Toon posts:

Advies aankoop videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raikonen1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-01 15:16
Goeiedag,

Ik heb advies nodig voor de aankoop van een videokaart, en dan met name of deze op het moederbord past.

Ik heb nu dit moederbord:
pricewatch: Asus Prime A320M-K

En ik heb deze videokaart op het oog:
pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC

Ik zie dat het moederbord 1 sleuf heeft voor een videokaart, en dat de videokaart 2 sleuven nodig heeft. Ik dacht dus eerst dat deze combinatie niet mogelijk zou zijn, totdat ik een aantal videos op youtube zag waarin mensen dit met succes deden.

Ik heb er zelf te weinig verstand van. Vandaar de vraag, kan deze combinatie? Of moet ik gewoon een andere videokaart zoeken die maar 1 sleuf gebruikt.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Raikonen1 op 14-06-2020 18:21)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Raikonen1 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:16:

Ik zie dat het moederbord 1 sleuf heeft voor een videokaart, en dat de videokaart 2 sleuven nodig heeft.
Hiermee wordt niet het aantal PCI-e sleuven bedoeld, maar het aantal slot (achterin in je case) die de videokaart inneemt.

Dat kan dus. Echter is het ook van belang te weten hoe de rest van je pc eruit ziet en dan met name welke voeding.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Raikonen1 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:16:

Ik zie dat het moederbord 1 sleuf heeft voor een videokaart, en dat de videokaart 2 sleuven nodig heeft.
Hiermee wordt niet het aantal PCI-e sleuven bedoeld, maar het aantal slot (achterin in je case) die de videokaart inneemt.

Dat kan dus. Echter is het ook van belang te weten hoe de rest van je pc eruit ziet en dan met name welke voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raikonen1
Bedankt voor je snelle reactie! Heel fijn dat dit gewoon kan!

Ik heb deze voeding:
pricewatch: be quiet! System Power 9 400W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-03 12:45
Ja, met die voeding moet het wel lukken als ik het zo bekijk. Welke onderdelen zitten er nog meer in je computer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raikonen1
Bedankt weer voor de snelle reactie!

Verder nog deze processor:
pricewatch: AMD Ryzen 3 2200G Boxed

Deze ssd zit erin:
pricewatch: XPG Gammix S11 Pro 512GB

En dit geheugen, maar die ga ik nog upgraden naar 16gb ipv 8:
pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
RX 570 is geen beste koop. Voor 2 tientjes extra haal je een beter presterende GTX 1650 Super die voor die betere prestaties ook nog eens minder verbruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raikonen1
Ik heb inderdaad ook naar de gtx 1650 gekeken. Het viel mij juist op dat de rx 570 beter presteerde als ik vergelijkingsvideos op youtube mag geloven. Ik keek dan wel voornamelijk naar de fps bij games en niet echt naar hoeveel hij verbruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Raikonen1 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:26:
Ik heb inderdaad ook naar de gtx 1650 gekeken. Het viel mij juist op dat de rx 570 beter presteerde als ik vergelijkingsvideos op youtube mag geloven. Ik keek dan wel voornamelijk naar de fps bij games en niet echt naar hoeveel hij verbruikt.
Dan heb je niet de 1650 Super bekeken want die presteert duidelijk beter dan een RX 570.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raikonen1
Oeps, had inderdaad de standaard 1650 versie bekeken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee