Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik zoek een nieuwe tv om onze oude Philips tv uit 2012 te vervangen?
Ik heb de keuze laten vallen op de LG OLED55C9 of X vs de Samsung QE55Q90R

De tv staat bij ons best veel aan, omdat er kleine kindjes rond lopen. Dus voornamelijk telekids overdag. Als ze slapen kijkt vrouwlief over het algemeen opnames van de avond daarvoor terug van programma's die ik niet wil zien. 'S avonds wordt er vooral gekeken naar Netflix.
De tv staat aangesloten op een Sonos Beam. We zouden in de toekomst graag updaten naar een Arc en een PS5.

We gaan in september in nieuwe huis betrekken die een stuk groter is. Daar hoort ook een dito tv bij in mijn ogen. Het is een huis met de tuin op het zuiden. Tuindeuren met shutters er voor. Deze kunnen dus eventueel dicht. Maar als tuindeuren open staan, staat de zon vol op de tv. Daarnaast vind ik spiegeling in doorn in het oog. Ik ga geen discussies over burn-ins voeren, maar ik maak me daar toch druk om.

We hebben inmiddels een CX besteld, maar heb toch twijfels. Ik wil een tv 10 jaar gebruiken. Daarnaast verschillende reviews gekeken. Van HDTVtest en Digital Trends bijv. Allen geven aan dat de LG de duidelijke winnaar is, maar dat het gat tussen LED en OLED nog nooit zo klein is geweest. En op basis van die gegevens, vraag ik me af of de Samsung niet gewoon de beste tv voor ons is voor nu.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 21:47
Als spiegeling je een doorn in het oog is dan ga je zeker twijfelen daarover bij de LG. De samsung heeft een reflectiefilter en die reduceert het wel aanzienlijk maar je houdt wel enige spiegeling.

Wanneer je het echt goed donker kunt maken dan heb je met de oled wel het mooiste beeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:58
Spiegeling op een OLED is er zeker, je moet iets gaan verduisteren wil je overdag TV kunnen kijken

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-06 19:58

Major_ton

Shoot!

Hoewel ik in de meeste gevallen altijd een OLED TV adviseer, zou ik nu toch echt voor de Q90R gaan. Direct zonlicht op het paneel is een absolute no-go voor OLED TV's en tevens moet de rest van het gezin ook wel consequent ermee omgaan om het risico op burn-in zoveel mogelijk te beperken. Ik merk het thuis ook met vrouwlief (en dochtertjes van 5 en 1). Overdag staat YouTube nog wel eens aan of de Nintendo Switch die geen screensaver heeft en ze gaan ook gerust knutselen of de tuin in en vergeten dan de TV dan uit te doen. Niet handig met een OLED TV. Misschien zijn ze bij jou beter afgericht :X

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True