Toon posts:

Netmeeting op 192.168.0.2

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik dat werkend? dat ik dus via 192.168.0.2 met netmeeting kan communiceren?

thnx

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je wel de ip adressen goed heb toegewezen. Als je gewoon dat ip adres dan intikt en op het bel icoontje druk zou ie bij de computer met dat ip adres moeten gaan rinkelen(uiteraard moet daar wel Netmeeting draaien).

Als je dit niet bedoelt zou je je vraag dan wat duidelijker willen formuleren?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees dit eens door, heformuleer je vraag dan eens, duidelijker & meer info zijn sleutelwoorden :) Misschien dat er dan iemand antwoord kan geven.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer beter te formuleren :)
We hebben netwerk van 4 pc's

Enne ik heb nu webcam dus op mijn pc (192.168.0.2) en dat werkt allemaal goed.

Maar nu wil ik dus de cam via netmeeting gebruiken op mijn pc (192.168.0.2).
Ofterwijl dat iemand van buiten het netwerk naar mij kan bellen en dat ik kan opnemen..

Ik hoop dat dit beter geformuleerd is?

tx

• maikel
  • Laatst online: 20-08 09:32
Misschien met portforwarding ??

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:21 schreef gurutje het volgende:
ok ik probeer beter te formuleren :)
We hebben netwerk van 4 pc's

Enne ik heb nu webcam dus op mijn pc (192.168.0.2) en dat werkt allemaal goed.

Maar nu wil ik dus de cam via netmeeting gebruiken op mijn pc (192.168.0.2).
Ofterwijl dat iemand van buiten het netwerk naar mij kan bellen en dat ik kan opnemen..

Ik hoop dat dit beter geformuleerd is?

tx
Dit is nog veel te weinig info.
Welke os draai je?
Welke NAT software?
Heb je huisdieren? :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Welke os draai je op de gateway (bedoelde ik hierboven)?

(Ja, ik ben bekend met de edit functie, maar ik drukte het verkeerde icoontje aan)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win2k op server en winroute pro

Verwijderd

Netmeeting is een rotpakket als het om routing gaat.
NM werkt op dynamische poorten die tijdens het opzetten van de verbinding afgesproken worden door de beide clients. :r
Ik heb zelf een MS proxy server en ik kan alleen "uitbellen" met NM en daarvoor heb ik alle beveiliging moeten uitschakelen.. :(
"gebeld" worden is er helemaal niet bij..

Kijk hier maar
http://www.microsoft.com/Windows/NetMeeting/Corp/ResKit/Chapter4/default.asp

Verwijderd

192.168.x.x is NOT ROUTABLE!

dat betekent dat je het dus alleen op een LAN kan gebruiken, de routers op Internet negeren je datagrammen gewoon.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 08 augustus 2001 19:49 schreef dangerous het volgende:
192.168.x.x is NOT ROUTABLE!

dat betekent dat je het dus alleen op een LAN kan gebruiken, de routers op Internet negeren je datagrammen gewoon.
sterker nog, je router van thuis naar internet pikt ze niet eens op! :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Op woensdag 08 augustus 2001 19:13 schreef gurutje het volgende:
ik draai win2k op server en winroute pro
Even uitzoeken welke poorten gemapped moeten worden in Winroute en NAT juist ingesteld dan zou het moeten werken.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Het woord "routing" was mischien een ongelukkige keuze.. |:( ik bedoelde dat netmeeting "niet" goed over proxyserver,winroute,browsegate en aanverwante pakketjes gebruikt kan worden.. *D

quote :
Even uitzoeken welke poorten gemapped moeten worden in Winroute en NAT juist ingesteld dan zou het moeten werken.

Netmeeting gebruikt dynamische poortjes !! :r
Lees de handleiding van mickeysoft maar eens...

389 Internet Locator Service (ILS) TCP
522 User Location Service TCP
1503 T.120 TCP
1720 H.323 call setup TCP
1731 Audio call control TCP
Dynamic H.323 call control TCP
Dynamic H.323 streaming Real-Time Transfer Protocol (RTP) over UDP

dit zijn de poortjes zoals opgegeven door mickeysoft..
waarschijnlijk krijg je wel contact maar zal je nooit audio en video over de lijn krijgen.. :(

Succes..

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
Onder linux heb ik het net werkend gekregen met de module ip_masq_h323 het kost wat moeite en werkt NIET met de laatste 2.2 kernel (2.2.19) omdat daar het een en ander gewijzigd is aangaande IP_masquerading.
Met versie 2.2.18 en de wijziging die je in een file van kernel moet doen en de portmaps werkt het prima !

site : http://www.coritel.it/coritel/ip/sofia/nat/nat2/nat2.htm

het zou fijn zijn als er iemand een module voor kernel 2.4 van zou kunnen maken :)

Verwijderd

Allemaal onzin.

Netmeeting wijst je elke sessie een anders ip-adres toe. Dit kan je vinden door netmeeting op te starten en dan op help te klikken. Kies daar info, daar staat je ip-adres.
Geef dit ip-adres aan de persoon die je wil bellen en klaar

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

kweenie wat je als router draait (firewall ./whatever)
maar mocht dat linux zijn kan je hier ff kijken

http://www.coritel.it/coritel/ip/sofia/nat/nat2/nat2.htm

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 15:34 schreef gekkie het volgende:
Onder linux heb ik het net werkend gekregen met de module ip_masq_h323 het kost wat moeite en werkt NIET met de laatste 2.2 kernel (2.2.19) omdat daar het een en ander gewijzigd is aangaande IP_masquerading.
Met versie 2.2.18 en de wijziging die je in een file van kernel moet doen en de portmaps werkt het prima !

het zou fijn zijn als er iemand een module voor kernel 2.4 van zou kunnen maken :)
Ja okee, maar hier heeft ie dus niets aan, want dit is geen linux maar windows had ie het over.
Op maandag 13 augustus 2001 15:47 schreef herpe025 het volgende:
Allemaal onzin.

Netmeeting wijst je elke sessie een anders ip-adres toe. Dit kan je vinden door netmeeting op te starten en dan op help te klikken. Kies daar info, daar staat je ip-adres.
Hmm, dit is nog grotere onzin dan wat jij onzin vindt. Het IP wat je met netmeeting hebt is gewoon je eigen IP, als je dus inbelt varieert dat iedere keer, maar als je een kabel-verbinding (of ADSL) hebt dan heb je iedere keer een vast IP.
Op maandag 13 augustus 2001 23:07 schreef megamuch het volgende:
kweenie wat je als router draait (firewall ./whatever)
maar mocht dat linux zijn kan je hier ff kijken

http://www.coritel.it/coritel/ip/sofia/nat/nat2/nat2.htm
Best fijn dat je behulpzaam probeert te zijn, maar lees dan wel goed het topic door, want dan wist je dat hij Winroute (en dus een windows router) gebruikt. Bovendien is de URL al eerder genoemd, dus dit is echt een beetje jammer.

=[ontopic]=

Ik heb de volgende info van de site van micro$oft geplukt:
To establish outbound NetMeeting connections through a firewall, the firewall must be configured to do the following: Pass through primary TCP connections on ports 522, 389, 1503, 1720 and
1731.
In feite is je router het zelfde als een firewall, jij moet dus niet poorten open zetten (pass trough) maar poorten mappen naar je externe IP. Dat en [topic=184484] zou meer dan voldoende informatie moeten zijn om de hele bende aan de praat te krijgen.

Succes *D

=[edit]=
Dacht je dat ik zo'n verhaal in één keer foutloos kon tikken? Ik ook niet ;)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
Op maandag 13 augustus 2001 23:10 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Ja okee, maar hier heeft ie dus niets aan, want dit is geen linux maar windows had ie het over.
[..]

In feite is je router het zelfde als een firewall, jij moet dus niet poorten open zetten (pass trough) maar poorten mappen naar je externe IP. Dat en [topic=184484] zou meer dan voldoende informatie moeten zijn om de hele bende aan de praat te krijgen.
dan maar even een reactietje ...
1) inderdaad hij wilt het onder windows, dit was puur een posting om aan te geven dat het uberhaupt wel mogelijk is (in dit geval dan met nat onder linux)
2) aan de oplossing onder linux te zien ben je er niet alleen met portforwarden ... probleem is namelijk dat netmeeting zelf onderhandelt over de poorten .. en daarbij het interne ip-adres meezend ipv het internet ip-adres .. met als gevolg dat de netmeeting aan connectende kant gaat proberen te connecten op een verkeerd ip-adres .. wat niet lukt .. en helaas geen connectie.
Onder linux werkt het dus doormiddel van die kernel module, wat die doet is al die packets scannen op netmeeting packets ... als het daartoe behoort dan wordt interne ip-adres eruit gestript en vervangen door externe (en waarschijnlijk ook viceversa)

kortom mijn linux reactie kon denk ik nog meer opleveren dan je dacht ... :+

Nu dan terug naar windows , het programma wat je voor NAT gebruikt zal dit dus moeten ondersteunen ... of je zou misschien zelf een gatekeeper of iets dergelijks moeten gaan draaien .. dan werkt het misschien wel .. of overstappen op linux ;)

Verwijderd

Allemaal onzin.

Is dit niet alleen van toepassing als je via zo'n microsoft NM-server connect?!

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Allemaal onzin.

Jongen, het gaat hier om Netmeeting via een NAT router er komt wat meer bij kijken dan een Netmeeting Setup Wizard.
|:(

Hier stond een hele oude sig.

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

het is absoluut wel mogelijk..

heb het ook werkend (na 5 dagen howto's lezen maarja) en kan volgens mij geen outbound calls maken, maar incoming werkt het prima..

volgens mij moet het met winroute ook zeker wel lukken, maar persoonlijk heb ik met winroute geen ervaring wat deze post dus eik totaal onzinnig maakt..

hij gaat lekker...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Allemaal onzin.

En sinds wanneer kan Netmeeting IP's toewijzen? Voor zover ik weet zijn het nog steeds alleen maar de DHCP-servertjes van providers die dat kunnen |:(

• Roelant
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 16:15 schreef gekkie een flinke reactie
Daar heb je opzich gelijk in, maar ik heb het zowel hier thuis als bij kennissen op die manier aan de praat gekregen, dus misschien dat het onder windows allemaal iets soepeler werkt (of minder goed beveligd is, net wat je het liefst leest ;)) dus wat dat betreft: waarom meer moeite doen dan nodig?
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:16 schreef SICdude het volgende:
En sinds wanneer kan Netmeeting IP's toewijzen? Voor zover ik weet zijn het nog steeds alleen maar de DHCP-servertjes van providers die dat kunnen |:(
Voor zover ik dit goed begrepen heb uit de voorgaande posts gaat het om mensen die inbellen, een dynamisch IP hebben, en het idee hebben dat als ze iedere keer dat ze ingebeld zijn en een ander IP zien in netmeeting, dat ze dan denken dat dat van netmeeting afkomstig is :P

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:34 schreef gekkie het volgende:

Jammer dat je er niet bij vertelt dat er ook een windows versie is van h323.
Te vinden op: http://www3.openh323.org/code.html#windows
Ik heb er geen ervaring mee.

Ik moet mijn Linux server ook nog geschikt hiervoor maken.
Eigenlijk geldt dit voor iedereen die gebruikt maakt van een NAT. Het H323 protocol zorgt ervoor dat de pakketjes op de juiste plaats achter de server komen.
Blijkbaar werkt Ritstele sinds een poos anders (geen H323?), want in het begin kon ik niet bellen via mijn clients en laatst, met dezelfde server, kon ik het wel. En dat was voor alle clients zo.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Werkt perfect hoor met Winroute, geen enkel probleem. 2 poorten moet je daarvoor mappen; port 1503 TCP en port 1720 TCP (de andere genoemde poorten waren bij mij niet nodig). Verder moet je degene die naar jou inbelt gewoon laten inbellen op je internet-ip, en dus niet op je 192.168.... adres!

Poiter.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:36 schreef Poiter het volgende:
Werkt perfect hoor met Winroute, geen enkel probleem. 2 poorten moet je daarvoor mappen; port 1503 TCP en port 1720 TCP (de andere genoemde poorten waren bij mij niet nodig). Verder moet je degene die naar jou inbelt gewoon laten inbellen op je internet-ip, en dus niet op je 192.168.... adres!

Poiter.
dus Winroute heeft blijkbaar het H323 protocol al "aan boord".
Dat je op het internet Ip-nr in moet bellen lijkt me logisch.....192.168.0... is altijd een lokaal nummer....
Tja en anders had je Winroute niet nodig gehad voor client-funkties......want dan zou je rechtstreeks op het internet zitten...

Verwijderd

Met Windows ME gebruik je geen router, maar doet Rout 'ie "automatisch". Kan je dan ook de poorten forwarden en zoja, waar dan?

(op de server werkt het wel, dus het kan!)

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 08 oktober 2001 18:10 schreef Holmes het volgende:
Met Windows ME gebruik je geen router, maar doet Rout 'ie "automatisch". Kan je dan ook de poorten forwarden en zoja, waar dan?
Ik denk dat je ICS bedoelt?
Dat is een beperkt stukje NAT software, wellicht dat je met http://www.sohointer.net/howto/ics-maps.htm wat verder komt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Wat ik hieruit opmaak is dat ICS ook een router op zich is, maar dat moet ik toch niet hebben? Windows doet dat allemaal automatisch. We hebben thuis en netwerk van 5 computers en gewoon de windows ME Netwerk Wizard het werk laten doen.

Misschien heb je hier wat meer aan?

Verwijderd

Iemand?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is dus ICS... MS heeft eigenlijk een 3rd party NAT prog geintegreerd in 98SE, ME en win2k.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Aha, en hoe kan ik die poorten dan openen in ME? Weet wel hoe het ging met WinRoute enzo, maar in ME weet ik het niet.

edit:

Bedankt voor je RMK-GOT-search, werkt perfect!

Verwijderd

Plz. iemand???

Iemand moet dit toch al wel eens een keer gedaan hebben?

Verwijderd

Anybody there???

C'mon, dit is toch niet zo'n gekke vraag??

Ik reken op jullie mede-tweakers!!
Pagina: 1