Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkarBan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-07-2020
Ik ben op zoek naar de creditcard waar ik de meeste cashback per maand kan krijgen en de hoogste bestedingslimieten heeft.

-Revolut Metal geeft geen cashback meer boven de 13,99 Euro per maand na 12 Augustus 2020.
-Euroclix geeft Cashback van 0,25% in Clix met een bestedingslimiet van maximaal 2500-5000 Euro of zelfs minder per maand. Dus een maximale cashback van 12,50 Euro per maand.
-Curve geeft alleen maar 1% cashback op betalingen bij een beperkt aantal winkels, en dus niet op alle aankopen. Verder heeft Curve standaard een bestedingslimiet van 10000 Engelse pond per jaar.
-Crypto.com heeft een lange wachtlijst en geeft alleen cashback in cryptovaluta tokens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251

OkarBan schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:37:
Ik ben op zoek naar de creditcard waar ik de meeste cashback per maand kan krijgen en de hoogste bestedingslimieten heeft.

-Revolut Metal geeft geen cashback meer boven de 13,99 Euro per maand na 12 Augustus 2020.
-Euroclix geeft Cashback van 0,25% in Clix met een bestedingslimiet van maximaal 2500-5000 Euro of zelfs minder per maand. Dus een maximale cashback van 12,50 Euro per maand.
-Curve geeft alleen maar 1% cashback op betalingen bij een beperkt aantal winkels, en dus niet op alle aankopen. Verder heeft Curve standaard een bestedingslimiet van 10000 Engelse pond per jaar.
-Crypto.com heeft een lange wachtlijst en geeft alleen cashback in cryptovaluta tokens.
Denk dat je in het verkeerde land zit voor cashback :P

Het enige waar je cashback (in de vorm van punten) krijgt is Amex, en waar je die punten voor kan inwisselen is ook beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Hoe veel ben je van plan op ol een creditcard te besteden voordat die cashbacks echt wat gaan opleveren?

Vroeger had mijn vader als ik het goed herinner een diners club kaart. Daar was zo’n catalogus van prijzen die je met je spaarpunten kon bestellen. De hoofdprijs was een knappe zespersoons speedboat. Moest je wel een half miljard gulden voor besteden ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:31
Die crypto.com kaart wacht ik zelf nog op. De nieuwe aanmeldingen krijgen wel sneller hun kaart. Met de kleinste kaart moet je wel voor 250$ dollar aan crypto vast zetten. Als je via iemand aanmeld krijg je 50$. Netto kost het je dus 200$ om die kaart te krijgen.

Als je verder niets met crypto doet, zou ik het je niet aanraden. Heb je toch al geld in crypto en wil je daar meer mee doen, kan het een optie zijn.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Beneveerg schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:44:
Die crypto.com kaart wacht ik zelf nog op. De nieuwe aanmeldingen krijgen wel sneller hun kaart. Met de kleinste kaart moet je wel voor 250$ dollar aan crypto vast zetten. Als je via iemand aanmeld krijg je 50$. Netto kost het je dus 200$ om die kaart te krijgen.

Als je verder niets met crypto doet, zou ik het je niet aanraden. Heb je toch al geld in crypto en wil je daar meer mee doen, kan het een optie zijn.
Bij mij ging de crypto.com Ruby Visa kaart ook redelijk snel (standaard 2% cashback). Inderdaad ook met referral en die 50 dollar aan tokens is zo ten gelde gemaakt. Via SEPA is alles gratis. Enige nadeel is wel dat je deze kaart moet opladen.

Ik heb verder niets met crypto, maar voor 250 euro een half jaar die tokens vastzetten vind ik het 't risico wel waard. Je kan ook de normale kaart aanvragen zonder dat je dat vast hoeft te zetten, maar dan krijg je maar 1% cashback.

In theorie zou dit dus de meest interessante optie zijn in Nederland. Nu ook tijdelijk 10% cashback bij veel winkels (vooral op UK gericht), waaronder bijv. Lidl. Ik heb overigens niet de illusie dat zoiets in Europa op de lange termijn houdbaar is.

Bovendien, heb toch het idee dat het indirect een sigaar uit de doos van de winkelier en indirect jezelf is. Volgens mij zijn er in de US veel meer van dit soort programma's omdat de CC-maatschappijen hogere transactiekosten mogen rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 14-06-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Geen idee hoeveel je verwacht om uit te geven / terug te verdienen met de cashback, maar ik zou ook kijken wie de laagste vaste kosten heeft.

Leuk een hoge(re) cashback, tenzij je voor die kaart X euro / maand meer moet betalen. Dan ben je het voordeel ook meteen weer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkarBan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-07-2020
Anoniem: 886251 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:59:
[...]
Het enige waar je cashback (in de vorm van punten) krijgt is Amex, en waar je die punten voor kan inwisselen is ook beperkt.
In Europa wordt Mastercard&Visa veel meer geaccepteerd dan Amex. Waar wordt Amex eigenlijk nog geaccepteerd?
t_captain schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:20:
Hoe veel ben je van plan op een creditcard te besteden voordat die cashbacks echt wat gaan opleveren?
BastaRhymez schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:32:
Geen idee hoeveel je verwacht om uit te geven
Minstens zoveel als de creditcard opwaarderingslimiet en bestedingslimiet toelaat.
Beneveerg schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:44:
Die crypto.com kaart wacht ik zelf nog op. De nieuwe aanmeldingen krijgen wel sneller hun kaart.
Hoe lang moet je wachten voordat je de crypto.com kaart krijgt?
finsdefis schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:59:
[...]
Nu ook tijdelijk 10% cashback bij veel winkels (vooral op UK gericht), waaronder bijv. Lidl. Ik heb overigens niet de illusie dat zoiets in Europa op de lange termijn houdbaar is.
Waar staat die 10% actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Geen idee wat je van plan bent, maar geld uitgeven om een cashback te krijgen klinkt niet alsof je er straks geld aan gaat overhouden...

En spullen kopen, cashback cashen, retour sturen mag niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OkarBan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:46:
[...]

In Europa wordt Mastercard&Visa veel meer geaccepteerd dan Amex. Waar wordt Amex eigenlijk nog geaccepteerd?
In 'betere' winkels worden ze wel aanvaard. AMEX werkt aan zijn dekking buiten de VS, trouwens (sinds kort neemt ook IKEA ze aan). En online kan je 't vaak ook aan je PayPal koppelen bij winkels die dat wel ondersteunen maar AMEX niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Amex was in 2007 al een probleem qua dekking in NL en volgens mij nog steeds. Amex vraagt de winkeliers om een behoorlijke commissie, dus de gemiddelde zelfstandige winkelier in NL zegt dan bekijk het maar. Kost ze meer dan het oplevert.

Bedenk je verder dat cashbacks in weze gewoon marketing lokkertjes zijn. Zoals al aangegeven, je moet er relatief veel voor doen en er komt weinig voor terug.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BastaRhymez schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:23:
Geen idee wat je van plan bent, maar geld uitgeven om een cashback te krijgen klinkt niet alsof je er straks geld aan gaat overhouden...

En spullen kopen, cashback cashen, retour sturen mag niet ;-)
Als je zonder al te veel moeite (na aanmelding) bij elke aankoop wat centen terug krijgt is het toch een mooie meevaller. Zo kan ik elk jaar bij de Bijenkorf weer wat sneakers uitzoeken :P

Natuurlijk peanuts en sommigen zullen het ongetwijfeld onzin vinden.

Maar ik vind verder de service en garantie die bij een creditcard komt ook wel fijn. Zo is iDeal in mijn ervaring volledig in het belang van de webwinkel en krijg je met Paypal of CC makkelijker je 'recht'.
https://help.crypto.com/e...measures-for-apr-jun-2020
The Eagle schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:45:
Amex was in 2007 al een probleem qua dekking in NL en volgens mij nog steeds. Amex vraagt de winkeliers om een behoorlijke commissie, dus de gemiddelde zelfstandige winkelier in NL zegt dan bekijk het maar. Kost ze meer dan het oplevert.

Bedenk je verder dat cashbacks in weze gewoon marketing lokkertjes zijn. Zoals al aangegeven, je moet er relatief veel voor doen en er komt weinig voor terug.
Geloof dat er in de EU juist een maximum zit aan de transactiekosten (afgezien van corporate cards) en dat het dus niet zo erg is als in de VS. Want daar zal het ongetwijfeld de befaamde sigaar uit de doos van de winkelier zijn die je als cashback terugkrijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door finsdefis op 16-06-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:05
Ik heb zelf (al jaren) de bijenkorf card, die geeft 0,5% cashback in de vorm van shopping tegoed en kost slechts 18,50 per jaar.

Elke paar maanden koop ik dan iets van een paar tientjes.

Bijkomend voordeel is dat als je voldoende uitgeeft je een gratis verzekering er op krijgt. Daar heb ik trouwens nog nooit gebruik van gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door HeldereM op 16-06-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
finsdefis schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Als je zonder al te veel moeite (na aanmelding) bij elke aankoop wat centen terug krijgt is het toch een mooie meevaller. Zo kan ik elk jaar bij de Bijenkorf weer wat sneakers uitzoeken :P

Natuurlijk peanuts en sommigen zullen het ongetwijfeld onzin vinden.

Maar ik vind verder de service en garantie die bij een creditcard komt ook wel fijn. Zo is iDeal in mijn ervaring volledig in het belang van de webwinkel en krijg je met Paypal of CC makkelijker je 'recht'.

[...]
Helemaal eens natuurlijk, dat als je wat centen terug krijgt bij een aankoop (ik check meest ook wel de bekende cashback sites alvorens ik wat online bestel). Maar omdat TS heel duidelijk aangeeft om "minstens net ze veel als de credit card toestaat" te gaan spenderen, wekte dat mij de suggestie dat hij zaken gaat kopen om te kopen en zo een cahsback te kunnen krijgen.
En zoals die zelf al in zn OP aangeeft, heeft ie het bij bijv. euroclix over 12,50 euro per maand als hij 2500-5000 euro uitgeeft! 8)7
Eén ding kan ik je wel zeggen: ik koop niet voor 2.500 tot 5.000 euro iedere maand aan spullen! Daar moet je toch wel echt serieus je best voor doen (zonder steeds nieuwe prullaria te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 23:33
finsdefis schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:59:
[...]
Ik heb verder niets met crypto, maar voor 250 euro een half jaar die tokens vastzetten vind ik het 't risico wel waard. Je kan ook de normale kaart aanvragen zonder dat je dat vast hoeft te zetten, maar dan krijg je maar 1% cashback.
Niet geheel on topic, maar die tokens moet je vast laten blijven zetten, anders verlies je 1% cashback en hou je 1% over. Eventueel andere perks verlies je ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

BastaRhymez schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:59:
[...]
Maar omdat TS heel duidelijk aangeeft om "minstens net ze veel als de credit card toestaat" te gaan spenderen, wekte dat mij de suggestie dat hij zaken gaat kopen om te kopen en zo een cahsback te kunnen krijgen.
Nog nooit van Manufactured Spending gehoord?
Pagina: 1