Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies werk PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinciguerra
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08-04 21:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeld voor werk. Ik heb vaak een groot aantal tabbladen open in mijn browser die zichzelf elke x seconden verversen met website met getallen (marktdata). Op hele oude computer die ik hiervoor nu gebruik (4GB ram, Intel Core2 Quad Q9300 @ 250 GHz) "bevriest" het systeem regelmatig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Beetje flauw, maar ik heb geen strikt budget. Ik wil gewoon een pc die absoluut voldoet voor haar taak voor de komende 5-8 jaar, maar natuurlijk ook weer geen zware overkill (ook qua kosten). Bijvoorbeeld, een fancy videokaart is absoluut niet nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor en voldoende RAM? Ik wil graag 2 monitoren op de pc aan kunnen sluiten. Geen gaming of videobewerking oid.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een normale kast (geen mini)

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb op Amazon een refurbished pc gevonden voor 500 dollar waarvan ik het idee heb dat die aan mijn eisen gaat voldoen: https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=new

Wat me tegen staat is dat zo ongeveer 30% van de prijs shipping is. Daarnaast, ik keek toevallig op dit forum rond in een ander topic waar jullie een nieuwe pc voorstelden die vergelijkbaar was met de refurbished waar die topic starter oorspronkelijk mee aan kwam zetten. Daarom was ik toch nog wel benieuwd of misschien iemand hier een betere suggestie heeft. Ik hoor het ook graag als ik met mijn eigen suggestie de plank totaal mis slaat en ik moet rekenen op een hoger kostenplaatje.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit soort refurb kan je ook prima in NL vinden. Waarom je dat in de VS zou bestellen is me dan ook niet helemaal duidelijk.

Nieuw kan ook prima voor 500 euro. Iets op basis van een pricewatch: ASRock DeskMini A300 kan zelfs al voor sub-400 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:11
Volgens mij zou zelfs een r5 3400g hier goed genoeg voor zijn. Die is in ieder geval sterker dan de i7 - 4xxx die je gekozen hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinciguerra
Thanks. Ik had in Nederland wel wat gegoogled maar tot nu toe alleen refurbished veel meer lower-end computers gevonden (wel goedkoop, maar weinig RAM, oude processors). Waarschijnlijk ben ik te snel gestopt met zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:52
Het is dus voor daytrading? Is er een kans dat je meer dan 2 schermen op den duur wil toevoegen? Tot zover ik weet kan je meestal 2 schermen op de IGPU gebruiken, maar meer dan dat niet.

Ik zou zelf hiervoor gaan:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 145,-€ 145,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 102,-€ 102,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,02€ 68,02
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 114,85€ 114,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,87

Het is een volledige computer die je makkelijk kan uitbreiden indien nodig.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinciguerra
Thanks voor de suggestie! Kan nieuw inderdaad niet al te duur dus.

Voor wat meer context: het is inderdaad voor trading, maar ik heb twee meer higher end pc's staan waar ik daadwerkelijk op handel. Daar staan 2x3 monitoren open. Dit gebruik ik minder intensief en vooral ter ondersteuning (maar nog steeds wel fijn als hij niet om de zoveel minuten bevriest..).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:52
vinciguerra schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:40:
Thanks voor de suggestie! Kan nieuw inderdaad niet al te duur dus.

Voor wat meer context: het is inderdaad voor trading, maar ik heb twee meer higher end pc's staan waar ik daadwerkelijk op handel. Daar staan 2x3 monitoren open. Dit gebruik ik minder intensief en vooral ter ondersteuning (maar nog steeds wel fijn als hij niet om de zoveel minuten bevriest..).
In dat geval is dat sowieso meer dan voldoende voor de komende jaren.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
Intel i3-10 is voor toepassingen die grafisch weinig vragen interessanter dan een 3400G wat mij betreft, iets goedkoper ook. Met het juiste moederbord kunnen er 3 1080p monitoren op worden aangesloten.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10100 Boxed€ 133,15€ 133,15
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 99,50€ 99,50
1BehuizingenAbkoncore Cronos 350M€ 28,85€ 28,85
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 64,57€ 64,57
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,-€ 49,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 134,94€ 134,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,01
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True