Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik zoek een?
Draadloze, wifi, (smart) speaker die ik kan koppelen met elkaar voor in de tuin, aanstuurbaar via google chrome audio of desnoods eigen Google Assitant

Wat is je budget?
Per stuk max 200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu nog in mijn tuin 2 rock-speakers staan op een versterker, via draden. Die dingen gaan nog wel goed, maar gaan na tig jaar toch aan het einde leven komen.
Ik zoek dus nu draadloos/wifi zodat ik ze makkelijk door mijn tuin kan verplaatsen en in de winter makkelijk opruim naar binnen. Nu staan mijn roock-speakers ik denk al minstens 10 jaar buiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos Move, maar ik weet niet eens of deze wel echt geschikt is voor buiten, dus ook af en toe een heerlijk noodweer over zich heen mag krijgen, of een sneeuwbui. En ik vind ze, net als sonos iha, behoorlijk aan de prijzige kant

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat bestaat er nog meer? BT gaat het niet helemaal zijn, wegens de beperkte reikwijdte daarvan. En ik moet dan in de buurt blijven met mijn GSM. Dus geen JBL Boom of zoiets

[Voor 3% gewijzigd door maartend op 14-06-2020 15:17]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, wireless betekent ook actief en dus een accu of stroomvoorziening. Heb je die op meerdere plekken permanent of moet je structureel bijladen dan? Weet niet of iets als Denon Heos oid in je budget past?
Sowieso, hoe groot is je tuin? Ik heb zo'n JBL flip 4 en via BT haal ik in de tuin echt de 10 meter wel. En als je een oude foon hebt liggen die je er permament voor in kunt zetten hoef je er ook niet mee naar binnen te wandelen. Then again: een JBL is weliswaar water resistant, maar ik zou ze niet in weer en wind buiten laten. Buitje kan ie hebben maar of ie een winter met sneeuw overleeft betwijfel ik.

Persoonlijk zou ik het wel weten trouwens. Gewoon nieuwe buitenspeakers. Alles ligt er al, en het is verreweg de goedkoopste oplossing.

Bedenk me net trouwens dat je het ook eens in de marine/botenhoek zou kunnen zoeken. Dat kan meestal ook weer en wind hebben. Of er daar wifi oid bestaat, geen idee.

[Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 19-06-2020 21:04]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maartend
The Eagle schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:03:
Mja, wireless betekent ook actief en dus een accu of stroomvoorziening. Heb je die op meerdere plekken permanent of moet je structureel bijladen dan? Weet niet of iets als Denon Heos oid in je budget past?
Sowieso, hoe groot is je tuin? Ik heb zo'n JBL flip 4 en via BT haal ik in de tuin echt de 10 meter wel. En als je een oude foon hebt liggen die je er permament voor in kunt zetten hoef je er ook niet mee naar binnen te wandelen. Then again: een JBL is weliswaar water resistant, maar ik zou ze niet in weer en wind buiten laten. Buitje kan ie hebben maar of ie een winter met sneeuw overleeft betwijfel ik.

Persoonlijk zou ik het wel weten trouwens. Gewoon nieuwe buitenspeakers. Alles ligt er al, en het is verreweg de goedkoopste oplossing.

Bedenk me net trouwens dat je het ook eens in de marine/botenhoek zou kunnen zoeken. Dat kan meestal ook weer en wind hebben. Of er daar wifi oid bestaat, geen idee.
Ik heb ene tuin van meter of 20 diep. Met op meerder eplekken zitplekken. Met overal stroom en wifi. En een google chromecast. Die dus niet in BT kan streamen, de afstand nog niet een sin aanmerking nemende, en dan ook nog het stuk dat je dan met je BT device dat streamt niet weg kan lopen.

Ik heb hier al enkele JBL's liggen, ze zijn idd H2O resistant, maar ik durf die dingen echt geen 3 seizopenen buiten laten liggen. Dus dat viel al af.

En juist door de meerdere zitplekken wil ik dus wel verplaatsbare speakers nu. Toen ik 130 jaar geleden alles aansloot had ik maar 1 zitplek. Nu 3. En geen zin om als ik aan de andere kant zit de bende hard aan te zetten. Tenminste, niet altijd.

En thnx voor de marine tip

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom da niet een paar kabels extra trekken en waterdichte of beschermde aansluitdozen plaatsen? Koop ergens een versterker met meerdere speakeruitgangen en klaar ben je. GC kun je een verloopje geven van HDMI naar iets anders en zo aansluiten. Volgens mij ben je dan gedekt met de meest flexibele optie :)

Kwam ook nog dit tegen trouwens: https://www.maxiaxi.com/t...-weerbestendige-speakers/ Kwaliteit zet ik mijn vraagtekens bij, valt wel binnen budget :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maartend
The Eagle schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:18:
Waarom da niet een paar kabels extra trekken en waterdichte of beschermde aansluitdozen plaatsen? Koop ergens een versterker met meerdere speakeruitgangen en klaar ben je. GC kun je een verloopje geven van HDMI naar iets anders en zo aansluiten. Volgens mij ben je dan gedekt met de meest flexibele optie :)

Kwam ook nog dit tegen trouwens: https://www.maxiaxi.com/t...-weerbestendige-speakers/ Kwaliteit zet ik mijn vraagtekens bij, valt wel binnen budget :)
Omdat ik met bekabeld niet zo flexibel ben als ik wil zijn. Wat ik ook doe.

Maar toch bedankt voor het meedenken

Maar ik vind nu wel dit.
https://www.whathifi.com/reviews/jbl-link-portable

[Voor 5% gewijzigd door maartend op 19-06-2020 22:45]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True