Oplossing ?? mijn lamellen hangen scheef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helloflowers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi,

mijn luxaflex hangt aan één kant laag als ik hem helemaal heb opgetrokken - hoe kan ik dit verhelpen??
ik ben een vrouw en totaal niet handig in dit soort dingen haha..
Ik weet wel dat het met de touwtjes te maken heeft,maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ze allemaal even strak gespannen zijn? Moet ik dan de hele luxaflex eraf halen??

Als iemand weet hoe ik dit kan verhelpen, zou diegene het dan heel duidelijk willen uitleggen ? Ik kom er echt niet uit .. ;(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Boeiend, het zou discriminerend zijn als je geslacht van invloed zou zijn op de bereidwilligheid om je te helpen of om daarom maar te accepteren dat je niet handig bent

Tip: ga naar YouTube en zoek wat filmpjes. Je hebt inderdaad een 'draad' wat meestal uit een dubbel draad bestaat, door één van de twee van deze traden aan te trekken kun je hem weer recht krijgen.

Maargoed: YouTube dus!

Bedoel je trouwens geen Luxaflex?

[ Voor 8% gewijzigd door President op 14-06-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Helloflowers schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:23:
Hoi,

mijn luxaflex hangt aan één kant laag als ik hem helemaal heb opgetrokken - hoe kan ik dit verhelpen??
ik ben een vrouw en totaal niet handig in dit soort dingen haha..
Ik weet wel dat het met de touwtjes te maken heeft,maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ze allemaal even strak gespannen zijn? Moet ik dan de hele luxaflex eraf halen??

Als iemand weet hoe ik dit kan verhelpen, zou diegene het dan heel duidelijk willen uitleggen ? Ik kom er echt niet uit .. ;(
Aan de touwtjes trekken tot het gelijk hangt, dan knoop er in.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helloflowers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-11-2024
Maar hoor je oorspronkelijk als je m voor t eerst ophangt ook een knoop in een (of meerdere) van de draadjes te maken ???, ik heb m nooit opgehangen en dacht dat er vroeger ook geen knoop inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Als het goed is komen er meerdere draadjes samen aan welke je trekt.
Trek aan 1 van die draden om te kijken welke de goede kant omhoog trekt en als het dan recht hangt een knoopje maken in alle draden zodat ze gelijk blijven zitten.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Vliegvlug

Flight Simple

Helloflowers schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:10:
Maar hoor je oorspronkelijk als je m voor t eerst ophangt ook een knoop in een (of meerdere) van de draadjes te maken ???, ik heb m nooit opgehangen en dacht dat er vroeger ook geen knoop inzat.
Vaak zit er aan het einde van het trekkoord een plastic dopje waaronder de knoop verborgen zit.
Kwestie van het dopje omhoogschuiven, nieuwe knoop maken waarbij alle draadtjes goed zitten en dopje weer terugschuiven.
Waarschijnlijk is de knoop losgelaten of verschoven dat het nu schuin hangt, of ergens hoger in het koord een onbedoeld knoopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 04:02
Pagina: 1