Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foolishurf
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 25-04 15:28
Beste Allemaal, alvast bedankt voor jullie hulp :)

Wat ga je met je laptop doen?
Met mijn laptop wil ik de komende 5 à 6 jaar van mijn studie voor uit kunnen. Terwijl ik tussendoor ook nog een beetje kan gamen op mijn laptop. Meestal zijn de games die ik speel grafisch niet extreem veel eisend, denk aan League of legends of rocket league. Maar toch wil ik ook dingen als GTA of battefield kunnen blijven spelen.

Wat is je budget?
Ik heb een budget van rond de €1600 euro, ik denk dat genoeg is voor wat ik zoek. Als ik eventueel wat minder uit hoef te geven is dit natuurlijk ook geen probleem.. ;)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het liefst heb ik geen laptop die extreem zwaar is ( ook al weet ik dat dit toch vrij lastig is aangezien ik een videokaart in mijn laptop wil). Verder is het wel fijn als mijn accu redelijk groot is zodat ik mijn college's door kan komen zonder dat mijn laptop leeg raakt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat betreft merk heb ik geen voorkeuren. Wel zit ik zelf naar de volgende specificaties te kijken;
Zo wil ik het liefst een RTX 2060
Intel (i7) 10th gen processor, of een vergelijkbare AMD Ryzen 7 4000-series.
Ik weet dat de 4000 serie nog niet zo lang op de markt is, dus als ik iets langer zou moeten wachten met de aanschaf van mijn laptop is dit ook geen probleem.
Als het zou kunnen zou ik het liefst 1TB opslag hebben, maar als het minder is dan is het geen probleem.

Wat ik ook nog belangrijk vind bij mijn laptop is dat het een redelijk ''zakelijk'' uiterlijk heeft. Zo hoef ik geen opvallend RGB keyboard, andere lichtjes, etc...

Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer in mijn zoektocht naar een nieuwe laptop, ( ik zet hier onder enkele laptops waar ik zelf naar aan het kijken was.
Ik weet dat ik vrij veel eisend ben van mijn laptop en dat ik het niet gemakkelijk maak.

pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60093MH)
pricewatch: HP Omen 15-ek0135nd

Voorbaat dank voor de hulp :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:16
Je hebt al een redelijke eisenlijst ;)
https://tweakers.net/lapt...NYluHL5KCNVf5pL6bzW4_P8Cw

Je hebt het gefilterd tot vrij weinig laptops, als hij ook nog eens licht moet zijn valt alles van 17 inch af.

De lenovo met 1 tb SSD, die je ook gelinkt hebt, is de beste game-laptop van deze 3, door zijn 144 Hz scherm

[Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 14-06-2020 16:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:27
Die legion 5 heeft wel een RGB keyboard als ik em opzoek op de Lenovo site. Maar dit kan je uiteraard ook gewoon op wit zetten.

Die legion heeft iig wel een 144hz scherm en dat betekent bij Lenovo ook een 100% sRGB scherm. Verder uitstekende specs voor dat geld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foolishurf
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 25-04 15:28
Sorry, dat ben ik inderdaad vergeten te vermelden, maar ik ben opzoek naar een laptop van rond de 15inch

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True