woensdag 08 augustus 2001 15:43 schreef Coopah het volgende:
(Zonder te zien wat voor elco 't was)

Misschien was het een bufferelco. Zat ie vlakbij (binnen 1 a 2cm van) de powerstekker??
Een bufferelco is geen supervitaal onderdeel. :P
nee, maar dan is je HD wel goeliger als je een slechte voeding hebt....

• marcus22
Hij zit idd recht boven de powerstekker!
Er zitten er twee identieke en er is er dus een af. Een bufferelco, dat zou goed kunnen. Dan is het niet superbelangrijk maar wel iets om te weten. Ik zal straks mijn voltmeter eens op de pads zetten.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 15:49 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

nee, maar dan is je HD wel goeliger als je een slechte voeding hebt....
mmmmmmoach loopt waarschijnlijk wel los...... :)
Ik weet niet hoe goed de orginele poster kan solderen? IVM mogenlijk terugzetten. Is het een SMD elco??

Verwijderd

Een elco (elektrolytische condensator) wordt of als batterijtje gebruikt of als kortsluiting voor hoogfrequente storingen (voor hoge frequenties is een condensator net een kortsluiting, terwijl gelijkstroom het ziet als een oneindige weerstand.)

Dus als ie over later we zeggen je 12 volt leiding en de nul zat, dan diende ie om de ruis van de voeding (andere shit) eraf te halen.

BTW: een spoel is de andere weg om: geen weerstand voro gelijkstroom, hoge weerstand voro wisselstroom. Zo maak je een filter.
Pagina: 1