Receiver bedienen door muur heen, welk type?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Otto-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-04-2023
Hey allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb op het moment een televisie (LG 42LM3400) die ik wil verbinden met een setje (passieve) speakers (2.0) maar ik weet niet hoe ik dit het best aan kan pakken. Mijn televisie zit rechtstreeks aan de muur verbonden zonder televisiekastje maar ik heb wel een kleine ruimte achter de televisie waar ik apparatuur kwijt zou kunnen. Het idee was om in die ruimte een receiver/versterker te plaatsen zodat ik van daaruit het signaal van de televisie naar de speakers zou kunnen laten lopen.

De uitdaging is echter dat deze televisie slechts 2 uitgangen heeft, namelijk optisch digitale audio en een 3,5mm-aansluiting. Nu vroeg ik mij de volgende punten af:
  • Als ik inderdaad het optische signaal gebruik, ben ik dan nog wel in staat om het volume te bepalen? Dit omdat ik begrepen heb dat dit optische signaal niet meegaat met het volume van de televisie. Mocht dit niet het geval zijn dan vraag ik mij af of ik die receiver überhaupt wel kan bedienen door de muur heen.
  • Is het misschien handiger om actieve boxen te kopen die geen aparte versterker nodig hebben? Dit ook weer vanwege het controleren van het volume. Hoe zou ik deze boxen dan van een signaal kunnen voorzien?
  • Voor speakers had ik in eerste instantie het volgende op het oog: Artsound UNI30
  • Qua budget had ik ongeveer €450 in gedachten voor de gehele set (speakers + receiver)
Hopelijk hebben jullie een relatief simpele oplossing want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-10 11:41
Ik kan mijn denon x2600h bedienen via de heos app. Volume, ingang etc. Maar via HDMI ARC kan je ook via de tv het volume bedienen.