Sony VAIO doet helemaal NIETS meer...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 20:49
Hallo Iedereen
Ik heb hier een Sony VIO SVE1541J13M laptop,die plotseling niets meer doet.
Als je hem aan de netstroom hangt dan brand de batterij led indicator,maar al je hem aanzet,dan gebeurt er niets ,enkel hoor je effe de dvd-drive maar voor de rest blijft deze lpt dood.
Zonder batterij op het netstroom doet hij ook niets.
Weet iemand wat hier het probleem is ?
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:11

br00ky

Moderator Harde Waren
rusthuis schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:17:

Weet iemand wat hier het probleem is ?
Het probleem is dat hij het niet doet :+ . Je bedoelt neem ik aan de oorzaak? Geen idee, want je geeft behalve het probleem en de naam van de laptop* geen enkele info. Welke stappen heb je zelf bijvoorbeeld al genomen?

*De naam van laptop vind ik trouwens nergens terug. Ik neem aan dat je Sony Vaio bedoelt, maar die code die je erachter hebt gezet vind via google behalve dit topic helemaal niets.

[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 14-06-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
Men excuses maar het gaat om de volgende Sony VIO SVE151J13M lpt ,en buiten hetgeen ik in men begin topic melde ,heb ik verder niets meer ondernomen omdat ik een vast zit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, hoe oud die laptop precies is weet ik niet, maar de cpu komt uit 2012, dus ik gok dat je laptop ook zo oud is. De vraag is hoeveel moeite je hier nog in wilt steken.

Heb je een mogelijkheid om hem aan een extern scherm te hangen? Misschien is je scherm dood, waardoor het lijkt dat hij niets doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusthuis
Als je hem aanzet gebeurt er niets,meestal hoor je een cooler of een hd ofzo maar hier zie je en hoor je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:51

jgj82

Ja, maar = nee

Nou, multimeter aan de adapter eerst maar eens kijken of er überhaupt nog spanning af komt. Zoja, schroevendraaier er bij en laptop uit elkaar halen. Net als bij een pc, alles er uit aan netwerkkaarten ram en opslag. Lukt het niet? Lekker in de kliko oude elektronicabak met dat ding. Echt repareren is de moeite niet. Je data kun je nog proberen te redden via een SATA naar USB adapter icm een andere machine.

[ Voor 3% gewijzigd door jgj82 op 14-06-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder hem open te maken en e.e.a. te gaan testen gaat deze niet meer leven. Dus pak die schroevendraaier en ga op onderzoek uit :)

Daarna assisteren we je graag bij de diagnose. Even googelen hoe dit model open moet en dan kom je een heel eind ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
Ik heb deze laptop ontmanteld,en de DC aansluit connector geeft stroom aan de ingang van het moederbord,en ik heb alle te verwijderen onderdelen zoals geheugen,hd,netwerkkaart enz ontkoppeld maar buiten een heel lichte tik die je hoor in een fractie ,na de startknop in te drukken ,gebeurt en hoor je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:51

jgj82

Ja, maar = nee

rusthuis schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:04:
Ik heb deze laptop ontmanteld,en de DC aansluit connector geeft stroom aan de ingang van het moederbord,en ik heb alle te verwijderen onderdelen zoals geheugen,hd,netwerkkaart enz ontkoppeld maar buiten een heel lichte tik die je hoor in een fractie ,na de startknop in te drukken ,gebeurt en hoor je niets.
Als je ook niets opvallends ziet aan het moederbord is hij klaar voor euh... het rusthuis.
Ik zou er geen energie meer in steken, de laptop is het helaas niet meer waard. Niets heeft het eeuwige leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarschijnlijk is het niet de moeite waard om de laptop te repareren. Helemaal niet aangaan duidt vaak op kortsluiting. Je hebt een goed soldeerstation, een heteluchtstation en een microscoop nodig. Als je dat niet hebt houdt het snel op. Behalve "hardware" heb je ook de kennis nodig om de "hardware" te gebruiken en heb je ook kennis nodig hoe je defecten in het circuit vindt.

Als je toch wilt proberen om de laptop te repareren, zou ik beginnen met het moederbord nog even te controleren. Zie je ergens iets wat op een defect kan duiden? Een brandplek, of een condensator/weerstandje dat schade heeft o.i.d. Misschien wat corrosie door waterschade? Deze playlist geeft je een beetje een idee hoe je te werk kunt gaan.
Pagina: 1